Eli 300CE käy välillä vaan viidellä. Sit se asettuu kun kunnolla polkee, tätä ilmenee siis yleensä vaan käynnistyksen yhteydessä. Olisko nyt sit mistä alettava etsiä vaivan syytä? Mittää ei oo ehditty tutkimaan. Kone on edellisen omistajan toimesta ollu 3 kertaa auki, en nyt äkkiseltään muista mitä siihen on tehty, koneremppaa kuitenkin
käy heikosti ajoittain?
käy heikosti ajoittain?
No niin, coupe ei siis ole rikki
mutta tälläinen pieni harmittava juttu ilmenee silloin tällöin eikä asialle ole vielä ehditty tehdä mitään (vaivannu jo toista vuotta....)
Eli 300CE käy välillä vaan viidellä. Sit se asettuu kun kunnolla polkee, tätä ilmenee siis yleensä vaan käynnistyksen yhteydessä. Olisko nyt sit mistä alettava etsiä vaivan syytä? Mittää ei oo ehditty tutkimaan. Kone on edellisen omistajan toimesta ollu 3 kertaa auki, en nyt äkkiseltään muista mitä siihen on tehty, koneremppaa kuitenkin
Pitäis kaivaa muutenkin kuitit ja kattoo mitä sille loppujen lopuks oli tehty. Täydellinen remppa piti olla, mut kun kerran paineet välillä laskee, niin väljä se ainakin sit kai vähän vielä on... Tai mitäs mä näistä taaskaan ymmärsin

Eli 300CE käy välillä vaan viidellä. Sit se asettuu kun kunnolla polkee, tätä ilmenee siis yleensä vaan käynnistyksen yhteydessä. Olisko nyt sit mistä alettava etsiä vaivan syytä? Mittää ei oo ehditty tutkimaan. Kone on edellisen omistajan toimesta ollu 3 kertaa auki, en nyt äkkiseltään muista mitä siihen on tehty, koneremppaa kuitenkin
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Jos ilmenee pelkästään käynnistyksen yhteydessä, auton seisottua hetken niin vikana varmaankin suuttimet/niiden o-renkaat. Yleensä aiheuttaa "vajaalla" käynnistymisen jos auto ehtii seisomaan jonkun aikaa, ei heti sammutuksen jälkeen käynnistäessä eikä sitten kun ehtii kunnolla jäähtymään. Volkkaristit ovat kai menestyksekkäästi vaihtaneet pelkkiä o-renkaita suuttimein alle, mutta mersu miehet ovat tainneet aina laittaa isolleen ja vaihtaneet kokonaan uudet suuttimet
No vikana voi toki olla muutakin, KE-jetin tiet ovat tuntemattomat.
No vikana voi toki olla muutakin, KE-jetin tiet ovat tuntemattomat.
Re: käy heikosti ajoittain?
Paineethan laskee jopa uudessa moottorissa kuumana, samoin eri öljyillä on eroja tuossa paineiden ylläpidossa. Mulla ei 230E:ssä laskenut paineet käytännössä kuin erittäin pitkän ajon jälkeen hieman edellisen omistajan laittamilla öljyillä ja ko itte pistin mobilin 10-30 delvacit niin laskee jo melko pienen ajon jälkeen viisari hieman ja pidemmän ajon jälkeen jo tuonne 2,5 baariin...catti kirjoitti:Täydellinen remppa piti olla, mut kun kerran paineet välillä laskee, niin väljä se ainakin sit kai vähän vielä on... Tai mitäs mä näistä taaskaan ymmärsin![]()
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Hmm, tuo vois olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto,tosin coupe seisoo 1-2 viikkoa ennenkuin sillä ajellaanAM kirjoitti:Jos ilmenee pelkästään käynnistyksen yhteydessä, auton seisottua hetken niin vikana varmaankin suuttimet/niiden o-renkaat. Yleensä aiheuttaa "vajaalla" käynnistymisen jos auto ehtii seisomaan jonkun aikaa, ei heti sammutuksen jälkeen käynnistäessä eikä sitten kun ehtii kunnolla jäähtymään. Volkkaristit ovat kai menestyksekkäästi vaihtaneet pelkkiä o-renkaita suuttimein alle, mutta mersu miehet ovat tainneet aina laittaa isolleen ja vaihtaneet kokonaan uudet suuttimet![]()
No vikana voi toki olla muutakin, KE-jetin tiet ovat tuntemattomat.
Meillä tuossa laskee lämpöisenä tuonne 1,5 ...JaniH kirjoitti: Paineethan laskee jopa uudessa moottorissa kuumana, samoin eri öljyillä on eroja tuossa paineiden ylläpidossa. Mulla ei 230E:ssä laskenut paineet käytännössä kuin erittäin pitkän ajon jälkeen hieman edellisen omistajan laittamilla öljyillä ja ko itte pistin mobilin 10-30 delvacit niin laskee jo melko pienen ajon jälkeen viisari hieman ja pidemmän ajon jälkeen jo tuonne 2,5 baariin...
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Voisipa olla vaikka kosteeta jakajassa, kun tovin aina seisottelee. Vaan tuota ei kai öljynpaineilla ole mitään tekoa käyntiinlähdön tai vajailla käynnin kanssa? Onko nuo paineet tyhjäkäynti- vai millä kierroksilla? Huonot öljyt, väljä pumppu tai väljät laakerit kai ovat useimmin syynä huonoihin öljynpaineisiin, paineenrajoitin yms. vissiin harvemmin prakaa.catti kirjoitti:Hmm, tuo vois olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto,tosin coupe seisoo 1-2 viikkoa ennenkuin sillä ajellaanAM kirjoitti:Jos ilmenee pelkästään käynnistyksen yhteydessä, auton seisottua hetken niin vikana varmaankin suuttimet/niiden o-renkaat. Yleensä aiheuttaa "vajaalla" käynnistymisen jos auto ehtii seisomaan jonkun aikaa, ei heti sammutuksen jälkeen käynnistäessä eikä sitten kun ehtii kunnolla jäähtymään. Volkkaristit ovat kai menestyksekkäästi vaihtaneet pelkkiä o-renkaita suuttimein alle, mutta mersu miehet ovat tainneet aina laittaa isolleen ja vaihtaneet kokonaan uudet suuttimet![]()
No vikana voi toki olla muutakin, KE-jetin tiet ovat tuntemattomat.Ja nimenomaan silloin tuota esiintyy. Silloin kun ajoin tuolla 3 kk joka päivä, ei vajaakäyntisyyttä ilmennyt.
Meillä tuossa laskee lämpöisenä tuonne 1,5 ...JaniH kirjoitti: Paineethan laskee jopa uudessa moottorissa kuumana, samoin eri öljyillä on eroja tuossa paineiden ylläpidossa. Mulla ei 230E:ssä laskenut paineet käytännössä kuin erittäin pitkän ajon jälkeen hieman edellisen omistajan laittamilla öljyillä ja ko itte pistin mobilin 10-30 delvacit niin laskee jo melko pienen ajon jälkeen viisari hieman ja pidemmän ajon jälkeen jo tuonne 2,5 baariin...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ei tuo öljynpaineasia nyt vaivaa, sitä jo aiemmin täällä pohdittiin
Onko siis mersus vielä jakaja
sellanen ihan tavallinen?
Ajoin pari vuotta nykyaikaisella Volkkarilla ja sinne kun ei kannattanu konepellin alle edes katsoa, ku ei siellä mistään mitään tajunnu. Ihan hämmästyin kun kerran kurkkasin mersun pellin alle ja huomasin että sehän näyttää ihan oikeelle moottorille
(Taunuksen koneita katellu vuosikausia).
Siis olis mahdollista jopa meikäläisen tehdä asialle jotain ? Ihanaa... isäntä onkin aina töissä, joten autoremontitkin tahtoo jäädä mun kontolle.
Onko siis mersus vielä jakaja
Siis olis mahdollista jopa meikäläisen tehdä asialle jotain ? Ihanaa... isäntä onkin aina töissä, joten autoremontitkin tahtoo jäädä mun kontolle.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Ai niin, asiaan liittyen. Jos nyt vika löytyis viimen sit noista suuttimista, niin mies oli heti kyselemässä saako siihen isompia suuttimia? Sillä on joku ihme halu saada aina vaan enemmän tehoja pienestä 300Ekoneesta, mitä minä en siedä ollenkaan. Hankkii isommalla koneella olevan auton, jos enemmän tehoja haluaa
Sanotte nyt sitten ettei mersuun saa missään nimessä vaihtaa alkuperäistä suurempia suuttimia, jookos
Mielellään sellasia tekstejä jossa on jotain todellisuuspohjaakin 
Sanotte nyt sitten ettei mersuun saa missään nimessä vaihtaa alkuperäistä suurempia suuttimia, jookos
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Noo, eipä tuo sitten oikein noilta suuttimilta kuulosta. Ehkäpä kosteutta jakajassa tms. niinkuin easy rider jo mainitsi.catti kirjoitti: Hmm, tuo vois olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto,tosin coupe seisoo 1-2 viikkoa ennenkuin sillä ajellaanJa nimenomaan silloin tuota esiintyy. Silloin kun ajoin tuolla 3 kk joka päivä, ei vajaakäyntisyyttä ilmennyt.