Vaihoin öljyt rouvan 200d lankkuun ja filtterin läpi menevän metalliputken alapäässä on pari o-rengasta. Rikoin sen ylemmän kätevyyttäni ja uteliaisuuttani ja en löytäny tarpeeksi pulleaa o-rengasta hyvien korttien varastosta tilalle. Mikä sen o-renkaan merkitys siinä on. Voinko ajaa vaikka sitä ei olisikaan. Tarvis päästä kuitenkin autolla ajamaan sen 80 kilsaa jotta saa KL-sta oikean kokoisen O-renkaan shiihen.
Toisaalta kai on niin että ei mersun kone voi yhen o-renkaan varassakaan kasassa pysymisen suhteen olla
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Eikös ne vaikuta myös öljynpaineen nousunopeuteen käynnitettäessä, öljynsuodatin pääsee valumaan tyhjäksi seisoessa kestää hetken ennen kuin täyttyy kun käynnistää.
Itse ajaisin vaan, jos ei lähempää löydy uutta rinkulaa. Tai siis siinä tapauksessa että öljynpaineet nousee normaaliksi kun laittaa käyntiin.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kyllä paineet nousee mun mielestä normaalisti. Mittari on kyllä jonkin aikaa ollu rauhatonta sorttia ja mieluiten asuu tapissa. Kai joku maadotusvaiva ja sama vaiva tuntuu p-aine ja lämpömittariakin vaivaavan. Mutta rohkenen ajella kunnes kulukeissaan haen oikean o-renkhaan
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98