Suotimien vaihto hyytymisen jälkeen?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Suotimien vaihto hyytymisen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tämmöistäkin pakkasasiaa.
Kävipä niin, että abc:n nafta otti ja hyytyi aatonaattona noin -29 asteessa.
300td kävi jonkun aikaa renkolaisen huoltiksen pihalla tosi vaivaisesti ja savutti kuin Kyläsaari, tokeni siitä dieselsatas-pullon ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen...
Sunnunaina pitäis selvitä takaisin lounaisrannikolle, tosin paljon lauhemmassa kelissä.

Vaan miten on, pitääkö tuo ilmeisesti hyhmettynyt suodin tai peräti molemmat, karkea- ja hienosuodin nyt joka tapauksessa vaihtaa uuteen, eli onko se parafiini nyt pysyvästi siellä filtterissä -- vai alkaako liemi taas kulkea täydellä volyymillä jahka kelit kesäistyvät.

HIenosuodin on vaihdettu marraskuussa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Re: Suotimien vaihto hyytymisen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Aku P kirjoitti:Tämmöistäkin pakkasasiaa.
Kävipä niin, että abc:n nafta otti ja hyytyi aatonaattona noin -29 asteessa.
300td kävi jonkun aikaa renkolaisen huoltiksen pihalla tosi vaivaisesti ja savutti kuin Kyläsaari, tokeni siitä dieselsatas-pullon ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen...
Sunnunaina pitäis selvitä takaisin lounaisrannikolle, tosin paljon lauhemmassa kelissä.

Vaan miten on, pitääkö tuo ilmeisesti hyhmettynyt suodin tai peräti molemmat, karkea- ja hienosuodin nyt joka tapauksessa vaihtaa uuteen, eli onko se parafiini nyt pysyvästi siellä filtterissä -- vai alkaako liemi taas kulkea täydellä volyymillä jahka kelit kesäistyvät.

HIenosuodin on vaihdettu marraskuussa.
Sulla on sattunut tulemaan huoltiksella vettä naftan seassa-se on mahdollista, jos huoltiksen tankki on juuri täytetty. Minusta sinulla ei ole ongelma parafiinikiteissä vaan pelkässä vedessä. Nimittäin Diesel 100 auttaa vain vesiongelmiin, kesälaadun parafiinikiteitä se ei helpota millään lailla.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4438
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ite kippasin ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla suodattimesta jäät pois,ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

kilander kirjoitti:Ite kippasin ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla suodattimesta jäät pois,ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
:lol:

Käyhä se noinkin. Siperia opettanu? 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Re: Suotimien vaihto hyytymisen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kardaani kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Tämmöistäkin pakkasasiaa.
Kävipä niin, että abc:n nafta otti ja hyytyi aatonaattona noin -29 asteessa.
300td kävi jonkun aikaa renkolaisen huoltiksen pihalla tosi vaivaisesti ja savutti kuin Kyläsaari, tokeni siitä dieselsatas-pullon ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen...
Sunnunaina pitäis selvitä takaisin lounaisrannikolle, tosin paljon lauhemmassa kelissä.

Vaan miten on, pitääkö tuo ilmeisesti hyhmettynyt suodin tai peräti molemmat, karkea- ja hienosuodin nyt joka tapauksessa vaihtaa uuteen, eli onko se parafiini nyt pysyvästi siellä filtterissä -- vai alkaako liemi taas kulkea täydellä volyymillä jahka kelit kesäistyvät.

HIenosuodin on vaihdettu marraskuussa.
Sulla on sattunut tulemaan huoltiksella vettä naftan seassa-se on mahdollista, jos huoltiksen tankki on juuri täytetty. Minusta sinulla ei ole ongelma parafiinikiteissä vaan pelkässä vedessä. Nimittäin Diesel 100 auttaa vain vesiongelmiin, kesälaadun parafiinikiteitä se ei helpota millään lailla.
Eli tän perästä sitä vois ajella aivan huoletta pyhänä takaisin kotiinpäin. Tosi laiskan tapainen oli kyllä koko auto ensimmäiset 150 km ennen hyytymistä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4438
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vensku_ kirjoitti:
kilander kirjoitti:Ite kippasin ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla suodattimesta jäät pois,ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
:lol:

Käyhä se noinkin. Siperia opettanu? 8)
Jep,jostain syystä venäjän dieselissä jonkinverran vettä mukana.Mutta sehän ei suodatinta pilaa,tyhjentelee vain välillä pois :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kesälaadun parafiinikiteet tukkii suodattimen siten, että se menee ihan tukkoon eikä varmasti käy moottori kuin hetken-matka-ajo ei onnistu. Jos tankissa olisi kesälaatua, niin se uusikin suodatin menisi tukkoon hyvin nopeasti.
Vesiongelmat naftan seasta saa hoidettua puolestaan diesel100:lla. Tässä vaiheessa ei kesälaatua taida enää vahingossakaan saada, jotenka eiköhän siellä tuota vettä ole ollut seassa.
Hauku mut sitten autoliiton miehelle, kun se laittaa matkan varrella sulle uutta suodatinta :wink:

Saattasin vaihtaa itselleni tuollaisen matkan päätteeksi kuitenkin naftasuotimen, sillä se on halpa ja kun siinä ei ole pohjassa vedeneroitinta.
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Re: Suotimien vaihto hyytymisen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

kardaani kirjoitti: Sulla on sattunut tulemaan huoltiksella vettä naftan seassa-se on mahdollista, jos huoltiksen tankki on juuri täytetty. Minusta sinulla ei ole ongelma parafiinikiteissä vaan pelkässä vedessä. Nimittäin Diesel 100 auttaa vain vesiongelmiin, kesälaadun parafiinikiteitä se ei helpota millään lailla.
Minä en usko tuohon vesi hommaan ollenkaan,kyllä tänäpäivänä pitää pumpuissa olla jo sellaiset erottimet ettei vettä pääse tulemaan letkun päästä tankkiin.

-Meillä töissä on 40 000 litran säiliö,ollut jo 35 vuotta samalaisena,koskaan,ei koskaan ole tullut vettä suodattimiin,vaikka tankki-auto käy lähes viikottain ainetta lisää tuomassa ja söiliötä "sotkemassa",vesitestit tehdään säännöllisesti. Säiliöt ovat maanalla niinkuin huoltoasemilla.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kardaani kirjoitti:Kesälaadun parafiinikiteet tukkii suodattimen siten, että se menee ihan tukkoon eikä varmasti käy moottori kuin hetken-matka-ajo ei onnistu. Jos tankissa olisi kesälaatua, niin se uusikin suodatin menisi tukkoon hyvin nopeasti.
Vesiongelmat naftan seasta saa hoidettua puolestaan diesel100:lla. Tässä vaiheessa ei kesälaatua taida enää vahingossakaan saada, jotenka eiköhän siellä tuota vettä ole ollut seassa.
Hauku mut sitten autoliiton miehelle, kun se laittaa matkan varrella sulle uutta suodatinta :wink:

Saattasin vaihtaa itselleni tuollaisen matkan päätteeksi kuitenkin naftasuotimen, sillä se on halpa ja kun siinä ei ole pohjassa vedeneroitinta.
OK. Eli uskomme vesiteoriaan ja vaihdamme ennen ens viikon isompia ajoja karkea- ja hienofiltterin. Sais vaan tuota tankkia ajettua tyhjemmäksi niin saisi täyttä tavaraa luruteltua tilalle. Pääasia, että pääsen parisataa kilsaa huomenna takaisin sorvin ääreen ja ylipäätään suodatinkauppaan... No, pakkasta ei ole varsin luvattu etelään.

Kiitoksia vinkanneille
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”