Ketjunkiristin 200D 1990

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Ketjunkiristin 200D 1990

Viesti Kirjoittaja jambe »

Ketjunkiristin vuotaa uloimman ja sisemmän kuusiokantapultin välistä. Onko siinä tiiviste joka on vialla tai puuttuuko se kokonaan? Mitä pitää tehdä jotta vuoto loppuu?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

itse kiristäjän ja sen päälle tulevan hattumutterin välissä ei kuulu olla tiivistettä, alumiininen tiivisteprikka tulee sen hattumutterin ja lohkon pinnan väliin.
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Roobert kirjoitti:itse kiristäjän ja sen päälle tulevan hattumutterin välissä ei kuulu olla tiivistettä, alumiininen tiivisteprikka tulee sen hattumutterin ja lohkon pinnan väliin.
Mitä pitää tehdä jotta vuoto loppuu?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

irroitat laturin, aukaiset kiristäjän hattumutterin 32mm avaimella, otat vanhan tiivisteen pois, laitat uuden tilalle ja kiristät hattumutterin 70nm:n tiukkuuteen :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai laturi ole edessä ?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

bensassa se ainaskii on tiellä, ei muuten tosiaan taijja diiselissä ollakkaan kun kiristin on huomattavasti alempana :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jäsen Roobert ilmeisesti kuvaili nyt lohkon ja kiristimen välisen tiivisteen vaihdon. Saatiinko vastausta, mitä tehdä, jos tuo tiiviste ei vuoda mutta se kiristimen rungon ja päätytulpan väli vuotaa?

Tietääkseni tuossakin välissä on metallinen tiivisteprikka. Toisaalta ohje sanoo, että jos kiristimessä on vikaavikaa, se pitäisi vaihtaa kokonaisena. Siellä on pirusti kaikkea hilua sisällä (jousia, kuulia, jousia, jousia, kuulia...).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

jees, sen tiivisteen vaihdosta puhuin. ei jaksa enää muistaa että millanen tuo diiselin kiristin on, on niin pirun kauan kun on viimeks semmoista näpeissä pyöritelly :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ainakin näyttää siltä että siellä olisi jonkunlainen tiiviste. Kiristin löytyi käden ulottuvilta mutta sopivaa avainta purkamiseen ei...Joskus tuon aukaisin mutta en enää muista millainen oli, jousi ja kuula sieltä ainakin löytyy. Koko kiristin irti ja pöydälle, päätyruuvi auki ja eiköhän se selviä.



Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Näyttäisi tuo tiiviste olevan numerolla N 007603 025400 – räjäytyskuvassa numero 149.

Kuva

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Roisto kirjoitti:Näyttäisi tuo tiiviste olevan numerolla N 007603 025400 – räjäytyskuvassa numero 149.

Kuva

Kuva

t.
Risto
Onko tiivisteen vaihto mahdollista tee se itse miehelle? ilmeisesti tiiviste on jossain myynnissä. Mitä erityistä tulee ottaa huomioon kun vaihtaa?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
jambe kirjoitti:Onko tiivisteen vaihto mahdollista tee se itse miehelle? ilmeisesti tiiviste on jossain myynnissä. Mitä erityistä tulee ottaa huomioon kun vaihtaa?
Uskoisin olevan mahdollista. Jäsen AM tuossa ylempänä kertoilikin sen joskus avanneen.

Tärkeintä lienee, että pitää systeemin pystyasennossa vaikka ruuvipenkissä, etteivät kuulat valu vääriin paikkoihin. Jousihan on tuolla sisällä jännityksessä, joten pitää avatessa varautua, ettei kansi hiluineen kimpoa otsalumpioon. Jännityksen suuruudestahan saa tuntuman kun painelee sitä kärkiosan mäntää sisäänpäin. Uutta tiivistettä asentaessa kannattaa katsoa, että se tiiviste pysyy paikoillaan, eikä mene läjään reunaa vasten tms. Nyyttönimetrilukemia ei tähän hätään ole. Jos sen vetää suurinpiirtein samaan tiukkuuteen kuin avatessa, niin ei varmaan mene kovin kauas metsään.

Tuo numero on Mersun oma numero, joten löytynee ainakin marmoritiskiltä. Voihan sieltä kysäistä ihan suusanallisestikin, mikä osa ja mihin. Todennäköisesti antavat saman osan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mitähän tuo kiristäjä on yleensä maksanut? Merteil sanoi maahantuojan myyvän eioota ja KL vain alkuperäistä 130e. Sprintteriin tuota tarvis mutta edellisten kuvien perusteella näyttää samalta.

edit: joo nyt löytyikin että KL 61e + tiiviste
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”