200e meinaa sammua

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

200e meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Mikähän siihen ny iski ku öljynvaihdon jälkeen alko sammahtelemaan ku laskee kierroksilta tyhjäkäynnille?? Varsinki jos moottorijarrulta polkasee kytkimen pohjaan. Pienemmiltä kierroksilta ku laskee tyhjäkäynnille niin kiekat käy jossain 500 paikkeilla ja sitte nousee normaaliksi. Puolilämpöisenä kierrokset seilaa hitaasti 500-1000 kierroksen välillä. Muuten käy ja kukkuu ihan normaalisti.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ihan ekana tulee mieleen et oisko joku alipaineletku päässy irti. Ku siellä moottoritilassa hääränny, niin suht helposti ne lähtee jos niikseen tulee.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

kaikki letkut mitkä näkyy ilman purkamista näyttäis olevan paikallaan. Pitää vielä käyttää ilmanputsari pois ku pääsee talliin. Lisää ehotuksia??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Juhzi
Viestit: 4
Liittynyt: 09.10.2012 17:30

Viesti Kirjoittaja Juhzi »

Löytykös syytä? Itsellä samanmoisia oireita, kierroksilta kun löysää kaasun niin kierrokset tipahtaa 500, sitten nousee siihen n.800rpm paikkeille. Tyhjäkäyntiä käy hieman pätkimällä ja kierrokset aaltoillen.

Alipaineletkut käyty läpi. Sen "yj-releen" käytin auki ja ruiskuttelin elektroniikan puhdistus sprayta. Pitää vielä starttipilotilla suihkia kone läpi.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Vika korjaantu ihan itekseen niin nopeasti ettei selvinnyt mistä johtui, olisiko lie kaasuvivun mikrokytkimessä ollut kontaktivikaa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Juhzi
Viestit: 4
Liittynyt: 09.10.2012 17:30

Viesti Kirjoittaja Juhzi »

Pitäskö tapahtua jotakin kun tuota mikrokytkintä painaa, mikä sen tarkotus on? Huomasin tuossa että heti käynnistyksen jälkeen ei tuota kierosten laskua tehe, mutta n 200m ajon jälkeen tekee.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Kai se kytkin antaa tiedon eculle että millon sen pitää käydä tyhjäkäyntiä. Ei siitä mitään tapahdu jos sitä painaa kun koneessa on kierroksia.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Juhzi kirjoitti:Pitäskö tapahtua jotakin kun tuota mikrokytkintä painaa, mikä sen tarkotus on? Huomasin tuossa että heti käynnistyksen jälkeen ei tuota kierosten laskua tehe, mutta n 200m ajon jälkeen tekee.
Siellä on käynnistysrikastus päällä nii kierrokset ei laske heti normaaliin... Mikrokytkin kytkee tyhjäkäynnin paikallaan ollessaan ja vaihejarrutuksessa muistin mukaan katkaisee syötön... :wink: Tai nii mulle on kerrottu... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
gubbe89
Viestit: 7
Liittynyt: 17.12.2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Ite tuon 230:n kanssa syksyn tapelleena ja hyvin syvällisesti tekniikkaan tutustuneena suosittelen vahvasti tarkistamaan imuvuodot. Vaivana oli epämääräinen tyhjäkäynti. Joskus jäi korkealle, joskus taas ei. Normaaleilla tyhjäkäyntikierroksilla tupsutteli putkessa, eli kävi laihalla. Seossäätökään ei oikein auttanut asiaan. Kaasu pohjassa ja osakaasulla toimi economymittarin näyttämää lukuunottamatta aikalailla normaalisti.

Huohotinletkuhan tuon vaivan aiheutti. Se kun on varsin monimuotoinen kikkare, niin siitä ei heti näe, että onko se hajalla vai ei. Omassa oli imusarjan letkulähdöstä halki. Toteutin ratkaisun niin, että vein imusarjasta letkun luistille ja tämän letkun kyljestä tökkäsin bensanpaineensäätimen alipaineletkun sisään(syystä, että siihen huohotinputkeen se alunperinkin menee). Huohottimen sitten vein imusarjan viertä pitkin pohjapanssarista läpi hönkimään maahan.

Suuttimien O-renkaat kannattaa katsella myös. Bräkleeniä vaan suihkimaan ja vuotoja etsimään. Puhdistuu samalla mukavasti myös imusarjan ympäristökin.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Olipa taas itselläkin vaivaa tyhjäkäynnin kans.
Putsasin tyhjäkäyntimoottorin kun kylmänä heitteli kierroksia. tyhjäkäyntimoottorista ei lähtenyt mitään moskaa irti, enemmänkin siitä letkusta lähti öljyä ja paskaa.
Noh kampe kasaan ja käyntiin, kierrokset seilaa edelleen kylmänä kuin ennenkin, uutena vaivana tyhjäkäynti on mitä sattuu. Pääsääntöisesti yli 1000 rinkiä välillä normaali ja välillä jopa 2000 kiekkaa :shock:
Kaasua kun polkas niin kierrokset saatto laskea 700 pintaan mutta pomppas välittömästi takaisin tonniin.
Siinä sitten tutkin kaikki letkut ja muut normipaikat :arrow: kaikki letkut oli kiinni.
Pari päivää ajoa ja tyhjäkäynti vakiintui siihen tonnin pintaa ja välillä saattoi sammua kun löi kytkimen pohjaan :?

Yks ilta sitten ihmettelin pelti auki moottorin toimintaa, sammutin moottorin tuijaisin sitä vähän aikaa otsalampulla (Retki mallinen K2 Luxeon ledillä varustettu, valokeila oli säädetty pistemäiseksi) irroitin sitten yhden alipaineletkuista puhalsin siihen ja laitoin takasin paikalleen jatkoin valohoitoa vielä vähän aikaa :whistle: ja manailin moottorin herkkää sielua :pope:

Pistin auton käyntiin ja :shock: mit vit sehän pelaa taas :ei_tajuu:

Olen tullut siihen tulokseen että mun mersu ei tykkää kun sitä kosketellaan herkkiin paikkoihin. Ei ole muuten eka kerta kun se on poissa tolaltaan remontin jälkeen mutta pienen ajosuoritteen jälkeen se heltyy ja yhteisymmärrys taas löytyy :nocando:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”