200e meinaa sammua
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
200e meinaa sammua
Mikähän siihen ny iski ku öljynvaihdon jälkeen alko sammahtelemaan ku laskee kierroksilta tyhjäkäynnille?? Varsinki jos moottorijarrulta polkasee kytkimen pohjaan. Pienemmiltä kierroksilta ku laskee tyhjäkäynnille niin kiekat käy jossain 500 paikkeilla ja sitte nousee normaaliksi. Puolilämpöisenä kierrokset seilaa hitaasti 500-1000 kierroksen välillä. Muuten käy ja kukkuu ihan normaalisti.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Löytykös syytä? Itsellä samanmoisia oireita, kierroksilta kun löysää kaasun niin kierrokset tipahtaa 500, sitten nousee siihen n.800rpm paikkeille. Tyhjäkäyntiä käy hieman pätkimällä ja kierrokset aaltoillen.
Alipaineletkut käyty läpi. Sen "yj-releen" käytin auki ja ruiskuttelin elektroniikan puhdistus sprayta. Pitää vielä starttipilotilla suihkia kone läpi.
Alipaineletkut käyty läpi. Sen "yj-releen" käytin auki ja ruiskuttelin elektroniikan puhdistus sprayta. Pitää vielä starttipilotilla suihkia kone läpi.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Siellä on käynnistysrikastus päällä nii kierrokset ei laske heti normaaliin... Mikrokytkin kytkee tyhjäkäynnin paikallaan ollessaan ja vaihejarrutuksessa muistin mukaan katkaisee syötön...Juhzi kirjoitti:Pitäskö tapahtua jotakin kun tuota mikrokytkintä painaa, mikä sen tarkotus on? Huomasin tuossa että heti käynnistyksen jälkeen ei tuota kierosten laskua tehe, mutta n 200m ajon jälkeen tekee.


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ite tuon 230:n kanssa syksyn tapelleena ja hyvin syvällisesti tekniikkaan tutustuneena suosittelen vahvasti tarkistamaan imuvuodot. Vaivana oli epämääräinen tyhjäkäynti. Joskus jäi korkealle, joskus taas ei. Normaaleilla tyhjäkäyntikierroksilla tupsutteli putkessa, eli kävi laihalla. Seossäätökään ei oikein auttanut asiaan. Kaasu pohjassa ja osakaasulla toimi economymittarin näyttämää lukuunottamatta aikalailla normaalisti.
Huohotinletkuhan tuon vaivan aiheutti. Se kun on varsin monimuotoinen kikkare, niin siitä ei heti näe, että onko se hajalla vai ei. Omassa oli imusarjan letkulähdöstä halki. Toteutin ratkaisun niin, että vein imusarjasta letkun luistille ja tämän letkun kyljestä tökkäsin bensanpaineensäätimen alipaineletkun sisään(syystä, että siihen huohotinputkeen se alunperinkin menee). Huohottimen sitten vein imusarjan viertä pitkin pohjapanssarista läpi hönkimään maahan.
Suuttimien O-renkaat kannattaa katsella myös. Bräkleeniä vaan suihkimaan ja vuotoja etsimään. Puhdistuu samalla mukavasti myös imusarjan ympäristökin.
Huohotinletkuhan tuon vaivan aiheutti. Se kun on varsin monimuotoinen kikkare, niin siitä ei heti näe, että onko se hajalla vai ei. Omassa oli imusarjan letkulähdöstä halki. Toteutin ratkaisun niin, että vein imusarjasta letkun luistille ja tämän letkun kyljestä tökkäsin bensanpaineensäätimen alipaineletkun sisään(syystä, että siihen huohotinputkeen se alunperinkin menee). Huohottimen sitten vein imusarjan viertä pitkin pohjapanssarista läpi hönkimään maahan.
Suuttimien O-renkaat kannattaa katsella myös. Bräkleeniä vaan suihkimaan ja vuotoja etsimään. Puhdistuu samalla mukavasti myös imusarjan ympäristökin.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Olipa taas itselläkin vaivaa tyhjäkäynnin kans.
Putsasin tyhjäkäyntimoottorin kun kylmänä heitteli kierroksia. tyhjäkäyntimoottorista ei lähtenyt mitään moskaa irti, enemmänkin siitä letkusta lähti öljyä ja paskaa.
Noh kampe kasaan ja käyntiin, kierrokset seilaa edelleen kylmänä kuin ennenkin, uutena vaivana tyhjäkäynti on mitä sattuu. Pääsääntöisesti yli 1000 rinkiä välillä normaali ja välillä jopa 2000 kiekkaa
Kaasua kun polkas niin kierrokset saatto laskea 700 pintaan mutta pomppas välittömästi takaisin tonniin.
Siinä sitten tutkin kaikki letkut ja muut normipaikat
kaikki letkut oli kiinni.
Pari päivää ajoa ja tyhjäkäynti vakiintui siihen tonnin pintaa ja välillä saattoi sammua kun löi kytkimen pohjaan
Yks ilta sitten ihmettelin pelti auki moottorin toimintaa, sammutin moottorin tuijaisin sitä vähän aikaa otsalampulla (Retki mallinen K2 Luxeon ledillä varustettu, valokeila oli säädetty pistemäiseksi) irroitin sitten yhden alipaineletkuista puhalsin siihen ja laitoin takasin paikalleen jatkoin valohoitoa vielä vähän aikaa
ja manailin moottorin herkkää sielua
Pistin auton käyntiin ja
mit vit sehän pelaa taas
Olen tullut siihen tulokseen että mun mersu ei tykkää kun sitä kosketellaan herkkiin paikkoihin. Ei ole muuten eka kerta kun se on poissa tolaltaan remontin jälkeen mutta pienen ajosuoritteen jälkeen se heltyy ja yhteisymmärrys taas löytyy
Putsasin tyhjäkäyntimoottorin kun kylmänä heitteli kierroksia. tyhjäkäyntimoottorista ei lähtenyt mitään moskaa irti, enemmänkin siitä letkusta lähti öljyä ja paskaa.
Noh kampe kasaan ja käyntiin, kierrokset seilaa edelleen kylmänä kuin ennenkin, uutena vaivana tyhjäkäynti on mitä sattuu. Pääsääntöisesti yli 1000 rinkiä välillä normaali ja välillä jopa 2000 kiekkaa

Kaasua kun polkas niin kierrokset saatto laskea 700 pintaan mutta pomppas välittömästi takaisin tonniin.
Siinä sitten tutkin kaikki letkut ja muut normipaikat

Pari päivää ajoa ja tyhjäkäynti vakiintui siihen tonnin pintaa ja välillä saattoi sammua kun löi kytkimen pohjaan

Yks ilta sitten ihmettelin pelti auki moottorin toimintaa, sammutin moottorin tuijaisin sitä vähän aikaa otsalampulla (Retki mallinen K2 Luxeon ledillä varustettu, valokeila oli säädetty pistemäiseksi) irroitin sitten yhden alipaineletkuista puhalsin siihen ja laitoin takasin paikalleen jatkoin valohoitoa vielä vähän aikaa


Pistin auton käyntiin ja


Olen tullut siihen tulokseen että mun mersu ei tykkää kun sitä kosketellaan herkkiin paikkoihin. Ei ole muuten eka kerta kun se on poissa tolaltaan remontin jälkeen mutta pienen ajosuoritteen jälkeen se heltyy ja yhteisymmärrys taas löytyy

S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76