Kävi tämmöönen juttu kun äireemuorin 124:seen lupaalin ja alootinki vaihtamahan moottoria kun krassuttaa karmiasti käynnistäessä.
No autohan on -86 seedani 230E automaatilla ilman kattia ja jonkun ihime oppahan mukaan ymmärsin että kyseessä on -86 vanhempi moottori(ainaki hihnankiristys hommien mukaan) Autollahan on ajettu se vajaa 450 tkm.
Löysin sitte tuosta mukavasti toisen padan joka on lähtöösin ruottista uitetusta -91/92 230E varmari mersusta.
No ny kun kerta rupesin kuorimaan hilppeitä irti moodorin ympäriltä niin iski silmään kun löysin kyllä YKK anturin (vaimikäseoli) koneen etupäästä siivan juuresta jonka johto menee siihen diagnoosi(?) pistokkeelle, mutta en kyllä löytäny kampiakselin asento tunnistinta startin vierestä vaikka kuinka luuraalin.
K tai KE jetti on kyllä mielestäni molemmissa, enkä pelkää etteikö sopisi paikoollensa lootaan yms.
Mutta kysymys onkin nyt että paljonko pitäisi vaihdella nuota sähköpuolen osasia että sen saapi pelittämään?
Vissiin sytkäboksi on het erilainen. Tässä vaiheessa ainaki mun hatara mersu tietous alkaa kusemahan.

Kiitoksia vain näin etukätehen.
