Tasonsäätö

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Elikkä kyseessä on w124 300d farmari-91.Voiko nuitten tasonsäätö härpäkkeitten tilalle vaihtaa tavalliset iskarit??? :shock: Ja jos voi nii miten ne passaa sinne?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kai sinne voi jotain viritellä, vaan hyvää siitä on vaikea saada.
Mikäs siinä tasonsäädössä niin kiukuttelee, että se pitäisi poistaa?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Auto on niinku kivireki,Perässä ei minkäänlaista joustoo!Tosi surkee ajaa :(
Ja perä on outoo kyllä tosi korkeella ja vaikka kuormaa laittaa reilustikki nii perä ei alemmas painu!!Ja kolisee hirveesti!!En oo hintoja vielä tutkinu mut
puskaratiosta kuulin et osat ois sikakalliita tasonsäätöön!!??
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

kaasupallot on rikki, halvempi ne on ostaa kuin ruveta iskari ja jousiremppaa.
googlettele febi 03277 tai 140 328 02 15, niin sopuhintaisia pallukoita löytyy. Mikä parasta ajo-ominaisuudet palaavat kertalaakista takas.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Voi olla tosiaan kaasupallotkin menneet, mutta kuulostas myös että säädöt on pielessä jos perä on suomi-custom asennossa.

Kaasupallot taitaa tehhä satasen luokkaa pari, jos oikein muistan :tuumaus:

Ei kait tuo ole oikeasti mikään vikaherkkä systeemi muuten, ja toimiessaan todella hyvä, yksi niitä asioita joita oikeastaan kaipaan farkusta sedaniin siirryttyäni :byebye:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Pitääpä ruveta vähä tutkiin.Sanottiin et säätöki voi olla pielessä??Miten tuommosta säädetään??Eka farkku nii ei oo tullu pelattua nuitten kans!!Onko ne pallot miten veemäinen vaihella?Katsastuskin painas päälle :cry:
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Sillon ku se jousitus mennee kovaks, nii pallot on kaput :? Ei ne paha vaihtaa oo, ku vaan saat suoraan ja oikeelle kierteelle menemään ne banjopultit :)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Mekassa on ohjeet.

Itelläkin pitäisi nuo vaihtaa, on semmoinen pomppulinna, että... Pallukat on jo hommattuna, kun vaan pääsisi jossain auton alle muutamaksi tunniksi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Säätöventtiili on auton alla, säädettävä tanko on venttiilin ja kallistuksenvakaajan välissä lähellä auton keskilinjaa. Pitäisi säätää niin että normaali painoilla jouset kantaa kuorman ja perän painuessa venttiili päästää painetta iskareihin ja nostaa perää oikealle korkeudelle.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tossa tuo räjäytyskuva. 3 on säätöventiili, 4 on pallukat ja 7 on säätövipstaaki

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Roisto kirjoitti:Terve,

Mekassa on ohjeet.

Itelläkin pitäisi nuo vaihtaa, on semmoinen pomppulinna, että... Pallukat on jo hommattuna, kun vaan pääsisi jossain auton alle muutamaksi tunniksi.

t.
Risto
tuolla on kuoppa tallin lattiassa, koskapa tulet?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Tattista vaan kaikille 8) Tuo kuva oli hyvä,eikä tuo näytä mitenkää ylivoimaiselta!!Koitetaan korjata tasonsäätö :idea:
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Oikkeen :halm:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kyllähän tasonsäätö on ihan ehdoton varuste farmariautossa, saisi melkein olla sedanissakin vakiona.

Huvittavan näköistä kun porukka painaa hiihtolomille pohjoseen farmarikipoillaan suksiboksit katolla ja peräkoukku asfalttia viistäen. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Roisto kirjoitti:Terve,

Mekassa on ohjeet.

Itelläkin pitäisi nuo vaihtaa, on semmoinen pomppulinna, että... Pallukat on jo hommattuna, kun vaan pääsisi jossain auton alle muutamaksi tunniksi.

t.
Risto
tuu Risto tänne, täällä ei tartte kömpiä mihinkään kuoppaan, meillä voi tehätuollaset hommelit seisaaltaan ja voin siinä sivussa antaa täysin vääriä ohojeita nojatuolista :ope:
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Jos ventiili jää auki-asentoon, niin perästä tulee myös jäykkä. Kokemusta on... Samalla myös maavara paranee kummasti.

Kuva

Eli tarkistathan muun lomassa myös sen, että se ventiili on yhteydessä kallistuksenvakaajaan. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”