Lisään viellä sen, että voiko sillä olla vaikutusta käyntiin, kun aavistuksen vuotaa polttoainetta muutaman suuttimen juuresta?
Kysymys asiantuntijoille
Kysymys asiantuntijoille
Viime syksynä auto alkoi käydä huonosti ja savuta, silloin kaikki "asiantuntijat" tiesivät, että siitä oli mennyt kansipahvi ja se sekoittaa öljyä ykköspyttyyn. Teimme autoon täydellisen kansiremontin, mutta vika ei korjautunut. Sitten selvisi se, että siitä oli mennyt syöttöpumppu. Vaihdettiin siihen toinen pumppu, jonka säätöyksikkö osa oli erilainen. No se toimi kyllä, mutta kävi etenkin kylmänä huonosti savuutti ja nyki. Nyt sitten vaihdoin siitä vanhasta pumpusta säätöyksikön ja tarkastin hyvin tarkkaan ajoituksen (15 astetta jkk) käynti parani, mutta nykimistä jäi. Ja kylmänä käynti on epätasaista ja savuuttaa. Nyt kysynkin kaikilta arvioita mikä saattaa olla viellä ongelmana? Ja olisiko se pumppu viellä irroitettava ja käytettävä säädettävänä? Vai onko vika kenties ihan jossain muualla? Kenties ilma ongelma? 
Lisään viellä sen, että voiko sillä olla vaikutusta käyntiin, kun aavistuksen vuotaa polttoainetta muutaman suuttimen juuresta?
Lisään viellä sen, että voiko sillä olla vaikutusta käyntiin, kun aavistuksen vuotaa polttoainetta muutaman suuttimen juuresta?
Asiantuntijaksi en julistaudu, mutta eikös suuttimet pidä ottaa irti, puhdistaa "pohja" ja laittaa uusi tiiviste. (jos siellä tiivestettä onkaan?).W124 300D kirjoitti:Katsoin tuossa, että se vuotaa aikalailla polttoainetta, kun alle jää sinisiä laikkuja. Piru vieköön, kun ne suuttimet on niin hankalat kiristää, kun ei ole sitä pitkää hylsyä. Mikä muuten on oikea momentti suuttimilla?
Vaikuttaakos paluuletkujen vuoto käyntiin?
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Eikai kapee kantisessa venttiilitkään niin pahasti painu ihan heti että käyntivaivat sieltä juontaisi
Veivikään ei ihan itsestään mene mutkalle
Äläkä muuten alkaa kiristeleen hulluna niitä suuttimen runkoja, ne menee pilalle kun kiristää liikaa
.
tuommoset on niin hauskoja vikoja kun ei paljon muu auta kuin uusia osia lapioida konehuoneeseen ja voi hetkeksi auttaa
tuommoset on niin hauskoja vikoja kun ei paljon muu auta kuin uusia osia lapioida konehuoneeseen ja voi hetkeksi auttaa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Ei taija tulla polttoainetta suuttimen juurelta, elikkä suuttimen ja kannen raosta. Tai jos tullee niin kone ei ole käynnissä ja paine tullee jostaki ihmeellisestä tekijästä.W124 300D kirjoitti:Suuttimet kunnostettiin kaikki. Paluuletkut on uusittu. Polttoainetta tihuuttaa parin suuttimen juurelta, mutta en tiedä vaikuttaako se käyntiin. Ok ne on käytävä kiristämässä kuntoon.
Sehän pitäs pallaa se nafta jonka suutin tirskauttaa männän pääle
No Merc at the moment
Pieni kysymys tietäjille, mutta suuri minulle.
Onko nyt sitten niin, kuin olen jostain lukenut, että kampiakselin merkit voi olla kohdallaan, mutta nokka onkin eri kierroksella, joten pumppu on siten mahdollista laittaa väärälle "jaksolle"ajoituksessa? Siis pitääkö ensin asettaa nokan merkki kohdalleen ja sen mukaan kääntää kampiakselia se 15 astetta, jolloin pumpun ajoitus sattuu oikein? Pelkään pahoin, että siinä on sattunut moka.
Mitkä olisivat suraukset? Millainen olisi käynti? Luin vaan, että se käy, mutta käynti on kuin leikkuu puimurissa.
Onko nyt sitten niin, kuin olen jostain lukenut, että kampiakselin merkit voi olla kohdallaan, mutta nokka onkin eri kierroksella, joten pumppu on siten mahdollista laittaa väärälle "jaksolle"ajoituksessa? Siis pitääkö ensin asettaa nokan merkki kohdalleen ja sen mukaan kääntää kampiakselia se 15 astetta, jolloin pumpun ajoitus sattuu oikein? Pelkään pahoin, että siinä on sattunut moka.
Mitkä olisivat suraukset? Millainen olisi käynti? Luin vaan, että se käy, mutta käynti on kuin leikkuu puimurissa.
tuskin jos noin olis niin ei sillä kyllä aja vanha erkkikäänW124 300D kirjoitti:Pieni kysymys tietäjille, mutta suuri minulle.
Onko nyt sitten niin, kuin olen jostain lukenut, että kampiakselin merkit voi olla kohdallaan, mutta nokka onkin eri kierroksella, joten pumppu on siten mahdollista laittaa väärälle "jaksolle"ajoituksessa? Siis pitääkö ensin asettaa nokan merkki kohdalleen ja sen mukaan kääntää kampiakselia se 15 astetta, jolloin pumpun ajoitus sattuu oikein? Pelkään pahoin, että siinä on sattunut moka.
Mitkä olisivat suraukset? Millainen olisi käynti? Luin vaan, että se käy, mutta käynti on kuin leikkuu puimurissa.