M103 -92 päästöt, käynnistymien / vikakoodi

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

M103 -92 päästöt, käynnistymien / vikakoodi

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

onko 92 mallisessta M103ssa vikadignostiikka josta voisi nähdä mahdollisen päästöjen nousun ja lievän käynnistyshäiriön aiheuttajan. Jos niin, mitä mittaa/valvoo?

Oire, normaalia hieman (1-2 sek) pidempi ykkösstartti. Kakkosstartti on yleensä 'heti'.
Tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, ilmanpuhdistin, kannen lt-anturi, yj-rele vaihdettu.
Edellisessä vuosikatsastuksessa ainut huoli oli nuo hieman kohonneet päästöt, jotka kuitenkin saatiin sopimaan toleransseihin pienellä mittauskikkailulla.
Normaalisti päästöarvot ovat olleet alhaiset, lähes uuden kaltaiset.

Voiko kokeneemmat jotain jo (M103 tyypillistä?) päätellä?
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Mikä tulppien kärkiväli pitää M103:ssa olla?
(paria kurkkasin; silmämääräisesti 'näyttivät' suurilta, on varmasti > 0,5..)

Voisiko olla syy joutokäynnin suureen HC-päästöön (156 ppm). ts polttaa huonosti joutokäynnillä..kipinä..?
Muut mitatut, O2 ja COx hyvät myös joutokäynnillä.

Tarkemmin kuunnellen, ehkä hieman 'raskas', ei täysin tasainen joutokäynti.

Kierroksilla kaikki oikein hyvin.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eikös se pidä olla näissä ke-jetti vehkeissä tulpan kärkiväli 0,8mm..? :roll: Viisaammat korjatkoon... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Seppo
Viestit: 505
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Minunkin mielestä 0.8 mm on oikea kärkiväli.

Itellä oli toissakatsastuksessa ongelmia myös päästöjen suhteen, saatiin kuitenkin menemään läpi kun korjaamolla kävin ja säädettiin siitä 3 mm kuusiokoloruuvista, hieman siinä tosin tyhjäkäynti tuntui huononenvan. Ennen viimevuotista katastusta tuli sitten vaihdettua lambda-anturi ja setä konttorilla sitte meinas, että on vissiin vaihettu uuvet katit ku on niin hyvät päästöt...tämmöinen tapaus minulla (M103 vuodelta '90).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”