
Eli kansi irti, koneistamolle ponnistettavaksi ja tarpeen vaatiessa plaanaukseen...
Mitäs on viisaammat mieltä nostajista ja kannenpulteista, tai lähinnä niiden vaihtotarpeesta?
Nostajat on muutaman hetken kylmänä säksättäneet, mutta itsekseen pian hiljenneet. Yleensä siinä vaiheessa kun vajaan km ajon putoaa kierrokset stoppiristeyksessä tyhjäkäynnille niin lakkaa tikityskin kuulumasta. Oikein kuumaksi ajettuina ovat nostajat alkaneet tyhjäkäynnillä räplättelemään 'aaltoilevasti'. Moottorinhuuhteluihmemagicwonder-aineiden käyttö ennen öljynvaihtoa aiheutti säksätyksen häviämisen kokonaan, mutta tuttu rapina alkoi taas muutaman tuhannen km jälkeen. Kone on koko minullaoloajan tihkunut öljyä siitä klassisesta vuotopaikasta laturinkorvakkeen yläpuolelta. Moottorinpesun jälkeen sotkeentuu parintuhannen km ajon jälkeen.
Kannenpulteista sen verran, että kannattaako uusia kaiken varmuuden välttämiseksi? En usko konetta ikäpäivänä käytetyn auki, eli ei tarvinne vaihtaa? Venymähän noissa vaihtotarpeen ratkaisee. On tarkoitus eristäytyä kauas sivilisaatiosta remontin ajaksi, niin ostaisin mielelläni nekin varastoon ettei niiden takia tarvi alkaa taas kaupungille raahautumaan. Eli oletteko te mersutohtorit useinkin joutuneet pultteja vaihtelemaan vai onko vanhat olleet käypäiset?
Kirsitysohjeet momenttiarvoineen löytyykin alfamerin kirjasta

