om601 kilahtelee

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ahto_paine
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2013 21:56
Paikkakunta: Varkaus

om601 kilahtelee

Viesti Kirjoittaja ahto_paine »

om601 mekkaloi, yllätys :roll:
Kilahtelee niin kylmänä kuin kuumanakin. Hieman tyhjäkäynnin yläpuolella kun laskee kierrokset, jurahtelee kuin laturin laakerit olisi kaput. Kuuluu vain koneesta. 1500 ja yli kierroksilla kilinä häipyy. Vaihdettu uudet suutinkärjet ja avautumispaineet ja viuhka tarkastettu kahdesti. Kilinä tuntuu kuuluvan nelos sylinteristä ja kaikuu eritoten pakoputkessa. Pudotin öljyt pois ja ne siistit, ei muhjua eikä muutakaan erikoista. Nostimet pikatestauksella pitää paineet. Jakopää remontoitu ilmeisesti vastikään, ennen minulle tuloa.
Ekan videon lopussa kuuluu silleen kuin se kuuluu luonnossa, epäsäännöllinen ja aika kova ääni. Ei tuosta saa edes ajamalla vikaa pihalle, kiertää vain 4t
Että mitä ihmettä?

http://s34.photobucket.com/user/ural69/ ... 6.mp4.html


http://s34.photobucket.com/user/ural69/ ... 8.mp4.html
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

jumissa oleva suutinkärki pitää samankaltaista kilinää/hakkaamista, tosin silloin käynti ontuisi ja kilinä pakoputkesta ei sovi kyllä kärkeen ollenkaan :roll:

ja kyllä, uudetkin kärjet saa kyllä jumiin jos ei ole varovainen tai suojaa paikkoja hyvin, nimim. heti 2 uutta kärkeä jumiin :oops:


suuttimien "putsaukseen" auttaa yleensä kun lorauttaa tankkiin jonkun verran 2t-öljyä ja/tai lamppuöljyä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
ahto_paine
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2013 21:56
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja ahto_paine »

Tankissa on 2t jo ennestään. Suutinrungot pesty uä pesurilla ja kasattu leikkaussali tasoisesti :) tosiaan käytetty irti ja mitattu uudelleen, ei häikkää. Koitan tänään tarkastaa ajoituksen ja sitten on varmaan kurkattava nelosen mäntä... Ääni on kyllä kovasti palotapahtumaan viittaava.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jos meinaat sitä mäntää kurkata nii tarkistappa et ei männäntappi oo vain menny väljäksi... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
ahto_paine
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2013 21:56
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja ahto_paine »

Nokka näyttäisi olevan ajoitettu noin 9 astetta jykk. Joko tavottaa venttiilit mäntiin?
ahto_paine
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2013 21:56
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja ahto_paine »

Vanha tuttu kaksoismassahan se kilahteli. Jostakin syystä ei oikein sopinut ääni tuohon vaivaan. Kone osina ja laitellaan uudet osat sisään. Ajettu 400tkm ja laakerit ja kampura kuin ajamattomasta. Olihan tuo aikakin ainakin tilkkiä nuo miljoonat öljyvuodot koneesta. Kannentiiviste vuoti kans 1 sylinteriin, kuten kuuluu asiaan... Venttiilit ei ollut painautunut kanteen, tehdas mitoissaan. Kuitenkin kahden? venttiilin varsi oli liian pitkä, ei ole riittänyt säätövara painimessa. Tuo ei lähtenyt kesälläkään ilman loppuun asti hehkutusta. Koneistamo epäili että ollut uudesta asti. Taattua Mercedes laatua :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”