230 TE tyhjäkäynnin säätö?!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jäteöljyvatkain
Viestit: 57
Liittynyt: 25.9.2013 20:04
Paikkakunta: Sipoo

230 TE tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

Morjesta foorumilaiset! kertokaas mulle miten säädetään tyhjäkäyntiä. kierrokset on lämpimällä koneella siellä 1100-1300 kierrosalueella ilman valoja. valot jos on päällä putoo joku 100 kierrosta.

voisiko johtua imuvuodosta vai mistä? vai saako ihan säätämällä alhaisemmaksi?
w124 230 TE -88
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tarkistappa ensin että kaasuvivusto ei ole kulunut ja palautuinjousi on paikallaan, joka palauttaa vivuston niin että se painaa tyhjäkäynnin mikrokytkintä.

omassa 230 oli samaa vikaa että kierrokset ei oikein asettunut tyhjäkäynnille ja syyksi paljastu juurikin tuo jousi jota ei enää ollut ollenkaan. vivustossa oleva jousen paikka on yleensä kulunut poikki jostain kohti niin ettei jousi enää pysy siinä kiinni. tod. näköstä varsinkin paljon ajetussa jos ei ole joskus jo korjattu.

löytyy imusarjan puolelta.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Jäteöljyvatkain
Viestit: 57
Liittynyt: 25.9.2013 20:04
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

vipu painaa kytkintä. eikä ole jousia poikki. missäs muualla vika voisi olla?
w124 230 TE -88
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

toinen yleinen vikapaikka mikä tulee äkkiseltään mieleen on ruiskun pohjakumi, saattaa olla halki niin vetää kokoajan ilmaa.

en nyt muista joutuko ruiskun ruuvaamaan ihan käteen että näkee kunnolla, mutta pitäisi ainakin osittain nähdä jostain välistä, isommat pullistumat ja halkeamat kyllä tuntee ihan sormellakin.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Jäteöljyvatkain
Viestit: 57
Liittynyt: 25.9.2013 20:04
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

tuossa ny muutama kuva.
Kuva
Kuva
Kuva


ahaa. pitänee käyä vilkasemassa.
w124 230 TE -88
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tai sit lisäilmaluistin kumiletku lähteny irti kumikaukalosta määränjakajan alta... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Jäteöljyvatkain
Viestit: 57
Liittynyt: 25.9.2013 20:04
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

ja missähä se mahtaa olla? :o
w124 230 TE -88
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

letkun lähtö on samassa ruiskun pohjakumissa mistä oli aikaisemmin puhetta, lähtö on koneen puolella toisessa päässä pohjaa. letku on vain painamalla kiinni.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Jäteöljyvatkain
Viestit: 57
Liittynyt: 25.9.2013 20:04
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

olisikohan kuvaa tuosta? en osaa hahmottaa..
w124 230 TE -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”