Pumpun päällä, Mikä?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Pumpun päällä, Mikä?

Viesti Kirjoittaja potox »

Elikkä nyt kun oli aika vaihtaa uudempaan (3kk) mersuun, kun entinen palo alta.

Pumpun päällä jokin kello? mitä entisessä ei ollut...

Kuvassa ei samanlainen pumppu, mutta osa umpyröity punaisella...

Autona toimii w124 200D Manuaali (ei turboa) -93

Onko jokin morkooli tai alppikello ja jos on mitä tarkoittaa?

Kuva
® Mesen linttaklubi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Varmaankin juuri alppikello.
Tarkoituksenaan vähentää syöttöä, kun ajetaan matalampaan ilmanpaineeseen: esim. alpeille, jotta vältytään epämiellyttävältä mustalta savulta pakoputkesta :no:
Olikosse aukipäin ruuvaamalla saadaan lisättyä hieman nokea putkistoon, toisaalta toiseen suuntaan kääntämällä saadaan k-arvo lain sallimiin arvoihin kerran vuoteen :whistle:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Äkkiä pikkunäytöltä mulkastuna sanosin että son ALDA, taitaa olla turbon pumppu.
No Merc at the moment
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kuvassa varmaankin kuten Pappa sanoi, mutta alppikello on myös käsittääkseni hyvin samannäköinen.
Eikös tässä ollut kysymys niin, että kuva netistä ja omassa autossa samannäköäinen mokkula :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Tässä kyse juuri siitä, kuin Teppo21 kertoi..

Ei ole minun auton pumppu tosiaan..
Alppikello :mrgreen:

Tietääköhän kukaan voiko pyörittää ihan tappiin asti auki, ilman että mitään hajoo irtoo, auto ei toimi yms.. katsastushan on ihan viikkojen sisällä joten, kaippa siitä vois taloudellisuutta parantaa.. ellei ole joku joku tehnyt sitä, kun niin makiasti ränklättää ja kulkupuoli on kyllä ihan eri menoa, kuin edellisessä

:whistle:
® Mesen linttaklubi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kai sen tappiinsa voi kääntää :nocando:

Ja kiertosuunta oli sitten täysi arvaus, voi olla päinkinvastoin :pappa:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Joo kun ruuvaa kiinni ni saa 300d mesestäki yhtä tehottoman ko 200d. :lol:
E46 330D & E46 328i
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

teppo21 kirjoitti:Kai sen tappiinsa voi kääntää :nocando:

Ja kiertosuunta oli sitten täysi arvaus, voi olla päinkinvastoin :pappa:
Juu aukipäin nousee syöttö. Siinä teitin paremman puoliskon piilissä on samanmoinen ja se on tappiinsa kierretty :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Tähän aiheeseen vastaten:

Savossa kun ei saa kiirehtiä, niin nyt on tappi nostettu ylös, lopultahan se meni veltoks, niin pistin hieman kiinni ja mutterilla kiristin..

:lol: kylläpäs alko puskuri nokeentumaan takana tulevasta audista :twisted:

Kannatti...
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ryökäleen kallis uutena jos alkaa vuotamaan. Sisässä ei ole tosin haprastuva kalvo, vaan peltipalje. Harvoin kai hajoaa, mutta yhden olen asiakkaan autoon joutunut uusimaan ja tuli kurkattua vanhasta mitä se on syönyt.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Perskeles..

Tuotapa en tiennytkään.. Mites se siihen sitten vaihetaan (huomaa) kun se alkaa siitä kusasemaan?

Ja mites se oirehtii, muuten kuin vuotaa?
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vehe ei kulkenu täyvellä riemullaan, kun ei soppaa tullu samassa suhteessa kun ahtoilmaa. Tais olla W140 350TD.

Pitikö tuossa ottaa imusarjaa tieltä pois jotta vaihtu.. En muista. Olettaisin, kun kuitenkin kuuden millin kuusioruuvista piti tehdä viilalla vajo sentin mittanen meisseli jolla sitä sai säätää kaikki osat paikoillaan ollen, kymppimillin lenkkiavaimella käännellen.

Pistoolimallisella ali-/ylipainepumpulla tuo vuotava kello tuli todettua syntipukiksi moottorin haluttomuuteen. :)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”