ce320 vm-92 irronnut alipaineletku?
ce320 vm-92 irronnut alipaineletku?
Mersu alko pakoputkirempan ja tovin seisonnan jälkeen käymään huonosti ja tutkiskelun jälkeen löyty koneen edestä pienen suojamuovin alta irronnut alipaineletku.
Ilmeisesti joku EGR:ään liittyvä alipaineventtiili mistä letku lähtee mutta en äkkiseltään löytänyt sille paikkaa.
Osaisko joku kertoo..voin kuvan laittaa jahka kerkeen ottamaan.
Ilmeisesti joku EGR:ään liittyvä alipaineventtiili mistä letku lähtee mutta en äkkiseltään löytänyt sille paikkaa.
Osaisko joku kertoo..voin kuvan laittaa jahka kerkeen ottamaan.
Moro,
On lisäilmapumpun venttiilin alipaineletku. Tuossa kuvassa ko. pumpun ilmanotto on se pyöreä alumiinikikkula punaisen soikion yläpuolella. Siitä pitäisi lähteä kanteen reilun peukalon paksuinen letku. Haussa oleva venttiili on tuossa letkussa.
Palttiarallaa tämän näköinen:
t.
Risto
On lisäilmapumpun venttiilin alipaineletku. Tuossa kuvassa ko. pumpun ilmanotto on se pyöreä alumiinikikkula punaisen soikion yläpuolella. Siitä pitäisi lähteä kanteen reilun peukalon paksuinen letku. Haussa oleva venttiili on tuossa letkussa.
Palttiarallaa tämän näköinen:
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo eipä ollu vika siinä..neljällä pytyllä röpöttelee. Nyppäsin puolan kerrallaan pois pelistä,viimesen puolan kohalla ei käynnissä tapahtunu muutosta. Vaihoin puolalle menevän johon toiseen puolaan,vika siirty siihen. Eli puolalle tuleva piuha ei oo pelissä mukana...virta näytti kulkevan kyllä mutta mikälie..
JA johtosarjaremppa on tehty jo.
ideoita??? Ecu paskana? Pystyykö ecua nollaamaan jotenki?
JA johtosarjaremppa on tehty jo.
ideoita??? Ecu paskana? Pystyykö ecua nollaamaan jotenki?
Eikös toi oo m104.
Puolan "maadoitus" siihen venakopassa olevaan kierretankoon (messinkiholkissa semmoinen jousi) tai sit johto/hattuvika tai puola rikki. Puolan ja tulpan välissä pitää olla 2KOhm vastus ja tulpan oltava vastukseton.
Nimimerkillä meni 7 puolaa c36:ssa.... Aina kannattaa olla puola takakontissa, tai kaksi.
Puolan "maadoitus" siihen venakopassa olevaan kierretankoon (messinkiholkissa semmoinen jousi) tai sit johto/hattuvika tai puola rikki. Puolan ja tulpan välissä pitää olla 2KOhm vastus ja tulpan oltava vastukseton.
Nimimerkillä meni 7 puolaa c36:ssa.... Aina kannattaa olla puola takakontissa, tai kaksi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
No, ne puolat ei kestä sitä että väärä vastuksellinen tulppa tai kärkiväli liikaa yli 0.8mm tai että puolan ja tulpan välissä 2KOhm vastus paskana.cemersu kirjoitti:En ymmärrä miten se puola voi olla paskana ku vaihoin toimivaan puolaan sen johon nii seki mykisty? Ja on tuo surullisen kuuluisa m104. Ja puolia pari kpl pitäny itelläki vaihtaa.mutta pittää mittailla ja tutkailla puolatkin vielä kuhan kerkeen,huomenna mahdollisesti.
Niissä johdoissa jotka menee puolalta tulppaan on sama vastus kun kumitötterössä puolan ja tulpan välissä. Mutta tuon varmaan arvasitkin/tiesit.
Jos kerta johtosarja on kunnosteltu niin se on sitten kunnossa. Onko muuta kuin ecu->puolat johdot uusittu? Joskus on vasta kaasuläppäkotelin johdotukset uusimalla alkanut pelata.
Kaikkihan nämä on varmaan pikkuisen eri lailla "rikki"
Mulla ei yksikään puola seitsämästä ollut mitattavissa selvästi rikkinäiseksi "kylmänä" eli ilman virtoja. Pelkkä vastuksen mittaaminen ei kerro kaikkea.
M104 on 320 ja 36 kokoisena ihan kiva moottori ajella. Se että joku sniidu on säästänyt johtojen eristeissä tai muualla sähköissä ei oo moottorin vika.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kaveri kävi pikaseen mittailemassa niin eculta puolille tulevissa johdoissa kaikissa oli sama vastus ja virta kun starttailin. Kokeilin vaihtaa puoliaki kumitötteröineen ristiin todetakseni vaan että ei niissä mitään vikaa oo.
Ja johtoja on uusittu muitaki ku ecu-puola väliset..n. 30 metriä uutta piuhaa konehuoneessa.
On tämä mukava auto ajella sillon ku toimii mutta aina ku joku paikka hajoo nii pari muutaki paikkaa menee yhtäaikaa paskaks...vasta kansiremppaki tehty niin ei huvittas seisottaa nyt.
Ja johtoja on uusittu muitaki ku ecu-puola väliset..n. 30 metriä uutta piuhaa konehuoneessa.
On tämä mukava auto ajella sillon ku toimii mutta aina ku joku paikka hajoo nii pari muutaki paikkaa menee yhtäaikaa paskaks...vasta kansiremppaki tehty niin ei huvittas seisottaa nyt.
.cemersu kirjoitti:Kaveri kävi pikaseen mittailemassa niin eculta puolille tulevissa johdoissa kaikissa oli sama vastus ja virta kun starttailin. Kokeilin vaihtaa puoliaki kumitötteröineen ristiin todetakseni vaan että ei niissä mitään vikaa oo.
Ja johtoja on uusittu muitaki ku ecu-puola väliset..n. 30 metriä uutta piuhaa konehuoneessa.
On tämä mukava auto ajella sillon ku toimii mutta aina ku joku paikka hajoo nii pari muutaki paikkaa menee yhtäaikaa paskaks...vasta kansiremppaki tehty niin ei huvittas seisottaa nyt.
Taisin lukea viestisi aiemmin huolimattomasti, siis kaikki puolat pelaisi kyllä mutta yhden puolan syöttö pimeenä? Sitten ecusta niitä "pääteasteen kiviä" mittaamaan ja vaihtamaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... te#p365484
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sillä todennäköisesti vain varmistetaan, että se rautasydän pysyy jännitteettömänä. Tuossahan on kuitenkin meleko paljon positiivista ja negatiivista sähköä ilmassa, kun sen sähkön pitää kuitenkin palata takaisin sieltä "maasta" toisen tulpan kautta takaisin puolalle.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei oo hankala eikä tiukat. Vivulla aukee ja sulkeutuu.cemersu kirjoitti:Jep nimenomaan yhden puolan syöttö pimeänä. Eli ecun kimppuun seuraavaks!
Jospa se sieltä alkas seleviää..onko näissä ecuissa ollu paljonki probleemaa ja onko iso homma kaivaa ecu esiin? Muistaakseni aika tiukat liittimet ecun päällä.
Niin se "maadoitus" venakoppaan, ei aavistustakaan mutta roiston näkemys saattaisi olla oikean suuntainen. Toi jousi ja holkki kun petti niin hävis 50hp. Sen taisin korjata ottamalla holkin ja jousen pimenneestä puolasta sillä kertaa.
Mulla meni 130tkm aikana 7 puolaa... Mutta ecu säästyi ihme ja kumma. Itse epäilin lopulta että puolat pääsi liikkumaan liikaa kun se muoviläpyskä joka painoi puolat pohjaan ei ollut kiinni kuin 3 pultilla/kierteellä kun loput oli korkannut. Tosta holkin ja jousen hajoamisesta sen arvelin, silloin ei ollut koko mupviläpyskää muistaakseni enää paikallaan.
Mutta eihän näitä enää muista kun on jo muutama vuosi aikaa.
ECU:n ja puolien väliset johdot vaihtelin kun ne oli eristeistä ihan paskat.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Taispa m104:ssä iskeä sen hukkakipinän nimenopmaan hukkaan elikkä eiköhän siellä ole puolassa yks ensiö ja toisiokäämi vaan ja yks puola per kaks pyttyä.Easy Rider kirjoitti:Ja siis puolathan saavat ensiöilleen ynnäsähköä yhestä pisteestä, poksi jakelee Herkko Miinusmaata sytytysyklin mukaan? Mitäs virkaa se pinnapulttiin tuleva maatotus tekee? Olikos tuollasessa susikipunavehkeessä kaks toisiokelaa per puola ja eiku mitenseymeni?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Joo, valaisee myös toisen sylinterin pakotapahtumaa.AK47 kirjoitti:Taispa m104:ssä iskeä sen hukkakipinän nimenopmaan hukkaan elikkä eiköhän siellä ole puolassa yks ensiö ja toisiokäämi vaan ja yks puola per kaks pyttyä.
Mitenhän sen näissä on toteutettu, kun virtanen kuitenkin varmaan kulkee aina samoin päin per pyttypari, koska ainakin vanhassa rättärissa taisi huolto-ohjelmaan kuulua tulppien vaihto sylinteristä toiseen. Muuten toisessa pytyssä kului maaelektrodi ja toisessa keskielektrodi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vein ecun paikalliselle elektroniikkakorjaajalle joka kuulemma on nuitakin korjaillut..ei vielä ilmeisesti mitään vikaa oo löytyny ja hankala kuulema kun ei löydy mitään sähkökaavioita että näkis miten ne piirit menee.
Mutta jospa se siitä etenis rojekti...
Jos ei siinä mitään oo niin oisko jotai ehdotuksia vielä? Mietin tuota kipinähommaa jotta miten se oikeen puolalta toiselle hyppää niinkuin yllä kerrottu...ei oikeen maallikolle auennu tuo!:D
Mutta jospa se siitä etenis rojekti...
Jos ei siinä mitään oo niin oisko jotai ehdotuksia vielä? Mietin tuota kipinähommaa jotta miten se oikeen puolalta toiselle hyppää niinkuin yllä kerrottu...ei oikeen maallikolle auennu tuo!:D
Eiköhän se yleensä mene nuo kuvassakin mitattavana olevat kolme kiveä, siis joku niistä. Kai ne on mitattu siellä?cemersu kirjoitti:Taitaa olla vitsit vähissä...
Toinen vaihtoehto on se että se 2KOhm vastus joka kolmessa pytyssä se puolan ja tulpan välinen kumitötterö ja toisissa kolmessa on taas tulpan ja puolan välisessä johdossa.... Ne on oltava se 2KOhm +- noin 10% on ollut ehjissä aina. Jotkut on saanut puolan mittailtua mutta itsellä puolan mittaus ei koskaan paljastanut rikkinäistä puolaa. Siihenkin on arvot paljonko vastus on puolan käämissä, en nyt niitä muista ulkoa mutta kun googlaa vaikka mun nikillä ja c36 puolatopikkeja täältä ja mersuforum puolelta.
Itsellä lähti m104 myllystä sytkähäiriöt kun vaihteli puolia, uusi eculta johdot puolille, vaihtoi ne 2KOhm etuvastukset ja käytti vastuksettomia tulppia. Sille ei löytynyt selvää syytä miksi puolat paukkui. Itselle jäi epäilys että puolia kiinni painava kansi löysänä (kiinnitysruuveja puuttui kun kierrre oli korkannut) aiheutti jotain jännää siihen puolien maadoitukseen kanteen tai sitten puolan alla olevan tulpan liitoksen kontaktihäikkä tms. Pari kertaa pamahti puola heitossa tai kuopassa johon jysäytti reippaasti.
Missäspäin tämä auto on? Löytyiskö staria läheltä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.