250 D Sammuu "kovassa" ajossa vauhdissa kun kytki

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

250 D Sammuu "kovassa" ajossa vauhdissa kun kytki

Viesti Kirjoittaja peja »

250 d -89 Uusi vaiva, varsinkin pitkän matka-ajon jälkeen , vauhdilla ( n. 80-110 km /h ),kun laittaa kytkimen ( +kaasun pois ) pohjaan vauhdissa/kytkee vapaalle moottorin kierrokset tippuvat tosi alas sekä rupeaa ravistamaan ja sammuu ( muutama sekunti kytkimen kytkemisen jälkeen ).( Saa pidettyä käynnissä kaasuttamalla / sekä lähtee käyntiin normaalisti )

Ei käy näin kun ajaa "pikkuajoja ", mutta erityisesti pitkän ja nopean matka-ajon aikana tapahtuu .

Sekä myös kylmäkäynnistyksen tyhjäkäynti tosi alhainen ja ei tahdo pysyä käynnissä (tai ainakin ravistaa ) , kierroksia nostettava kaasuttamalla.

Kylmäkäynnistyksen jälkeinen toiminto tyhjäkäynnin nosto ei siis ainakaan toimi, ( aiemmin toiminut , n. 1 minuutin ajan korotettu tyhjäkäynti ja selkeä tiputus sen jälkeen )

Eli onko tuo tyhjäkäynnin "nostoanturi" sökö?, mutta ei kai se vaikuta myös
vedon jälkeiseen tyhjäkäyntiin ?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Olisiko sinulla irronnut kaasuvivustosta joku varsi kupistaan? Eli nokkapelti auki ja kaasuvivustoa tutkailemaan.
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Juu osa vioista löytyi, sammuili koska naftan karkeasuodatin oli kulunut puhki hinkatessaan ilmansuodatinkotelon kulmaan ja sai ilmaa.

Mutta tuo kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti on huono, ja vaatii kierroksia, koska ravistaa niin pirusti ja kierroksia on vain n. 500-600 kierrosta/min. Mikähän olis vaivana?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Eikö siellä pumpun persiis ollu se korotus anturi vai missä se oli? Sekkaise vaikuttaa jossei kylmänä oo korkiammat kiekat. Mulla on aikaa ko oli 250d auto itellä ni ei muista varmaks sijaintia ny yks kaks.
E46 330D & E46 328i
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Eikös se kylmä tyhmäkäynnin korotus oo tehty alipaineella?

Anturahan löytyy vajaapyttysestä imusarjanpuolelta, "ketjukopan" takapuolelta..

Melko vaikeasti selitetty, eikö vain :oops:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”