250 d -89 Uusi vaiva, varsinkin pitkän matka-ajon jälkeen , vauhdilla ( n. 80-110 km /h ),kun laittaa kytkimen ( +kaasun pois ) pohjaan vauhdissa/kytkee vapaalle moottorin kierrokset tippuvat tosi alas sekä rupeaa ravistamaan ja sammuu ( muutama sekunti kytkimen kytkemisen jälkeen ).( Saa pidettyä käynnissä kaasuttamalla / sekä lähtee käyntiin normaalisti )
Ei käy näin kun ajaa "pikkuajoja ", mutta erityisesti pitkän ja nopean matka-ajon aikana tapahtuu .
Sekä myös kylmäkäynnistyksen tyhjäkäynti tosi alhainen ja ei tahdo pysyä käynnissä (tai ainakin ravistaa ) , kierroksia nostettava kaasuttamalla.
Kylmäkäynnistyksen jälkeinen toiminto tyhjäkäynnin nosto ei siis ainakaan toimi, ( aiemmin toiminut , n. 1 minuutin ajan korotettu tyhjäkäynti ja selkeä tiputus sen jälkeen )
Eli onko tuo tyhjäkäynnin "nostoanturi" sökö?, mutta ei kai se vaikuta myös
vedon jälkeiseen tyhjäkäyntiin ?
250 D Sammuu "kovassa" ajossa vauhdissa kun kytki
Juu osa vioista löytyi, sammuili koska naftan karkeasuodatin oli kulunut puhki hinkatessaan ilmansuodatinkotelon kulmaan ja sai ilmaa.
Mutta tuo kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti on huono, ja vaatii kierroksia, koska ravistaa niin pirusti ja kierroksia on vain n. 500-600 kierrosta/min. Mikähän olis vaivana?
Mutta tuo kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti on huono, ja vaatii kierroksia, koska ravistaa niin pirusti ja kierroksia on vain n. 500-600 kierrosta/min. Mikähän olis vaivana?