M104 kierrokset seilaa kuumana, ja joskus sammuilee

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mesisti
Viestit: 23
Liittynyt: 27.6.2016 17:01

M104 kierrokset seilaa kuumana, ja joskus sammuilee

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Ongelmana se, että joskus kun auton käynnistää kuumana niin kierrokset seilailevat vapaalla ollessaan, mutta auto pysyy kuitenkin käynnissä ja ajossa ei huomaa mitään eroa, ei pätki eikä ole tehonpuutetta tms. ja muutaman kilometrin ajon jälkeen ongelma katoaa ja auto käy taas nätisti vapaalla.

Joskus taas kun auton käynnistää kuumana se ei pysy ollenkaan käynnissä, vaan hörähtää ja sammuu sitten kun kierrokset laskevat liian alas. Kaasulla saa kuitenkin pidettyä hyvin käynnissä, ja silloinkaan auto ei pätki tms ja ajossa ei huomaa mitään eroa. Tämäkin vika katoaa muutaman kilometrin ajon jälkeen. Ja kumpaakaan ongelmaa ei tule aina vaikka auton käynnistääkin kuumana. Ja kylmänä taas ei koskaan. Ja vikaa ei myöskään ilmene jos auton on käynnistänyt kylmänä ja ajaa kuumaksi ja pysähtyy. Vasta kun on sammuttanut ja käynnistää uudelleen koneen ollessa vielä kuuma.
Mistä siis lähteä vikaa etsimään? Kyseessä siis 320 ja 24-venttiilinen kone. Ja moottorin johtosarja on uusittu
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kaasuläppäkotelo ongelmia oli ainakin itellä samanlaisessa autossa, sen johtosarja lahoaa ja tekee temppuja. Käytetyt ehjät kivenalla, jos löytyy niin maksaa hunajaa. Itse tilasin jenkeistä ehjän.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Aatto
Viestit: 2
Liittynyt: 29.6.2017 10:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Aatto »

Aivan samat ongelmat täälläkin, moottorina m104.98 ja -91 CE eli ruiskuna KE-jetronic.

Benzworldin foorumilla törmäsin vastaavaan ongelmaan jossa oli löydetty kaksi eri ratkaisua.

Kampiakselin asentoanturilla oli tullut toinen kuntoon ja toinen bensapumpun takaiskun vaihdolla. Fuel pump check valve ja osanumero oli 000-090-0310

Kampiakselin etupään anturi on sitten vain diagnostiikkaa varten eli ei ole kytketty kuin diagnoosipistokkeeseen vasemassa lokasuojassa. Tuli ostettua ja opittua kantapään kautta. Oikea anturi sijaitsee lohkon takapäässä :oops: Lieneekö sitten samanlainen anturi takapäässäkin, en ole tarkastanut.

Bensanpaine karkaa tankkiin kun takaisku vuotaa ja määränjakajaan tai tukkiin ruiskun tyypistä riippuen tulee kaasulukko?
Voisi tosiaan selittää sen kun muutaman km:n ajon jälkeen toimii normaalisti ->kaasut poistuneet järjestelmästä?

Vika lienee takaiskussa jos virtojen päälle/pois laitto muutaman kerran auttaa.

Itsellä vielä testaamatta, mutta taidan kallistua tuohon takaiskuun seuraavaksi.

Takaiskun vaihto taitaa tosin jäädä talvikaudelle kun näkyy olevan senverran käpettyneet kaikki liittimet pumpun/suodattimen luona ettei ehjänä taida aueta mikään liitos...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kaasuläpän asennon tunnistava hiilikalvopotentiometri kestää aikansa ja kuluu puhki. Uusi on tuiki arvokas ja tulee koko kaasuläppäkotelon kera. Tekee elämästä kokemusta rikkaamman kun rupeaa tuo rettelöimään.

Aatolla lienee 300-24 ja eri moottori vaikkakin niinikään 104, tai jotain kokonaan muuta. E-korissa ei 3,2 litraisena ole ollut mekaanista ruiskua.

Kysyjällä varmaan E-koppa ja 320 HFM.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”