om602 suuttimien paineet

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

om602 suuttimien paineet

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

On tuossa ruvennu mitityttään suuttimien kunto ja rupes mietityttään paljonkos pitää olla suuttimissa avautumis paineet :?:

Vois tässä joku vkloppu käyttää suuttimet auki ja tarkistaa onko ne kohillaan :roll:

Kannattaako suuttimien avautumis painetta mennä nostamaan, mitä hyötyjä ja haittoja siitä on ja miten se paineen nosto tapahtuu mersun suuttimista :?: Paineitahan vois samalla roplata ylemmäs ku käyttää suuttimet penkissä 8)
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Jos paineita nostaa, niin käyntiääni pahenee.

Avautumispaineet on pitää olla suunnilleen 115baria. Tuo ei ole tarkka arvo, mutta samassa koneessa olevien suuttimien pitää olla muistaakseni 5 barin tarkkuudella saman paineiset.

Avautumispaineet säädetään vaihtamalla suuttimen sisällä olevan jousen päähän eri paksuisia rikkoja. Rikan paksuuden muuttamainen 0.05mm muuttaa avautumispainetta 3 baria. Varsin tarkkaa hommaa siis.

Suutinta ei sitten kannata avata, jos siihen ei vaihda uutta kärkeä. Vanhoilla kuluneilla osilla toiminta vain huononee. Suosittelen myös, että homma tehdään asiantuntevassa paikassa ja laatuosilla. Tällä on todella kuultava vaikutus käyntiääneen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Onkos sillä kuluku puoleen minkään näköstä vaikutusta jos niitä menee muuttamaan :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Empä ola huomannut, tuskin ainakaan myönteistä. Jos kulkupuoli huolettaa, niin suuttimet hyvään kuntoon ja sitten pumppuun lisää syöttöä, mielellään vitittämisen hallitsevassa dieselpajassa. Kulkupuoleen tulee pytyn verran parannusta, eli siis tehot nousevat sinne 110 hepan tuntumaan, ilman haittapuolia.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Pumppu on käytetty PPDieselissä vajaa vuosi sitte :idea: Tosin voishan sinne 6mm elementit laittaa :twisted: kulukupuoli paranis varmaan huomattavasti :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”