w124 300d vm91

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
riepueetu
Viestit: 27
Liittynyt: 23.6.2013 17:08

w124 300d vm91

Viesti Kirjoittaja riepueetu »

Moro
Viikko sitten alkoi vanha pappa kiukuttelemaan...
1.Virtalukko reistaili, se oli mennyt tiensä päähän---> vaihdoin uuden
2.Samaan aikaan alkoi ilmetä ongelmia sammumisessa, eli ei sammunut vanhan lukon ja avaimen kanssa ja uuden lukon vaihdon jälkeen ei sammunut myöskään, se sammutusventiilin asento jäi puoleen väliin pumpun kyljessä kun avaimesta käänsi virrat pois.
3.Tilasin uuden sammutusventiilin (se alipaine pönikkä, tämä on näköjään olevinaan Bosch tekele ja muovinen ), aikaisempi oli sellainen metallinen ja hiukan erinlainen myös kokonsa puolesta. Vaihdon jälkeen ilmeni uusi ongelma, nyt ei käynnisty ollenkaan koska sammutuventiilin vipu jää ala-asentoon ja ei palaudu takaisin. (Kun otan venttiilin päältä letkun pois niin sitten suhahtaa , eli paineet tulee pois ja vipu nousee)
Kokeilin vielä sillä vanhalla ventiilillä , sillä se ventiili palautuu takaisin, toki se ei sammuta koska se ei jaksa vetää vipua sammutusasentoon.
Osaisoko joku kertoa missä voisi olla vika tämän asian osalta?
Olen käynyt kaikki alipaineletkut, jotka näen läpi ja osaan olen vaihtanut uudet pätkät, vuotoja ei pitäisi olla.
Sunnuntai illan terveiset
-Eetu-
Antsu
Viestit: 2
Liittynyt: 27.3.2016 23:42

Re: w124 300d vm91

Viesti Kirjoittaja Antsu »

Terve. En tiedä oletko jo saanut sammutus ongelman hoidettua, mutta itsellä oli melko samanlainen ongelma. Ensin kävin läpi nuo alipainelinjat, mutta vika ei löytynyt sieltä. Sitten testasin alipaine kellon,siitä pumpun päältä siten, että imaisin siitä kellon päältä olevasta letkusta ja heti auto sammui. No sitten purin virtalukon sen venttiilin osalta siten, että, kun avasin sen ruuvit, niin se venttiili purkautui osiksi. Minun mielestä se pitäis lähteä kokonaisena osana. No joka tapauksessa vaihdoin siihen toisesta virtalukosta tuon venttiilin, niin rupesi toimimaan. Se alipaine kellon käyttö varsi pitää tulla oikeaan kulmaan sinne kellon sisään, että toimii. Tietysti myös alipaine pumppu kannattaa tarkistaa, siitä keulalta. Se letku voi myös olla öljyinen ja likainen, siis tuo alipaine letku.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”