® Mesen linttaklubi: To lintta or not to lintta?

Saako perustaa alijaoksen linttaanpoletuille & rumille mb:le

Tokihan tänne sellainen mahtuu
254
67%
No mutta ei, siitähän kärsisi foorumin asiallinen imago
16
4%
Tehkää niinkuin tahdotte, kunhan ette tule minulle valittamaan
46
12%
Mazda 5
64
17%
 
Ääniä yhteensä: 380

Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

Ei yhden suttusen kuvan perusteella mitään mahdollisuuksia :wink:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Pyyhipä lumet pois ja ota uusia kuvia ruosteista, lommoista, reijistä, yms...

Ei, tämä ei tarkoita että autoa tarvitsisi (lue pitäisi) pestä!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

No nyt alkaa näyttää jo paremmalta :wink:

Antakaa kameran laulaa,kun paatte niitä ehdokkaita...mitä enempi ja parempia kuvia on niin sitä paremmat mahikset on "päästä läpi"
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

nehe kirjoitti:No nyt alkaa näyttää jo paremmalta :wink:

Antakaa kameran laulaa,kun paatte niitä ehdokkaita...mitä enempi ja parempia kuvia on niin sitä paremmat mahikset on "päästä läpi"
Ja nimenomaan niistä "vikakohteista" kuvia.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
tratok
Viestit: 13
Liittynyt: 05.11.2012 21:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tratok »

No ruostetta ja reikiä löytyy. Pesemään en kyllä ruennut.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuossa pieni kollaasi rypyistä, on niitä tietysti lisääkin läjäpäin, jaksa kaikkia tänne pistää, täyttyy internet jos ruetaan jokainen linttojen ruostetäplät kuvaamaan.

Aiemmin en kyllä maininnut että kun tuo on saatettu lähemmäksi maata vaihtamalla ns. yhden nännin kumit niin helat kyllä tietää. Nitisee ja paukkuu mennessää, luoden ns. menon tuntua.

Nuistakin ja edellisistä kuvista voi huomata kuinka kauniisti on käytetty leimasedän tyytyväisenäpitoon millon minkäkin väristä valkosta. Kaikki käy voisinko sanoa. Kuhan on valkoinen että maastoutuu jouluiseen pihaan.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

tratok kirjoitti:Tuossa pieni kollaasi rypyistä, on niitä tietysti lisääkin läjäpäin, jaksa kaikkia tänne pistää, täyttyy internet jos ruetaan jokainen linttojen ruostetäplät kuvaamaan.
Internet siitä mitään täyty jos/ kun kuvia laitetaan. Ei muuta kun kaikista kohteista kuvia vaan, lupaava alku nimittäin...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
tratok
Viestit: 13
Liittynyt: 05.11.2012 21:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tratok »

Valitettavasti edellinen omistaja kerkes kaarista ne kauniimmat kohdat korjata. Mutta kuten olettaa saattaa, pitääpä huomenna valosassa tarkastaa loputkin talteen.

Pitäisi ottaa kuva öljypropusta joka jouduttiin muokkaamaan edellisen vaihtajan nylpättyä propun kanta. Hitsattiin proppuun m16 mutteri, 28mm lenkillä kun availee proppua voi kuvitella olevansa melkein työmies.
Minusta olisi ollut hukkausta hommata uutta proppua kun nyt tämäkin toimii taas täysin.

Sen verran itseäni armahtaen että en ruepa puskureita ja helmoja irrottelemaan ruosteiden esiinsaamiseksi kun ne kerran on joku saanut kiinni istutettua. Mutta niiden asennus on kyllä lupaavasti toteutettu poraruuveilla osaltaan josta voin kyllä todisteet tuoda tuomariston eteen.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Tottakai öljyropusta kuvaa nähtäväksi! Osia ei tarvitse irroittaa, puskurien ja helmojen kiinnityksistä kannattaa esittää todistusaineistoa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
tratok
Viestit: 13
Liittynyt: 05.11.2012 21:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tratok »

Öljyproppu, poraruuveja ja lisää ajan patinaa. Kynnyslista puuttuu levikeasennusten takia. Mutta ei se ole vielä menoon vaikuttanut, tyylillä ennenkaikkea.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Sen verran hyvin on tuota alkavaa Linttautumista, että kyllä tuota uskaltaa puoltaa...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu pakko puoltaa..ku omasta löytyy..aina ku pikkasen kattoo tarkemmin...lisää...onneks on talvi aikaa laitella.

mulla on ainut pelko vaan siittä että kestäis ny ne iskarien ylärenuta siihe asti kunnes ne saa tuettua :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
tratok
Viestit: 13
Liittynyt: 05.11.2012 21:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tratok »

eseestie kirjoitti:Sen verran hyvin on tuota alkavaa Linttautumista, että kyllä tuota uskaltaa puoltaa...
Kiitän, tarkoitus ei ole tulevaisuudessakaan rueta hiplaamaan, käytän mielummin senkin ajan nautiskellen ajo-ominaisuuksista. Korjataan vain pakon (lue katsastusmiehen) edessä.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

joo. tuhon määrä riittää jo. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
tratok
Viestit: 13
Liittynyt: 05.11.2012 21:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tratok »

Mainittakoon vielä, en jaksanut irrotella pissapojan säiliöö mutta sen alla on ns. kämmenen kokoinen tuuletusaukko. Joku päivä vielä siitäkin todisteaineiston otan. Tod.näk. kun koitan korjata sitä palasella kaljatölkkiä.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

tratok kirjoitti:Mainittakoon vielä, en jaksanut irrotella pissapojan säiliöö mutta sen alla on ns. kämmenen kokoinen tuuletusaukko. Joku päivä vielä siitäkin todisteaineiston otan. Tod.näk. kun koitan korjata sitä palasella kaljatölkkiä.
Joo eiköhän tämä riitä :wink:
ertyisesti lämmitti mieltä tuo kaljatölkillä reijän tukkiminen :D

-Hyväksytty-
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

ei voi kyllä ku puoltamalla puoltaa on se niin komia lintta että :D
tratok
Viestit: 13
Liittynyt: 05.11.2012 21:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tratok »

Kiitän kannatuksesta, nyt kelpaa mennä niinkuin ennenkin. Ehkä jopa hieman paremmalla mielen :-D

Eli tankkaamaan bensarohmua.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Perheen uusin tulokas onkin vaihteeksi lintta =)

Kuva

Kuva

Kuva

Vaan kauanko sitä tiedä en =)

Kuva

Kuva

Ja tähän jäi tältä illalta:

Kuva
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

emt onko tuo ny nii lintta kun kerta pelastaa oot yrittäny vai näkeekö sokia oikein et pakkeloit ja maalailit tuon takakaaren? :/
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Tuon kaaren vaihtajan mie voisin vetää hirteen, oli peitetty korjaukset 2 sentin pakkelikerroksen alle. Ja ei minun auta muu ko vaihtaa uuet pakkelit ja sutia uusi maali päälle...

Saa nähä mitä yllätyksiä muitten ruosteiden alta löytyy...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
kaksnelkku
Viestit: 48
Liittynyt: 26.3.2008 22:26
Paikkakunta: Northern Karelia

Viesti Kirjoittaja kaksnelkku »

tratok:illa nätti pirssi!
Tutusta linttatehtaasta on peräisin, "ihan itse laitoin takakaaren"...
Poraruuveista voin nostaa hep! käden ylös.
Levikkeet on peräisin jo aikaisemmin lintatusta "elokuva mesestä" joka paalituomion jo saanut.
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
tratok
Viestit: 13
Liittynyt: 05.11.2012 21:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tratok »

JaniH kirjoitti:Tuon kaaren vaihtajan mie voisin vetää hirteen, oli peitetty korjaukset 2 sentin pakkelikerroksen alle. Ja ei minun auta muu ko vaihtaa uuet pakkelit ja sutia uusi maali päälle...

Saa nähä mitä yllätyksiä muitten ruosteiden alta löytyy...
pakkoko ne pakkelit oli irti ottaa... pienet lohkeemat kaunistaa pintaa.
nyt:
w124 260e
w126 280se, soon to be 350sbc edition.

ex:
w123 230ce coupé korinvaihto.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Niinno tuossa oli hieno E500 tyylinen kylkipullistuma. Minusta oli helpompi ottaa se tuosta yhdestä kaaresta pois kuin tehdä samanlainen kolmeen muuhun...

Ja myyntiin tämä menee kunhan saan ulkoasun siistiksi, sisusta onkin ihmeen hyvä kun miettii että 491 tkm on mittarissa joka ei pyöri. Teknisesti myös melko kunnossa, mitä nyt pakoputki kolisee johonkin... Tarkemmin ajateltuna tämähän ei ole siis aito lintta vaan pelkkä wannabe-lintta joka on nähnyt joskus aidon lintan ja yrittää nyt matkia ulkoisesti... Melko pinnallisia autoja nämä rommelit...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Juu eli linttaklubiin olis tarkotus päästä.
Tässä olis 618tkm ajettu 200D automatik. Hiukan on ruosteessa ja maalipinta virttyny, sekä lakka lähteny paikoittain. Tiedän että viime aikaset putsaukset vaikeuttaa lintaksi saamista, mut pakkohan mun oli pestä sisältä ja konehuoneesta. Piruuttaan pulerattiin pelkkä konepelti ja jätettiin muu auto mataksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Puollan ville500:sen hakemusta mutta konehuone ei puhu sen puolesta jos moottorista näkee oman kuvan :shock:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Lisäkuvia ruostekohdista!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

eseestie kirjoitti:Lisäkuvia ruostekohdista!
Huomenna tulee lisää ruostekuvia! :lol:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Arvoisa ja arvostettu toverikaarti
Tänään tuon mitä nöyrimmin okuläärienne todistettavaksi hiukan rajatapauksen. Koska oma lintta ei ole ajokunnossa ja emännän valkoiselle ei kuulemma arvostettua linttastatusta haluta hakea niin arvomme kolmannen pienokaisen kohtalon, jos tämä hyväksytään päästään mitä todennäköisimmin Sulka-miittiin vihdoin lintalla osallistumaan :lol:

Eli kyseessä siis emännän talvikulkine. Champagne-kultainen W123 230E jostain sieltä loppupäästä vuosimalleja.
Kilometrejä on muistaakseni vielä alle puoli miljoona mittarissa, mutta kunto on vähän sinnepäin.

- Orastavaa ruostetta siellätäällä. Ei kuitenkaan paljoa näkyvillä. Ainakin kromikaarien alla, ovien alareunoissa, lasien kulmissa jne
- Pahimmat ruosteet on ylimaalattu jopa melkein oikealla sävyllä, ilman poistamatta vanhoja ruosteita ja ilman kittiä, eli suoraan päälle maalia vaan :lol:
- Konehuoneessa yksi reikä paikattu jopa hitsaamalla
- Vaihdesiirtimen puslat on väljät
- Alkuperäinen vaihdekepin nuppi jäi käteen tallin pihalla ajellessa, korvataan komealla maltanristi-mallisella alumiinikökäleellä
- Alustan nivelistä ei hajua koska autolla ollaan ajettu 60km meidän omistuksessa
- Eilisen koeajon perusteella joku jarru laahaa
- Sisustan verhoilussa reikiä varsinkin ovipahveissa, vähän kuin hampaanreikiä
- Pakoputki vuotaa ainakin kahdesta kohdasta
- Pakoputki on muuten näköjään kasattu yhdeksästä eri palasta, jokainen hitsattu kiinni. Eli ei yhden yhtäkään avattavaa liitosta missään :lol:
- Takakontti ei ole vielä avautunut yrittämälläkään
- Pyhäinhäväistys, viskoflekti on korvattu sähköisellä :shock:
- Ilmanputsarikotelo maalattu sen väriseksi että sokiakin löytää helposti
- Kaasuvivusto on sen verti väljä ja purressaan kireä että tällä sutii tahtomattaankin. Kaasu on mallia puoli metriä löysää jonka jälkeen on/off

Ja sitten sitä kuvasaastetta todisteeksi:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vähän on rajatapaus ja periaatteessa pelastettavissa isommalla työllä, mutta tämän talven ajojen jälkeen tuskin on enää pelastettavissa ainakaan museokäyttöön :lol:
Ja tosiaan talviautoksi tämä tuli joten tälle tehdä mitään muuta kuin patenttia patentin perään että pysyy ajokuntoisena ja leimattuna.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Lisää niitä kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joko nyt kelpaa? :roll:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Aloitanpa Wlofien lintasta, sitä ku ei tarvii ees kysyä onko lintta vai ei koska säännöissäki lukee:....vaan 123 suositaan ...jnejne joten se on lintta mikä lintta. :lol:

Tuo Villen lankku menee rimaa hipoen näillä kuvatuksilla koska takaluukusta ei näy kuvaa ei sisältä eikä ulkoa, onko ne iskarien yläpäät kummosessa kunnossa :?: :?:
Entäs helmojen päädyt niitte suojamuovien alla :?: :?:
vararengas kotelo ja ne romulaarit kummallaki puolen sen maton alla :?: :?:

Entä kilinät ja kolinat koneessa..onko ne kohillaan vai sirittääkö joku ihme paikka turhaan :?: :?:

Ainaki minulta tulee puolto kummallekki :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”