® Mesen linttaklubi: To lintta or not to lintta?

Saako perustaa alijaoksen linttaanpoletuille & rumille mb:le

Tokihan tänne sellainen mahtuu
254
67%
No mutta ei, siitähän kärsisi foorumin asiallinen imago
16
4%
Tehkää niinkuin tahdotte, kunhan ette tule minulle valittamaan
46
12%
Mazda 5
64
17%
 
Ääniä yhteensä: 380

HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Voi hyvä ihme, ei teijän kanssa voi kun nauraa. Etenkin tuon jovihavan. :lol: :lol: :lol:

Sanokaa sitten kun olette päättäneet mitä tehdään, vaiko mitään. :lol:

(Toki tehhään, ja kiitos suitsutuksesta)
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jaaha, seon lintta saanut kaverin:
Kuva
:eec: Mitähän siittä tarttuu :?: :shock:

Tänään vaihdoin linttaan pakoputken etupätkän, käänsin kaasuvivuston iskarin oikein päin ja löysäsin kaasuvaijeria kierroksen pari, oli jäänyt himpun kantamaan. Huomasimpas samalla että BOnbonBOnBonanza ei ole enään kuin bonanza, onneksi ei kokonaan hävinnyt.

Nyt pitäs vissiin renkaat jostain repästä leimalle :shock: Oli aika sakkorajalla kaikki, kelpuuttaiskohan nuo kuitenni, ei jovihavalla ois lainata ? :shock: Karkin hajusia läikkiä ei ole enään näkynyt, loppukohan jostain paikasta sitten neste :?: :? :shock: :D

-Risto
Viimeksi muokannut Malm, 22.9.2007 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Malm kirjoitti:Nyt pitäs vissiin renkaat jostain repästä leimalle :shock: Oli aika sakkorajalla kaikki, kelpuuttaiskohan nuo kuitenni, ei jovihavalla ois lainata ?
Löytyy talviset jotka joutaa lainaan, tule hakemaan. Nehän täällä leveysasteilla jo saapi laittaa, etenkin jos selittää että salakuljettaa suolaturskaa rajan yli Norjasta :idea: tai että tyttöystävä asuu Rovaniemellä ja opiskelee lastentarhanopettajaksi. :wink:

Tietysti pari vielä laillisen puolella olevaa kesästäkin on irtaallaan, ja joutaa lainaan nekin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

jovihava kirjoitti: Löytyy talviset jotka joutaa lainaan, tule hakemaan. Nehän täällä leveysasteilla jo saapi laittaa, etenkin jos selittää että salakuljettaa suolaturskaa rajan yli Norjasta :idea: tai että tyttöystävä asuu Rovaniemellä ja opiskelee lastentarhanopettajaksi. :wink:

Tietysti pari vielä laillisen puolella olevaa kesästäkin on irtaallaan, ja joutaa lainaan nekin.
Mjaahas, linttahengessä on tukijoukkojakin, eiköhän me joku laillinen sekarengastus löydetä :wink: Täytyypi soitella huomenna, saako sitä huomenna jo tulla käväsemään ?

-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Olen tässä hetken huolestuneena seurannut tätä klubilaisten rengaskeskustelua, ja nyt on ihan sellainen tunne, että jäävätkö pösilöt rengasjunasta - eikös ala painaa sesonkia päälle jo ihan tosissaan? :shock:

Missä viipyvät kysymykset "millä vehkeellä olette nyppineet laittomiksi karisseista nastarenkaista loput nastat pois" ja "mistä halvimmat pinnatut renkaat" ja "saako ristikudosrenkaan laittaa samalle akselille vyörenkaan kanssa". :shock:

Alottakaa nyt helevetissä hyvissä ajoin ruotimaan sesongin kysymyksiä, tulee muuten pian pirun kiire. :eec:

Voiko samalle akselille laittaa 12- ja 15-tuumaisen renkaan? Tuleeko sakot?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Aivan. Minne ihmeeseen se "nyppykumi mies saapuu ja naiset pyörtyy" -topiksi on mennyt?
Pro HVM
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

HVM kirjoitti:Olen tässä hetken huolestuneena seurannut tätä klubilaisten rengaskeskustelua, ja nyt on ihan sellainen tunne, että jäävätkö pösilöt rengasjunasta - eikös ala painaa sesonkia päälle jo ihan tosissaan? :shock:

Missä viipyvät kysymykset "millä vehkeellä olette nyppineet laittomiksi karisseista nastarenkaista loput nastat pois" ja "mistä halvimmat pinnatut renkaat" ja "saako ristikudosrenkaan laittaa samalle akselille vyörenkaan kanssa". :shock:

Alottakaa nyt helevetissä hyvissä ajoin ruotimaan sesongin kysymyksiä, tulee muuten pian pirun kiire. :eec:

Voiko samalle akselille laittaa 12- ja 15-tuumaisen renkaan? Tuleeko sakot?
Ei meirän tollasia tarvihte ruotia :roll: Kunnon linttamies tietää säännöt ja muistaa että renkaat ovat halpa henkivakkuutus, minäkin menen kauppaan ja ostan ihan uudet renkaat, nastoilla jopa, kunhan tämä leimasoppa on hoidossa :pappa: :shock: :roll:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Malm kirjoitti:Täytyypi soitella huomenna, saako sitä huomenna jo tulla käväsemään ?
Oikeammin tännään olisi kyllä oikke hyvä päivä, tervetuloa :!:
Malm kirjoitti:Ei meirän tollasia tarvihte ruotia :roll: Kunnon linttamies tietää säännöt
Oikein Malm!
HVM kirjoitti:millä vehkeellä olette nyppineet laittomiksi karisseista nastarenkaista loput nastat pois
Tähän on pari hyvää vaihtoehtoa, hiukka makukysymys. Mielestäni ehkä paras vaihtoehto on laadukkaat sivuleikkurit (Entisaikaan Anttilan Alekori 5 mk, nykyisin Puuilo 2.49 Eur, huomaa että hyviä tarjouksia löytyy myös torimarkkinoiden työkalupöytäsaarekkeesta, jos sellaisen vielä tänä päivänä onnistuu löytämään). joilla saa nastan lantio-osasta hyvän nostovääntöotteen. Vaihtoehto kaksi, toimiva sekin on ruuvimeisseli mallia tasapää. Työtehokkuuden nostamiseksi kannattaa siitä laadukkaasta halppisruuvimeisselistä vääntää lattaosan aivan kärkeä n. 22 astetta kulmaan vaikkapa siirtoleukapihtejä apunakäyttäen, tällöin työkalun vääntökulma ei lopu niin helposti kesken.
Tehokkain työasento on tasamaalla seisten, vanteella oleva reilusti paineistettu rengas pystyssä, nypittävä kohta ylimmäisenä. Työergonomisesti täytyy muistaa pyrkiä pitää selkä suorana, ja tehdä tarvittava madallusjousto polvien rennolla kulmalla, sekä lantiosta kääntämällä. Tekemistä nopeuttaa jos taustalle saa soimaan NRJ:n ("Shit Music Only")(Huom henkilökohtainen maku, joillekin tämä voi olla vaikkapa Must... Siis Iskelmä), tällöin tulee huomaamattaan kiirehdittyä homman loppuunsaamista. Jälkihoitona oikean käden kämmenmontussa olevaan rakkoon sopii jokin pintatulehdushoitovoide, vaikkapa Bepanthen.
HVM kirjoitti:mistä halvimmat pinnatut renkaat
Kokeilepa vaikka http://ssl.delti.com/rengas-online/Rengas.html, tosin pinnattuja on tänä päivänä jotenkin vaikemapi saada, mutta Vredesteinin erittäin kulumattomana tunnetut ns. kovakumirenkaat (Huippusijoitus, renkaat isältä pojalle!) 185x15 alle 120 Eur ei enää ole kuin meediumkallis. Tämä siis jos tölvää uusiin. Kannattavampaa on sen sijaan katsella Keltaisesta Pörssistä syksyä kohden kesärenkaita, ja keväällä talvirenkaita :idea: Tai sitten paikallinen purkaamo on myös varsin hyvä rengasaitta. Suhteethan linttamiehellä tähän hovitoimittajaan tulisi olla hyvällä mallilla muutenkin.
HVM kirjoitti:saako ristikudosrenkaan laittaa samalle akselille vyörenkaan kanssa
Periaatteessa ei, mutta ei siitä helposti kiinni jää.
HVM kirjoitti:Voiko samalle akselille laittaa 12- ja 15-tuumaisen renkaan?
Voi.
HVM kirjoitti:Tuleeko sakot?
Tulee jos on tullakseen. Aina kannattaa käyttäytyä mahdollisimman huomaamattomasti liikenteessä, jos mahdollista.
HVM kirjoitti: Alottakaa nyt helevetissä hyvissä ajoin ruotimaan sesongin kysymyksiä, tulee muuten pian pirun kiire. :eec:
Olikos tämä nyt tarpeeksi hyvissä ajoin? :lol:

Kiitoksia HVM hyvistä kysymyksistä, samat asiat lienevät ajateluttaneet ehkä joitain muitakin kuin sinua Ässäsi kanssa, tulipahan nyt nämäkin aikas perusasiat läpikäytyä :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Minun jos kenen auton pitäis kuulua linttaklubiin :ope:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

EzKo kirjoitti:Minun jos kenen auton pitäis kuulua linttaklubiin :ope:
...joten tervetuloa EzKo populaan! :happy:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

jovihava kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Minun jos kenen auton pitäis kuulua linttaklubiin :ope:
...joten tervetuloa EzKo populaan! :happy:
Kiitos :pusuposkelle: tässä vielä pari todistetta.
Kuva
Kuva
Linttahan toi onkin jo pelkkien juttujen perusteella :happy:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Malm kirjoitti:minäkin menen kauppaan ja ostan ihan uudet renkaat, nastoilla jopa,

-Risto
Sama täällä! :pappa: Heti ko talavi alakaa olla hiukka lähempänä. Ja keväällä sitte uuvet kesäkumet ja vantehilla tietysti.

ja ruopiuneilla ja ruosteisilla vanteilla - linttastatus velvoittaa :lol:

Halavempi ja viisaampi ois tietenki ostaa nyt sesonkialesta kesäkumet ja keväällä vastaavasti talvirenkaat, mutta en osaa ajatella niin pitkälle vielä :roll:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Rengashommista tuliki mieleen, että rupes täristään autoa nyt nii mahottomasti.. Liekkö jotai tasapainotuspulikoita lennelly jostai mäkee, mut tällä hetkellä meikällä on kyllä autossa hierova ratti..

Ei kaisse muuten vaan tympiä ajjaa, ko tärrää ja tärrää..

No pitää katella huomenissa, että mikä siellä om.. Pitäsi melekei nelipyöräsuuntauksessa käyttää koko koslaa. Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm :roll:

Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa? :shock:

Mikähä sillä taas on, ku äkkäilee.. Voiko autoilla olla semmosia päiviä kuukauvessa, niinku naisilla?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kiitoksia jovihavalle hyvistä ja aina niin oikeista vastauksista. Tämä selvensi meikäläisen syksyn rengaskuvioita huomattavasti. :lol:

Jetassa on aika keskinkertaiset nastakumit, joten taidan säästää ne keväälle "välikelin kumeiksi", jolloin toki nypitään kaikista renkaista nastat pois, paitsi ne pari, jotka sitten sanovat ajossa sen "rap-rap." :idea:

Kesäkumitkin ovat paria milliä vaille sakoilla, joten vaihtoehdoksi jäänee alla oleville aluvanteille kitkarenkaiden vääntäminen, tahikka sitten ostan nuo ylistetyt Vredesteinit ja nypin niistä nastat vuorten yli ennen allelaittoa. Ei ole katsokaas niin kiire keväällä kesärenkaiden vaihdon kanssa, savottaa voi sitten lykätä tarvittaessa vaikka lokakuulle. :idea:

Kysyvä ei tiellä pysy, se tässä nähtiin taas kertaalleen. :shock:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tuli mieleen, että piäsöökö tämmösellä suomi-lintalla mukkaan? Auto on aloittanut jo kukkimisen sieltä täältä, etu-ovien oventiivisteet ovat rispaantuneet, renkaat sakkorajoilla, ajovalojen lasit himmentyneet ja kuten kuvastakin näkyy alustakin on täydellisessä "lintta-lookissa". :shock:
Ps. Monta kierrosta rälläköin etujousista poikkees, jotta suahaan keula kohilleen? :lol: (Vai korotanko perää. :eec: )
PsPs. Tarkemmin ajatellen, taidan anoakkin väliaikaisjäsenyyttä, aikavälille 23.9-15.10.2007. Pelkään pahoin, että linttaan ehdottomasti kuuluva kuplimenen katoaa viikolla 42:si. :roll:
Viimeksi muokannut J.T.S, 23.9.2007 10:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BMW 318d -09
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

tupru kirjoitti:Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm :roll:

Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa? :shock:
:niinpaniin: :niinpaniin: aaahhhh...tää on mun suosikki puheenaihe 8) jos oikeasti haluu tietää miten paljon auto voi vetää oikealle niin saa kokeilla mun lavettia :lol: sanoisimpa että nyt viimepäivinä on vetäny ihan hullunlailla :arsespank: nooh...pitääpähän ainakin kuskin valveilla :halm:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

EzKo kirjoitti:tässä vielä pari todistetta.
...
Linttahan toi onkin jo pelkkien juttujen perusteella :happy:
Pitäisiköhän sinun alkaa jo pohjustamaan aatelishakemusta, kuvassahan näkyy aivan selvästi jo yksi peruskriteeri täytettynä:
-Omaa visuaalisesti normaalivalaistusolosuhteissa havainnoiden korroosiota näkyvissä osin, tai jälkiä ruostuneen kohdan korjauksesta tahi mieluummin peittely-yrityksistä
Ei yhtään tiedä mitä kaikkea tuonne kiiltävän maalipinnan ja kylkimuovien alle onkaan piilotettu, siellähän voipi olla peittoonmaalattuna vaikka millaista kukkaa :shock: Erinomaista. Emme me tänne haekkaan mitään "tämä on ehta pakastavedettu valioyksilö"-mersuja :roll:
J.T.S kirjoitti:Tuli mieleen, että piäsöökö tämmösellä suomi-lintalla mukkaan? Auto on aloittanut jo kukkimisen sieltä täältä, etu-ovien oventiivisteet ovat rispaantuneet, renkaat sakkorajoilla, ajovalojen lasit himmentyneet ja kuten kuvastakin näkyy alustakin on täydellisessä "lintta-lookissa". :shock:
Ehdottomasti, tervetuloa vaan kaapista pihalle. Ei tuo kiilto meitä hämää :!:
J.T.S kirjoitti:Ps. Monta kierrosta rälläköin etujousista poikkees, jotta suahaan keula kohilleen? :lol: (Vai korotanko perää. :eec: )
Miksi?
J.T.S kirjoitti:PsPs. Tarkemmin ajatellen, taidan anoakkin väliaikaisjäsenyyttä, aikavälille 23.9-15.10.2007. Pelkään pahoin, että linttaan ehdottomasti kuuluva kuplimenen katoaa viikolla 42:si. :roll:
Eläpä nyt kainostele, tiedäthän että: Voit ottaa mersun pois lintasta, mutta et linttaa pois mersusta :!:

Ei meillä ole noita määräaikaisuuksia harrastettu, eikös sitä vastaan ole jo ihan mediassakin rummutettu?
HVM kirjoitti:Kiitoksia jovihavalle hyvistä ja aina niin oikeista vastauksista. Tämä selvensi meikäläisen syksyn rengaskuvioita huomattavasti. :lol:
Mitäs noista, linttakaveria ei jätetä. Vielä tuosta Vredesteinistä, muistathan sitten että ne ovat käytännöllisesti katsoen ikuiset, tämä on kokeiltu. Eivät kulu, ja moottoritehot paranee merkittävästi näillä. Ainakin tyhjää lyö palio paremmin vaikkapa märällä asfaltilla muihin renkaisiin verrattuna. :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

jovihava kirjoitti:

Ei yhtään tiedä mitä kaikkea tuonne kiiltävän maalipinnan ja kylkimuovien alle onkaan piilotettu, siellähän voipi olla peittoonmaalattuna vaikka millaista kukkaa :shock: Erinomaista. Emme me tänne haekkaan mitään "tämä on ehta pakastavedettu valioyksilö"-mersuja :roll:
Minäpä tiedän :ope: helmamuovin alle piiloutuu 1 reikä siinä tunkin reijän kohdalla mutten oo jaksanu alkaa repiä noita helmoja irti, ehkä talvilomalla jos kerkee...tai jos toi lintta mulla vielä sillion edes on.

Toinen kohta joka tossa kuvassa ei näy on etupyörän edessä lokarin reunassa, tottakai 8) ei vielä reikä mutta hilsettä kumminkin. Kohta pitää alkaa hakea myös reikä klubin jäsenyyttä 8)
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

EzKo kirjoitti:
tupru kirjoitti:Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm :roll:

Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa? :shock:
:niinpaniin: :niinpaniin: aaahhhh...tää on mun suosikki puheenaihe 8) jos oikeasti haluu tietää miten paljon auto voi vetää oikealle niin saa kokeilla mun lavettia :lol: sanoisimpa että nyt viimepäivinä on vetäny ihan hullunlailla :arsespank: nooh...pitääpähän ainakin kuskin valveilla :halm:
Tolokusti saapi vastaan kammeta :?: Haba kasvaa siinä samalla ja tämähä on vain yksi näiden linttojen hyvistä puolista :whisper:

Ihme homma ku tuollai vaihtelee ko mulla, mut iha sama.. tuttua kuitenki ku jonnekki päi tasasesti vetää.. eteenpäi hitaasti ja sivulle varmasti.. :lol:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

jovihava kirjoitti:
J.T.S kirjoitti:Tuli mieleen, että piäsöökö tämmösellä suomi-lintalla mukkaan? Auto on aloittanut jo kukkimisen sieltä täältä, etu-ovien oventiivisteet ovat rispaantuneet, renkaat sakkorajoilla, ajovalojen lasit himmentyneet ja kuten kuvastakin näkyy alustakin on täydellisessä "lintta-lookissa". :shock:
Ehdottomasti, tervetuloa vaan kaapista pihalle. Ei tuo kiilto meitä hämää :!:
Kiitoksia. :D
jovihava kirjoitti:
J.T.S kirjoitti:Ps. Monta kierrosta rälläköin etujousista poikkees, jotta suahaan keula kohilleen? :lol: (Vai korotanko perää. :eec: )
Miksi?
Meikeläisen silmään tuo alusta ei vaan ole balanssissa. Etukaarissa on enemmän tilaa, kuin taka. Suunnittelinkin jo perän korotusta jonkin aikaa sitten, mutta sitten projekti jäi vaiheeseen sovitusta päivästä myöhästyneiden jousenaluskumejen takia. :roll:
Ulkonäöllisesti olisi taasen parempi, että saisin tuota keulaa alemmas. Mutta se ei taidakkaan olla niin helppo juttu, tässä lintassa kun ei ole enää jousenaluskumeja edessä. :(
Välillä mielessä on hiipinyt ajatus tilata joku 100 milliä madaltava alustasarja. :roll: Toisaalta, ei tee mieli luopua "ehjästä-vakioalustasta".
Sinällään jännä juttu, että tuossa classic mallissa on kovempi alusta, kun vastaavassa avantgardessa. :shock:
No nyt auto ainakin näyttää siltä, kuin se olisi lähdössä lentoon. Tuo kuva on muuten otettu melko tyhjällä tankilla ja ilman kuormaa. Kuormattuna tilanne näyttää vielä tyylikkäämmältä. 8)
Niijoo, tuohon on vielä vaihettu uuvet takajouset tässä vuosi takaperin. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

tupru kirjoitti:
EzKo kirjoitti:
tupru kirjoitti:Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm :roll:

Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa? :shock:
:niinpaniin: :niinpaniin: aaahhhh...tää on mun suosikki puheenaihe 8) jos oikeasti haluu tietää miten paljon auto voi vetää oikealle niin saa kokeilla mun lavettia :lol: sanoisimpa että nyt viimepäivinä on vetäny ihan hullunlailla :arsespank: nooh...pitääpähän ainakin kuskin valveilla :halm:
Tolokusti saapi vastaan kammeta :?: Haba kasvaa siinä samalla ja tämähä on vain yksi näiden linttojen hyvistä puolista :whisper:

Ihme homma ku tuollai vaihtelee ko mulla, mut iha sama.. tuttua kuitenki ku jonnekki päi tasasesti vetää.. eteenpäi hitaasti ja sivulle varmasti.. :lol:
:happy: :happy: tulee jo mieleen että onko 124 mese maailman huonoiten ajettava auto, ainaskin huonoin auto mitä mulla on ollu koskaan... :(
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jaa, pitänee napata muutama kuva, väyryselläkös pääsi kanssa mukaan kun kriteerit täyttyy?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Laikkajousi -40mm + Maragoni Mythos 215/45-17 varustuksella, nääs.
Pro HVM
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Renkaisiin liittyviä kysymyksiä arvoisalle linttaklubille. Voiko noilla sataysivitosilla fuldoilla ajaa vielä lumien tuloon saakka vai pitääkö törsätä uusiin pinnattuihin, nyt pintaa 0,5mm ja kilometrejä tulee 3500 kuukaudessa?
Paljonko on sopivat paineet, nyt taitaa olla vajaat 4 kiloa joka kulmassa?

Paljonko noissa pinnatuissa talvirenkaissa pitää olla nastoja, kahdesta ainakin puuttuu jonkunverran, haittaako katsastusta jos toisissa pyörissä ei ole kuin 2 nastaa/kumi?

Montako kertaa noita mainittuja talvirenkaita on suositeltavaa laittaa edestakaisin samoille vanteille kun ei ole kuin yhdet suorat vanteet?

Miksei marangoni ole oppinut tekemään kuin 3 kappaletta pyöreitä renkaita kerrallaan, se neljäs on aina kulmikas jostain kohtaa?

Olenko jotenkin pihi tai muuten vajaa kun olen aina säästellyt renkaitten kustannuksissa?

Koska tulee taas muotiin suttailla renkaitten kylkitekstit(regummerad) maalitussilla vai joko se on muodikasta?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

linttamiehille nastanpoisto vinkki 8-10mm kansiruuvi mielellään noin 80mm pitkä ,että jää suoraaosaa varteen. kantapoikki :arrow: kierrepäästä "piikki" tasaseksi :arrow: ruuvi akkuporakoneeseen ja nasta lentelevät melkein itsestään tallin lattialle. siis tällä systeemillä porataan nastat irti. ei kipeydy kämmenpohja tässä hommassa niinkuin ruuvarilla ja sivareilla, sekä on tosi nopia toimenpide.

pystyypä jos laiskottaa nastat nyppimään ilman renkaitten irroittamista autosta.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Toinen vielä helpompi nastanpoistokonsti on hankkia nokian renkaat, en muista mallia mutta nastat lähti 2 viikossa ihan omineen, sama oli seuraavissakin.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Rässi66 kirjoitti:Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Laikkajousi -40mm + Maragoni Mythos 215/45-17 varustuksella, nääs.
Mänööhän se mullakin mutta vain oikealle kääntyviin mutkiin :shock: :lol: vasemmalle ei kovin lujaa uskalla ajaa koska auto pistää hanttiin :shock: oon koittanu sille selittää ettei sovi olla nuin vikuri, muttei se usko. Taitaa sen piä olla umpiluuta :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

EzKo kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Laikkajousi -40mm + Maragoni Mythos 215/45-17 varustuksella, nääs.
Mänööhän se mullakin mutta vain oikealle kääntyviin mutkiin :shock: :lol: vasemmalle ei kovin lujaa uskalla ajaa koska auto pistää hanttiin :shock: oon koittanu sille selittää ettei sovi olla nuin vikuri, muttei se usko. Taitaa sen piä olla umpiluuta :lol:

Siulla on meijän entisen naapurin entinen auto, sen autot ei ole ikinä kääntyneet kun oikealle. Loppuaikoina se näytti jo kääntyvän vasempaankin, lienee keksinyt konstin ongelmaan ja nyt pitää sen visusti salassa linttamiehiltä, on se kanssa ilkimys. :x Muutti vielä karkuunkin että jäis oikein vaivaamaan.... :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Oisko Ezkolla korvien välissä 4mm enemmän haritusta? :idea: :lol:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

HVM kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Oisko Ezkolla korvien välissä 4mm enemmän haritusta? :idea: :lol:
Taitaa olla enemmän :wink: ja p*rseessä ja käsissä on liian herkät anturit :lol: tunnen jopa kun maapallo kiertää radallaan :shock:

Oliko se Bossin entinen naapuri äärioikeistolainen :shock: ? meinaan toi lavetti sopis hyvin sellaiselle, se kun ilmoittaa koko aika mikä puolueesi on :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”