® Mesen linttaklubi: To lintta or not to lintta?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Jaaha, seon lintta saanut kaverin:
Mitähän siittä tarttuu
Tänään vaihdoin linttaan pakoputken etupätkän, käänsin kaasuvivuston iskarin oikein päin ja löysäsin kaasuvaijeria kierroksen pari, oli jäänyt himpun kantamaan. Huomasimpas samalla että BOnbonBOnBonanza ei ole enään kuin bonanza, onneksi ei kokonaan hävinnyt.
Nyt pitäs vissiin renkaat jostain repästä leimalle Oli aika sakkorajalla kaikki, kelpuuttaiskohan nuo kuitenni, ei jovihavalla ois lainata ? Karkin hajusia läikkiä ei ole enään näkynyt, loppukohan jostain paikasta sitten neste
-Risto
Mitähän siittä tarttuu
Tänään vaihdoin linttaan pakoputken etupätkän, käänsin kaasuvivuston iskarin oikein päin ja löysäsin kaasuvaijeria kierroksen pari, oli jäänyt himpun kantamaan. Huomasimpas samalla että BOnbonBOnBonanza ei ole enään kuin bonanza, onneksi ei kokonaan hävinnyt.
Nyt pitäs vissiin renkaat jostain repästä leimalle Oli aika sakkorajalla kaikki, kelpuuttaiskohan nuo kuitenni, ei jovihavalla ois lainata ? Karkin hajusia läikkiä ei ole enään näkynyt, loppukohan jostain paikasta sitten neste
-Risto
Viimeksi muokannut Malm, 22.9.2007 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Löytyy talviset jotka joutaa lainaan, tule hakemaan. Nehän täällä leveysasteilla jo saapi laittaa, etenkin jos selittää että salakuljettaa suolaturskaa rajan yli Norjasta tai että tyttöystävä asuu Rovaniemellä ja opiskelee lastentarhanopettajaksi.Malm kirjoitti:Nyt pitäs vissiin renkaat jostain repästä leimalle Oli aika sakkorajalla kaikki, kelpuuttaiskohan nuo kuitenni, ei jovihavalla ois lainata ?
Tietysti pari vielä laillisen puolella olevaa kesästäkin on irtaallaan, ja joutaa lainaan nekin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mjaahas, linttahengessä on tukijoukkojakin, eiköhän me joku laillinen sekarengastus löydetä Täytyypi soitella huomenna, saako sitä huomenna jo tulla käväsemään ?jovihava kirjoitti: Löytyy talviset jotka joutaa lainaan, tule hakemaan. Nehän täällä leveysasteilla jo saapi laittaa, etenkin jos selittää että salakuljettaa suolaturskaa rajan yli Norjasta tai että tyttöystävä asuu Rovaniemellä ja opiskelee lastentarhanopettajaksi.
Tietysti pari vielä laillisen puolella olevaa kesästäkin on irtaallaan, ja joutaa lainaan nekin.
-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Olen tässä hetken huolestuneena seurannut tätä klubilaisten rengaskeskustelua, ja nyt on ihan sellainen tunne, että jäävätkö pösilöt rengasjunasta - eikös ala painaa sesonkia päälle jo ihan tosissaan?
Missä viipyvät kysymykset "millä vehkeellä olette nyppineet laittomiksi karisseista nastarenkaista loput nastat pois" ja "mistä halvimmat pinnatut renkaat" ja "saako ristikudosrenkaan laittaa samalle akselille vyörenkaan kanssa".
Alottakaa nyt helevetissä hyvissä ajoin ruotimaan sesongin kysymyksiä, tulee muuten pian pirun kiire.
Voiko samalle akselille laittaa 12- ja 15-tuumaisen renkaan? Tuleeko sakot?
Missä viipyvät kysymykset "millä vehkeellä olette nyppineet laittomiksi karisseista nastarenkaista loput nastat pois" ja "mistä halvimmat pinnatut renkaat" ja "saako ristikudosrenkaan laittaa samalle akselille vyörenkaan kanssa".
Alottakaa nyt helevetissä hyvissä ajoin ruotimaan sesongin kysymyksiä, tulee muuten pian pirun kiire.
Voiko samalle akselille laittaa 12- ja 15-tuumaisen renkaan? Tuleeko sakot?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Ei meirän tollasia tarvihte ruotia Kunnon linttamies tietää säännöt ja muistaa että renkaat ovat halpa henkivakkuutus, minäkin menen kauppaan ja ostan ihan uudet renkaat, nastoilla jopa, kunhan tämä leimasoppa on hoidossaHVM kirjoitti:Olen tässä hetken huolestuneena seurannut tätä klubilaisten rengaskeskustelua, ja nyt on ihan sellainen tunne, että jäävätkö pösilöt rengasjunasta - eikös ala painaa sesonkia päälle jo ihan tosissaan?
Missä viipyvät kysymykset "millä vehkeellä olette nyppineet laittomiksi karisseista nastarenkaista loput nastat pois" ja "mistä halvimmat pinnatut renkaat" ja "saako ristikudosrenkaan laittaa samalle akselille vyörenkaan kanssa".
Alottakaa nyt helevetissä hyvissä ajoin ruotimaan sesongin kysymyksiä, tulee muuten pian pirun kiire.
Voiko samalle akselille laittaa 12- ja 15-tuumaisen renkaan? Tuleeko sakot?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Oikeammin tännään olisi kyllä oikke hyvä päivä, tervetuloaMalm kirjoitti:Täytyypi soitella huomenna, saako sitä huomenna jo tulla käväsemään ?
Oikein Malm!Malm kirjoitti:Ei meirän tollasia tarvihte ruotia Kunnon linttamies tietää säännöt
Tähän on pari hyvää vaihtoehtoa, hiukka makukysymys. Mielestäni ehkä paras vaihtoehto on laadukkaat sivuleikkurit (Entisaikaan Anttilan Alekori 5 mk, nykyisin Puuilo 2.49 Eur, huomaa että hyviä tarjouksia löytyy myös torimarkkinoiden työkalupöytäsaarekkeesta, jos sellaisen vielä tänä päivänä onnistuu löytämään). joilla saa nastan lantio-osasta hyvän nostovääntöotteen. Vaihtoehto kaksi, toimiva sekin on ruuvimeisseli mallia tasapää. Työtehokkuuden nostamiseksi kannattaa siitä laadukkaasta halppisruuvimeisselistä vääntää lattaosan aivan kärkeä n. 22 astetta kulmaan vaikkapa siirtoleukapihtejä apunakäyttäen, tällöin työkalun vääntökulma ei lopu niin helposti kesken.HVM kirjoitti:millä vehkeellä olette nyppineet laittomiksi karisseista nastarenkaista loput nastat pois
Tehokkain työasento on tasamaalla seisten, vanteella oleva reilusti paineistettu rengas pystyssä, nypittävä kohta ylimmäisenä. Työergonomisesti täytyy muistaa pyrkiä pitää selkä suorana, ja tehdä tarvittava madallusjousto polvien rennolla kulmalla, sekä lantiosta kääntämällä. Tekemistä nopeuttaa jos taustalle saa soimaan NRJ:n ("Shit Music Only")(Huom henkilökohtainen maku, joillekin tämä voi olla vaikkapa Must... Siis Iskelmä), tällöin tulee huomaamattaan kiirehdittyä homman loppuunsaamista. Jälkihoitona oikean käden kämmenmontussa olevaan rakkoon sopii jokin pintatulehdushoitovoide, vaikkapa Bepanthen.
Kokeilepa vaikka http://ssl.delti.com/rengas-online/Rengas.html, tosin pinnattuja on tänä päivänä jotenkin vaikemapi saada, mutta Vredesteinin erittäin kulumattomana tunnetut ns. kovakumirenkaat (Huippusijoitus, renkaat isältä pojalle!) 185x15 alle 120 Eur ei enää ole kuin meediumkallis. Tämä siis jos tölvää uusiin. Kannattavampaa on sen sijaan katsella Keltaisesta Pörssistä syksyä kohden kesärenkaita, ja keväällä talvirenkaita Tai sitten paikallinen purkaamo on myös varsin hyvä rengasaitta. Suhteethan linttamiehellä tähän hovitoimittajaan tulisi olla hyvällä mallilla muutenkin.HVM kirjoitti:mistä halvimmat pinnatut renkaat
Periaatteessa ei, mutta ei siitä helposti kiinni jää.HVM kirjoitti:saako ristikudosrenkaan laittaa samalle akselille vyörenkaan kanssa
Voi.HVM kirjoitti:Voiko samalle akselille laittaa 12- ja 15-tuumaisen renkaan?
Tulee jos on tullakseen. Aina kannattaa käyttäytyä mahdollisimman huomaamattomasti liikenteessä, jos mahdollista.HVM kirjoitti:Tuleeko sakot?
Olikos tämä nyt tarpeeksi hyvissä ajoin?HVM kirjoitti: Alottakaa nyt helevetissä hyvissä ajoin ruotimaan sesongin kysymyksiä, tulee muuten pian pirun kiire.
Kiitoksia HVM hyvistä kysymyksistä, samat asiat lienevät ajateluttaneet ehkä joitain muitakin kuin sinua Ässäsi kanssa, tulipahan nyt nämäkin aikas perusasiat läpikäytyä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kiitos tässä vielä pari todistetta.jovihava kirjoitti:...joten tervetuloa EzKo populaan!EzKo kirjoitti:Minun jos kenen auton pitäis kuulua linttaklubiin
Linttahan toi onkin jo pelkkien juttujen perusteella
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Sama täällä! Heti ko talavi alakaa olla hiukka lähempänä. Ja keväällä sitte uuvet kesäkumet ja vantehilla tietysti.Malm kirjoitti:minäkin menen kauppaan ja ostan ihan uudet renkaat, nastoilla jopa,
-Risto
ja ruopiuneilla ja ruosteisilla vanteilla - linttastatus velvoittaa
Halavempi ja viisaampi ois tietenki ostaa nyt sesonkialesta kesäkumet ja keväällä vastaavasti talvirenkaat, mutta en osaa ajatella niin pitkälle vielä
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Rengashommista tuliki mieleen, että rupes täristään autoa nyt nii mahottomasti.. Liekkö jotai tasapainotuspulikoita lennelly jostai mäkee, mut tällä hetkellä meikällä on kyllä autossa hierova ratti..
Ei kaisse muuten vaan tympiä ajjaa, ko tärrää ja tärrää..
No pitää katella huomenissa, että mikä siellä om.. Pitäsi melekei nelipyöräsuuntauksessa käyttää koko koslaa. Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm
Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa?
Mikähä sillä taas on, ku äkkäilee.. Voiko autoilla olla semmosia päiviä kuukauvessa, niinku naisilla?
Ei kaisse muuten vaan tympiä ajjaa, ko tärrää ja tärrää..
No pitää katella huomenissa, että mikä siellä om.. Pitäsi melekei nelipyöräsuuntauksessa käyttää koko koslaa. Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm
Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa?
Mikähä sillä taas on, ku äkkäilee.. Voiko autoilla olla semmosia päiviä kuukauvessa, niinku naisilla?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Kiitoksia jovihavalle hyvistä ja aina niin oikeista vastauksista. Tämä selvensi meikäläisen syksyn rengaskuvioita huomattavasti.
Jetassa on aika keskinkertaiset nastakumit, joten taidan säästää ne keväälle "välikelin kumeiksi", jolloin toki nypitään kaikista renkaista nastat pois, paitsi ne pari, jotka sitten sanovat ajossa sen "rap-rap."
Kesäkumitkin ovat paria milliä vaille sakoilla, joten vaihtoehdoksi jäänee alla oleville aluvanteille kitkarenkaiden vääntäminen, tahikka sitten ostan nuo ylistetyt Vredesteinit ja nypin niistä nastat vuorten yli ennen allelaittoa. Ei ole katsokaas niin kiire keväällä kesärenkaiden vaihdon kanssa, savottaa voi sitten lykätä tarvittaessa vaikka lokakuulle.
Kysyvä ei tiellä pysy, se tässä nähtiin taas kertaalleen.
Jetassa on aika keskinkertaiset nastakumit, joten taidan säästää ne keväälle "välikelin kumeiksi", jolloin toki nypitään kaikista renkaista nastat pois, paitsi ne pari, jotka sitten sanovat ajossa sen "rap-rap."
Kesäkumitkin ovat paria milliä vaille sakoilla, joten vaihtoehdoksi jäänee alla oleville aluvanteille kitkarenkaiden vääntäminen, tahikka sitten ostan nuo ylistetyt Vredesteinit ja nypin niistä nastat vuorten yli ennen allelaittoa. Ei ole katsokaas niin kiire keväällä kesärenkaiden vaihdon kanssa, savottaa voi sitten lykätä tarvittaessa vaikka lokakuulle.
Kysyvä ei tiellä pysy, se tässä nähtiin taas kertaalleen.
Tuli mieleen, että piäsöökö tämmösellä suomi-lintalla mukkaan? Auto on aloittanut jo kukkimisen sieltä täältä, etu-ovien oventiivisteet ovat rispaantuneet, renkaat sakkorajoilla, ajovalojen lasit himmentyneet ja kuten kuvastakin näkyy alustakin on täydellisessä "lintta-lookissa".
Ps. Monta kierrosta rälläköin etujousista poikkees, jotta suahaan keula kohilleen? (Vai korotanko perää. )
PsPs. Tarkemmin ajatellen, taidan anoakkin väliaikaisjäsenyyttä, aikavälille 23.9-15.10.2007. Pelkään pahoin, että linttaan ehdottomasti kuuluva kuplimenen katoaa viikolla 42:si.
Ps. Monta kierrosta rälläköin etujousista poikkees, jotta suahaan keula kohilleen? (Vai korotanko perää. )
PsPs. Tarkemmin ajatellen, taidan anoakkin väliaikaisjäsenyyttä, aikavälille 23.9-15.10.2007. Pelkään pahoin, että linttaan ehdottomasti kuuluva kuplimenen katoaa viikolla 42:si.
Viimeksi muokannut J.T.S, 23.9.2007 10:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BMW 318d -09
aaahhhh...tää on mun suosikki puheenaihe jos oikeasti haluu tietää miten paljon auto voi vetää oikealle niin saa kokeilla mun lavettia sanoisimpa että nyt viimepäivinä on vetäny ihan hullunlailla nooh...pitääpähän ainakin kuskin valveillatupru kirjoitti:Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm
Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Pitäisiköhän sinun alkaa jo pohjustamaan aatelishakemusta, kuvassahan näkyy aivan selvästi jo yksi peruskriteeri täytettynä:EzKo kirjoitti:tässä vielä pari todistetta.
...
Linttahan toi onkin jo pelkkien juttujen perusteella
Ei yhtään tiedä mitä kaikkea tuonne kiiltävän maalipinnan ja kylkimuovien alle onkaan piilotettu, siellähän voipi olla peittoonmaalattuna vaikka millaista kukkaa Erinomaista. Emme me tänne haekkaan mitään "tämä on ehta pakastavedettu valioyksilö"-mersuja-Omaa visuaalisesti normaalivalaistusolosuhteissa havainnoiden korroosiota näkyvissä osin, tai jälkiä ruostuneen kohdan korjauksesta tahi mieluummin peittely-yrityksistä
Ehdottomasti, tervetuloa vaan kaapista pihalle. Ei tuo kiilto meitä hämääJ.T.S kirjoitti:Tuli mieleen, että piäsöökö tämmösellä suomi-lintalla mukkaan? Auto on aloittanut jo kukkimisen sieltä täältä, etu-ovien oventiivisteet ovat rispaantuneet, renkaat sakkorajoilla, ajovalojen lasit himmentyneet ja kuten kuvastakin näkyy alustakin on täydellisessä "lintta-lookissa".
Miksi?J.T.S kirjoitti:Ps. Monta kierrosta rälläköin etujousista poikkees, jotta suahaan keula kohilleen? (Vai korotanko perää. )
Eläpä nyt kainostele, tiedäthän että: Voit ottaa mersun pois lintasta, mutta et linttaa pois mersustaJ.T.S kirjoitti:PsPs. Tarkemmin ajatellen, taidan anoakkin väliaikaisjäsenyyttä, aikavälille 23.9-15.10.2007. Pelkään pahoin, että linttaan ehdottomasti kuuluva kuplimenen katoaa viikolla 42:si.
Ei meillä ole noita määräaikaisuuksia harrastettu, eikös sitä vastaan ole jo ihan mediassakin rummutettu?
Mitäs noista, linttakaveria ei jätetä. Vielä tuosta Vredesteinistä, muistathan sitten että ne ovat käytännöllisesti katsoen ikuiset, tämä on kokeiltu. Eivät kulu, ja moottoritehot paranee merkittävästi näillä. Ainakin tyhjää lyö palio paremmin vaikkapa märällä asfaltilla muihin renkaisiin verrattuna.HVM kirjoitti:Kiitoksia jovihavalle hyvistä ja aina niin oikeista vastauksista. Tämä selvensi meikäläisen syksyn rengaskuvioita huomattavasti.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Minäpä tiedän helmamuovin alle piiloutuu 1 reikä siinä tunkin reijän kohdalla mutten oo jaksanu alkaa repiä noita helmoja irti, ehkä talvilomalla jos kerkee...tai jos toi lintta mulla vielä sillion edes on.jovihava kirjoitti:
Ei yhtään tiedä mitä kaikkea tuonne kiiltävän maalipinnan ja kylkimuovien alle onkaan piilotettu, siellähän voipi olla peittoonmaalattuna vaikka millaista kukkaa Erinomaista. Emme me tänne haekkaan mitään "tämä on ehta pakastavedettu valioyksilö"-mersuja
Toinen kohta joka tossa kuvassa ei näy on etupyörän edessä lokarin reunassa, tottakai ei vielä reikä mutta hilsettä kumminkin. Kohta pitää alkaa hakea myös reikä klubin jäsenyyttä
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Tolokusti saapi vastaan kammeta Haba kasvaa siinä samalla ja tämähä on vain yksi näiden linttojen hyvistä puolistaEzKo kirjoitti:aaahhhh...tää on mun suosikki puheenaihe jos oikeasti haluu tietää miten paljon auto voi vetää oikealle niin saa kokeilla mun lavettia sanoisimpa että nyt viimepäivinä on vetäny ihan hullunlailla nooh...pitääpähän ainakin kuskin valveillatupru kirjoitti:Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm
Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa?
Ihme homma ku tuollai vaihtelee ko mulla, mut iha sama.. tuttua kuitenki ku jonnekki päi tasasesti vetää.. eteenpäi hitaasti ja sivulle varmasti..
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Kiitoksia.jovihava kirjoitti:Ehdottomasti, tervetuloa vaan kaapista pihalle. Ei tuo kiilto meitä hämääJ.T.S kirjoitti:Tuli mieleen, että piäsöökö tämmösellä suomi-lintalla mukkaan? Auto on aloittanut jo kukkimisen sieltä täältä, etu-ovien oventiivisteet ovat rispaantuneet, renkaat sakkorajoilla, ajovalojen lasit himmentyneet ja kuten kuvastakin näkyy alustakin on täydellisessä "lintta-lookissa".
Meikeläisen silmään tuo alusta ei vaan ole balanssissa. Etukaarissa on enemmän tilaa, kuin taka. Suunnittelinkin jo perän korotusta jonkin aikaa sitten, mutta sitten projekti jäi vaiheeseen sovitusta päivästä myöhästyneiden jousenaluskumejen takia.jovihava kirjoitti:Miksi?J.T.S kirjoitti:Ps. Monta kierrosta rälläköin etujousista poikkees, jotta suahaan keula kohilleen? (Vai korotanko perää. )
Ulkonäöllisesti olisi taasen parempi, että saisin tuota keulaa alemmas. Mutta se ei taidakkaan olla niin helppo juttu, tässä lintassa kun ei ole enää jousenaluskumeja edessä.
Välillä mielessä on hiipinyt ajatus tilata joku 100 milliä madaltava alustasarja. Toisaalta, ei tee mieli luopua "ehjästä-vakioalustasta".
Sinällään jännä juttu, että tuossa classic mallissa on kovempi alusta, kun vastaavassa avantgardessa.
No nyt auto ainakin näyttää siltä, kuin se olisi lähdössä lentoon. Tuo kuva on muuten otettu melko tyhjällä tankilla ja ilman kuormaa. Kuormattuna tilanne näyttää vielä tyylikkäämmältä.
Niijoo, tuohon on vielä vaihettu uuvet takajouset tässä vuosi takaperin.
BMW 318d -09
tulee jo mieleen että onko 124 mese maailman huonoiten ajettava auto, ainaskin huonoin auto mitä mulla on ollu koskaan...tupru kirjoitti:Tolokusti saapi vastaan kammeta Haba kasvaa siinä samalla ja tämähä on vain yksi näiden linttojen hyvistä puolistaEzKo kirjoitti:aaahhhh...tää on mun suosikki puheenaihe jos oikeasti haluu tietää miten paljon auto voi vetää oikealle niin saa kokeilla mun lavettia sanoisimpa että nyt viimepäivinä on vetäny ihan hullunlailla nooh...pitääpähän ainakin kuskin valveillatupru kirjoitti:Normisti puoltanu pikkusen oikealle, mutta nyt viime päivinä alakanu viemää saman verran vasemmalle...hmm
Jos se on tähän asti puoltanut 20 vuotta oikealle, niin ilmeisesti seuraavat 20 vuotta se puoltaa sitte vasemmalle,,ikäänkuin korvatakseen aikaisemman. Osaakoha tuo auto ajatellakki jopa?
Ihme homma ku tuollai vaihtelee ko mulla, mut iha sama.. tuttua kuitenki ku jonnekki päi tasasesti vetää.. eteenpäi hitaasti ja sivulle varmasti..
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Renkaisiin liittyviä kysymyksiä arvoisalle linttaklubille. Voiko noilla sataysivitosilla fuldoilla ajaa vielä lumien tuloon saakka vai pitääkö törsätä uusiin pinnattuihin, nyt pintaa 0,5mm ja kilometrejä tulee 3500 kuukaudessa?
Paljonko on sopivat paineet, nyt taitaa olla vajaat 4 kiloa joka kulmassa?
Paljonko noissa pinnatuissa talvirenkaissa pitää olla nastoja, kahdesta ainakin puuttuu jonkunverran, haittaako katsastusta jos toisissa pyörissä ei ole kuin 2 nastaa/kumi?
Montako kertaa noita mainittuja talvirenkaita on suositeltavaa laittaa edestakaisin samoille vanteille kun ei ole kuin yhdet suorat vanteet?
Miksei marangoni ole oppinut tekemään kuin 3 kappaletta pyöreitä renkaita kerrallaan, se neljäs on aina kulmikas jostain kohtaa?
Olenko jotenkin pihi tai muuten vajaa kun olen aina säästellyt renkaitten kustannuksissa?
Koska tulee taas muotiin suttailla renkaitten kylkitekstit(regummerad) maalitussilla vai joko se on muodikasta?
Paljonko on sopivat paineet, nyt taitaa olla vajaat 4 kiloa joka kulmassa?
Paljonko noissa pinnatuissa talvirenkaissa pitää olla nastoja, kahdesta ainakin puuttuu jonkunverran, haittaako katsastusta jos toisissa pyörissä ei ole kuin 2 nastaa/kumi?
Montako kertaa noita mainittuja talvirenkaita on suositeltavaa laittaa edestakaisin samoille vanteille kun ei ole kuin yhdet suorat vanteet?
Miksei marangoni ole oppinut tekemään kuin 3 kappaletta pyöreitä renkaita kerrallaan, se neljäs on aina kulmikas jostain kohtaa?
Olenko jotenkin pihi tai muuten vajaa kun olen aina säästellyt renkaitten kustannuksissa?
Koska tulee taas muotiin suttailla renkaitten kylkitekstit(regummerad) maalitussilla vai joko se on muodikasta?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
linttamiehille nastanpoisto vinkki 8-10mm kansiruuvi mielellään noin 80mm pitkä ,että jää suoraaosaa varteen. kantapoikki kierrepäästä "piikki" tasaseksi ruuvi akkuporakoneeseen ja nasta lentelevät melkein itsestään tallin lattialle. siis tällä systeemillä porataan nastat irti. ei kipeydy kämmenpohja tässä hommassa niinkuin ruuvarilla ja sivareilla, sekä on tosi nopia toimenpide.
pystyypä jos laiskottaa nastat nyppimään ilman renkaitten irroittamista autosta.
pystyypä jos laiskottaa nastat nyppimään ilman renkaitten irroittamista autosta.
Mänööhän se mullakin mutta vain oikealle kääntyviin mutkiin vasemmalle ei kovin lujaa uskalla ajaa koska auto pistää hanttiin oon koittanu sille selittää ettei sovi olla nuin vikuri, muttei se usko. Taitaa sen piä olla umpiluutaRässi66 kirjoitti:Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Laikkajousi -40mm + Maragoni Mythos 215/45-17 varustuksella, nääs.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
EzKo kirjoitti:Mänööhän se mullakin mutta vain oikealle kääntyviin mutkiin vasemmalle ei kovin lujaa uskalla ajaa koska auto pistää hanttiin oon koittanu sille selittää ettei sovi olla nuin vikuri, muttei se usko. Taitaa sen piä olla umpiluutaRässi66 kirjoitti:Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Laikkajousi -40mm + Maragoni Mythos 215/45-17 varustuksella, nääs.
Siulla on meijän entisen naapurin entinen auto, sen autot ei ole ikinä kääntyneet kun oikealle. Loppuaikoina se näytti jo kääntyvän vasempaankin, lienee keksinyt konstin ongelmaan ja nyt pitää sen visusti salassa linttamiehiltä, on se kanssa ilkimys. Muutti vielä karkuunkin että jäis oikein vaivaamaan....
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Taitaa olla enemmän ja p*rseessä ja käsissä on liian herkät anturit tunnen jopa kun maapallo kiertää radallaanHVM kirjoitti:Oisko Ezkolla korvien välissä 4mm enemmän haritusta?Rässi66 kirjoitti:Mikä ihme siinä Ezkon autossa on, oma menee kurvista kurviin kovempaa kun kuskilla piä kestää?
Oliko se Bossin entinen naapuri äärioikeistolainen ? meinaan toi lavetti sopis hyvin sellaiselle, se kun ilmoittaa koko aika mikä puolueesi on
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi