Sivu 1/6

Kinroad > Yiying > Chica > Jonway

Lähetetty: 04.7.2011 16:29
Kirjoittaja jovihava
Kertokaapa mikä on tämä osa?
Kuva

Siihen tulee letku tuolta moottorin etupäästä
Kuva

Murikassa on kaksi pakusumman letkun lähtöä ja yksi ohuemman, näyttää joltain alipainevetoiselta venttiililtä, mutta nykyisellään siihen ei tule kuin tuo yksi paksu letku koneelta.

Moottorin käydessä avoimesta letkun päästä tuntuu pienoinen alipaine, eli huohotin sen ei ainakaan luulisi olevan :nocando:

Lähetetty: 04.7.2011 16:49
Kirjoittaja tomppaa
Mistä se tulee?Mun kiinanmönkkärissä ainakin tuli pakoputken alkukäyrästä jokin letku etupäähän samantapaiseen osaan,vissiin jonkinlainen pakokaasun kierrätys/puhdistusjärjestelmä.

Lähetetty: 04.7.2011 16:52
Kirjoittaja aaltojarvi
Jooh, se lienee ameriikkalainen saastelaite, eli puhdasta ilmaa pakokaasun mukaan ni saadaan päästöt putken päästä mitaten sopiviksi.

Lähetetty: 04.7.2011 21:59
Kirjoittaja jovihava
Jotenkin tuo pakoputkeen liittyy, annoinpa olla sen ihtellään, toistaiseksi :?

Piti alkaa tuot perkaamaan kun ei skjootteri lähtenyt enää käyntiin, itse asiassa virrat katosi kokonaan. Aloin treisaamaan vikalähdettä, ensiksi törmäsin palaneeseen 15A sulakkeeseen. Luonnollisesti vaihdoin sulakkeen, mutta niinhän se paloi uudestaan :?

Lähetetty: 05.7.2011 0:02
Kirjoittaja jaanne
Ei muutaku isompaa sulaketta tai ehtimään mahollista oikosulkua :)

Lähetetty: 05.7.2011 0:50
Kirjoittaja Multiviri
Kaverin skootterissa samanmoinen systeemi työnsi osan pakokaasuista runkopalkin sisään :D Olihan siitä ainakin naurua kun savua tuli sekä putkesta että runkopalkin sisästä :D

Sähköviat on mukavia tutkia jos on aikaa ja ei ole tarvetta saada menopeliä heti liikkeelle. Sähköviat eivät ole mukavia jos ne ilmenee sateisessa lokakuun yössä keskellä ei mitään oireina se että moposta häviää etu-ja takavalot :D

Palaako sulake heti kun kääntää virrat päälle? Yksi otollinen vikapaikka voisi olla takavalon johdot...

Lähetetty: 05.7.2011 7:34
Kirjoittaja jovihava
Multivirin avatarta kahtoessa tulee mieleen että jos tuo rekkari olisi omassa autossa niin nimeksi heilahtaisi heti Kozilla :idea:
vikapaikka voisi olla takavalon johdot...
Palataanpa tähän aiheeseen myöhemmin :P Ens kerralla kysyn suoraan Multiviriltä jos skootteriin iskee sähköhäikkää :wink:

sata kirjoitti:Ei muutaku isompaa sulaketta tai ehtimään mahollista oikosulkua :)
Savun puuttuessa vaihdamme suuremman sulakkeen :lol: Eli loogisesti toimien ohitin sulakkeen ajatusella että eipähän vikaa pääse tutkimaan jossei vikapaikkaa saada esille :twisted:

Sulake tupsahti käynnistysyrityksessä, ja skootteri ei siis edelleenkään tartannut joten kohdistin huomioni (virheellisesti) käynnistinlaitteen ympärystään. Irroittelin kuskin jakkarana toimivan muovisen vessanpytyn ja löysin solenoidin. Testasin että kun solenoidin navat yhdistää niin tartti pyörähtää joten itse tartissa ei ole vikaa. Purin sivukatteen että pääsin käsiksi solenoidin ohjauspiuhoihin ja mittasin että solenoidille ei tule ohjausta, mutta kun sille kytkee sähköt suoraan akusta niin sekin toimii :roll:

Sitten etuvalo/tankohässäkkä auki että pääsee tutkimaan starttinapin sähkönsaantia, napille ei tule sähköä kun vetää takajarrun kahvasta, mutta etujarrun kahvasta vetäen sinne tulle noin viitisen volttia :?

Kuva

Sitten mittomaan että tuleeko jarruvalokytkimille sähkö, ja sinnehän tulee ihan täysi akkujännite, mutta eteenpäin ei oikein lähde jenkua :roll: Myös liittimet kuumenee julmetusti kun jarrukahvaa pitää vedettynä :shock:

Piuhat irti ja mittarilla tsekkaus, takajarruvalokytkin on rikki mutta etujarrun kytkin on kunnossa noin ohmimääräisesti. Mutta jarruvalokytkimeltä tarttinapille menevä linja on oikosessa maahan :? Tarttinapilta solenoidille menevä linja vaikuttaisi olevan ok ja kytkeytyvän sinne minne pitääkin :) Otin etukatteenkin auki ja tutkiskelin johtosarjoja, havaitsin että jarruvalokytkimen ja tarttinapin välisestä linjasta lähtee yksi johto jonnekin kauemmas jöhtosarjassa, eikä yhtään tullut mieleen että minne se menee. Noh, muutenkin oli aika lopettaa silta illalta, ajattelin että jätän oikosulkumysteerin ja mystisen piuhan tutkimisen seuraavaan aamuun. Mutta vieläkin ihmettelin että minnehän ihmeeseen voi mennä jarruvalokytkimeltä piuha joka ei mene tarttinapille :P Että sitä osaa olla joskus tyhymä :ttu:

Uskotteko että minulle välähti vasta seuraavana aamuna että minnehän voisi jarruvalokytkimeltä mennä johto :evil: Niin, olisikohan vaikka jarruvalolle :idea: :kuningasajatus: Tunsinpa ihteni neroksi :happy:

Siispä seuraavaksi fokus takavalohässäkkään, eli takakatteet oli seuraava purkasun kohde. Takavalon lasin sain poise ja irrotin polttimon, polttimon perässä sieltä tuli lampunkanta murusina :shock: Olisikohan tässä ongelmaan selitystä :idea:
Kuva

Lisää katteiden purkua ja takavalosysteemi kouraan, sen kun irrotti johtosarjasta niin jo vain alkoi skootteri tarttailla :D

Laitoshan oli jo tässä vaiheessa aika päreinä
Kuva

Myös takajarruvalokytkin piti purkaa
Kuva

Kävin kyselemässä liikkeistä uutta takavalosysttemiä, olisi saanut tilaustavarana hintaan 40 Eur, eli kallista ja kauan :( Siispä kävin motonetistä ostamassa tuohon sopivan ledipolttimon ja sille tarvikekannan, liimailin ledipolttimon valopohjaan alkuperäisen kannan paikalle ja kytkin sen kiinni tarvikekannalla :) Hyvä tuli 8)

Myös jarruvalokytkimen (jonka olin siis itse pilannut sulakkeen ohituksella) purin ja entrasin toimintakuntoon :)

Parisen tuntia meni härvelin niputtamisessa, mutta nyt taas pelaa 8)
Kuva
Kuva

Lähetetty: 05.7.2011 10:46
Kirjoittaja Hese126
Hehe, aika veitikka tuommosella ajelee. Ajaessa ryhti pitää olla kuin kiinalaisella koulutytöllä, eikä etukeno kuin ruusperillä :)

H

Lähetetty: 05.7.2011 11:24
Kirjoittaja jerrij
laatua kiinasta :D

Lähetetty: 05.7.2011 14:09
Kirjoittaja Bomber4
Poljin käynnistyksen pelut on poistettu näköjään. Menee tietysti jumiin kun polkaisee :)

Lähetetty: 05.7.2011 15:35
Kirjoittaja jovihava
Juu, on variaattorikotelo ja käynnistinratas hajalla, eli ollaan pelkän sähköstartin varassa :P

Lähetetty: 05.7.2011 16:06
Kirjoittaja aaltojarvi
Mullon noita kaks purettuna. Jottain on vielä jäljellä jos ilmenee kiinalaisempia tarpeita ku takavalopoltin. Ja hinnat on varmasti sulovileeniä :D .

No tottakai Porissa, missäs sitte?

Lähetetty: 05.7.2011 17:15
Kirjoittaja jovihava
Oisko ehjää variaattorikoteloa, ja jalkakäynnistinhiluja? Takakeskikatetta?

Lähetetty: 05.7.2011 18:22
Kirjoittaja aaltojarvi
jovihava kirjoitti:Oisko ehjää variaattorikoteloa, ja jalkakäynnistinhiluja? Takakeskikatetta?
Löytynee kaikki, tosin tuo kate on joko sininen tai punanen, en muista kummassa se on paikoillaan. Noi kicksihilut on aika surkeita alkujaan ja tuppaavat vielä jumittelemaan käyttämättömyyttään.

Kattelen matskuja vielä tänään :idea: .

Lähetetty: 05.7.2011 19:20
Kirjoittaja aaltojarvi
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Variaattorin koppa on ehjä ja siisti (toki likainen) sekä rattaat on kunnossa ja liikkuu melko notkeesti, mutta yhtään kicksipoljinta en löytäny :oops: .

Molemmissa romuissa oli takakate paikoillaan, punainen oli parempi.

Lähetetty: 05.7.2011 19:34
Kirjoittaja jovihava
Poljinpa mulla on ja ehejä :idea:

Nuothan kyllä kelpaisi, neuvotellaanpa hintaa tässä kunhan ehitään :wink:

Lähetetty: 06.7.2011 20:17
Kirjoittaja aaltojarvi
Nii hintaa :oops: . Minähän jo valmiiksi neuvottelin sen sillai että postin kautta kymppi ja meseransportilla ilman :shock: . Saa tingata jos löytää tingattavaa :wink: :lol: . Postikulut ei liene ku kasi puoli, mut minä ajelen ne sinne rehvakkaasti rintterillä 8) .

Lähetetty: 06.7.2011 20:48
Kirjoittaja Sergey
hyvin hinnoteltu! tuo kiksin akseli uutena maksoi lähes tuplat! eli kotiin toimitettuna 20e ;)

Tossa mopossa on kaksi "alipaine" hässäkkää. toinen on bensahana, ja toinen on nimenomaan se pakokaasun kierrätys. Ittel ei oo pakokaasukierrätystä joten tuo mokkula uupuu. Kuvassa takana näkyy alipainetoiminen bensahana joka sekin kenkkuilee usein, ts. kalvot puhkeutuu ja menoveden tulo loppuu. tai saattaa sitä tulla liruna mutta ei tuu tarpeeks ja esim toimii vain tyhjäkäynnillä.

btw mun kinkissä on 72cc sylinteri ja malossin voimansiirto. Ei o tarttenu sen jälkee miettiä että jaksaakoha tää mäenpäälle ollenkaan. Huippunopeus pysyy kuitenkin ranteen asennon takia mopotasolla. suljetuissa olosuhteissa kulkua on n 85kmh.

http://www.youtube.com/watch?v=ghtkeoTeeOc

Lähetetty: 06.7.2011 22:26
Kirjoittaja jovihava
Aaltojärvellä tosiaan hinta kohillaan :shock: Miepä nakkelen tuossa YV:tä jahka kopeuvun :idea:

Lähetetty: 08.7.2011 20:54
Kirjoittaja Count
Sergey kirjoitti:Kuvassa takana näkyy alipainetoiminen bensahana joka sekin kenkkuilee usein, ts. kalvot puhkeutuu ja menoveden tulo loppuu. tai saattaa sitä tulla liruna mutta ei tuu tarpeeks ja esim toimii vain tyhjäkäynnillä.
...tai sitten liruttaa talven aikana täyden tankin pihalle kaasarin kautta...ai mistäkö tiedän...

Mulla olis tommonen kiinanihme myynnissä jos joku ristikseen haluaa :) sähköstartti ja töötti ei toimi, muuten ok.

Lähetetty: 31.8.2011 14:24
Kirjoittaja Joeli
Itsekin olen menossa tänään hakemaan Kinroadin kaupunnista. Jos vaan aikataulut sopii vastapuolen kanssa..

Kinroad XT

Ei oo hinnan kiroissa enää, kun vaihdellaan Acerin miniläppäriin ja muutama kymppi rahaa :D Sitähän ei kukaan tiedä, tekeekö mitään. Pihamopoksi olisi tarkoitus tuo jättää, joten kilpi joutaa konttorille.

Lähetetty: 31.8.2011 14:48
Kirjoittaja Easy Rider
Terveisiä P.R.C:stä mopoja. :lol: Onneksi ei oo kalliita. :D

Lähetetty: 31.8.2011 14:57
Kirjoittaja Joeli
Easy Rider kirjoitti:Terveisiä P.R.C:stä mopoja. :lol: Onneksi ei oo kalliita. :D
Halpojahan nämä on, mutta mitenkä noilla sitten pääsee?
Juttuja oon lukenut, että osa kestää hyvin ja suurinosa ei.. nuorisollahan nämä ei kestä alkuunkaan :shock:

Lähetetty: 31.8.2011 16:43
Kirjoittaja jovihava
Tämä kait on paras mopo mitä mulla on ikinä ollut ;)

Paria sähköhäiriötä ja itserikottuja paikkoja lukuunottamatta ei ole ollut varsin valittamista, hyvä päristin, työmatkoja ajellu hullun virne naamalla :happy:

Lähetetty: 31.3.2012 15:37
Kirjoittaja jovihava
Nonnih, kevät 8)

Mites minä alan tuohon hommaamaan ryhtiä :?: Nämä Oulun seudun julmetutu vastamäet hyydyttää vauhin työmatkalla alle kolomenkympin :kuningasajatus:

Lähetetty: 31.3.2012 16:05
Kirjoittaja kondivo
Vaihda vähän räyhäkkäämpään

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9oSu43j- ... re=related[/youtube]

Lähetetty: 31.3.2012 16:06
Kirjoittaja miqum_86
jovihava kirjoitti:Nonnih, kevät 8)

Mites minä alan tuohon hommaamaan ryhtiä :?: Nämä Oulun seudun julmetutu vastamäet hyydyttää vauhin työmatkalla alle kolomenkympin :kuningasajatus:
mulla ois sitkeempi kymco myynnissä :whistle:

Lähetetty: 31.3.2012 16:37
Kirjoittaja aaltojarvi
Noissa(kin) on kuristuksia siellä sun täällä, vaikka tuo nelitahti ei ny mikää varsinainen voimapesä ole alunalkaenkaa. Eli jos ei vielä ole räplätty kuristuksia pois ni alja vaikka siittä.

Lähetetty: 31.3.2012 16:43
Kirjoittaja miqum_86
aaltojarvi kirjoitti:Noissa(kin) on kuristuksia siellä sun täällä, vaikka tuo nelitahti ei ny mikää varsinainen voimapesä ole alunalkaenkaa. Eli jos ei vielä ole räplätty kuristuksia pois ni alja vaikka siittä.
ite riisunu jokikisen kuristuksen ja viritellytkin..kulkee sen 90km/h napista :D

Lähetetty: 31.3.2012 16:45
Kirjoittaja jovihava
Mistäpä tuota tuommosta on kuristeltu?

Ykkösvariaattorilla ei ainakaan ole mitään rajoitinta, enkä kyllä kaasaristakaan älynnyt :nocando: Ja nelitaakivehkeessä ei kait mitään pakorajoittimia oikein saata olla, ja kakkosvariaattorillakaan ei ole mitään nopeusanturia :?