S203 C30 Cdi Amg kanssa elämistä

Vastaa Viestiin
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Mika.T kirjoitti: 02.3.2023 20:18 Missä tilanteessa 47astetta?

En ole itellä ahtolämpöä saanu noin korkealle koko talvena vaikka mulla on kuuleri peitetty kokonaan.

Melkein aina torque auki kun seurannu egr:n sekoilua ja dpf polttoja.

Toki pienihän se vakio kuuleri on pidempiin kiihdytyksiin sillon lämmöt nousee varmasti, mutta vauhtikin reippaasti toisella sadalla.

Tuossa käytiin laukaassa niin adapteri näytti imu lämmöks 47°c ajettiin 80 -100kmh kiihytykset oli välillä ärhäköitä mutta pääsääntöisesti nättiä ajoa
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Lakkapinta on kova mersussa. Varmaan viisainta tehdä 2steppinä myllytys.

Vakio cooleri on kyllä onneton, mutta outoa että viileällä kelillä nostaa lämmöt noin ylös. Minulla on do88:lta ostettu cooleri keulilla. Ei tarvitse miettiä nouseeko lämmöt.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

EGR-offi (jos sellainen on ohjelmoitu) kyllä nostaa ahtolämpöjä kun ahtopainetta on kokoajan enemmän kuin tarve vaatii mutta ei siltikään noin korkealle pitäs nousta, varsinkaan nätissä ajossa.
Pitkässä rajussa kiihdytyksessä varmasti nousee mutta tippuu heti alas kun kiihdytyskin loppuu. 1bar ahtoa on 100 astetta ahtolämpöä.

Kuinka lie kenno suolapaskasta ja sääskien/kärpästen raadoista tukossa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti: 06.3.2023 16:02 EGR-offi (jos sellainen on ohjelmoitu) kyllä nostaa ahtolämpöjä kun ahtopainetta on kokoajan enemmän kuin tarve vaatii mutta ei siltikään noin korkealle pitäs nousta, varsinkaan nätissä ajossa.
Pitkässä rajussa kiihdytyksessä varmasti nousee mutta tippuu heti alas kun kiihdytyskin loppuu. 1bar ahtoa on 100 astetta ahtolämpöä.

Kuinka lie kenno suolapaskasta ja sääskien/kärpästen raadoista tukossa.
Mitenkäs se EGR off ohjelma tuon tekee ?
itse tehnnyt ties kuinka monet EGR off ohjelmat ja missä on ahtopaineet kyllä pysynyt siinä mihin on laiteetu eli vakioan tai sitten nosteetu tarpeen mukaan jos muutakin nosteltu
lisäntyvän vedon toivossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kylläpä ne egr-off ohjelmien tasaisen vauhdin / osakaasun ahdot näkyy olevan järjestään kaikilla bitin vääntäjillä koholla, vs egr käytössä.

Eivätkö ole muuttaneet ilmamäärä karttaa tms ahtokarttaa kun ovat egr:n sulkeneet. En tiedä.
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Mika.T kirjoitti: 06.3.2023 16:02 EGR-offi (jos sellainen on ohjelmoitu) kyllä nostaa ahtolämpöjä kun ahtopainetta on kokoajan enemmän kuin tarve vaatii mutta ei siltikään noin korkealle pitäs nousta, varsinkaan nätissä ajossa.
Pitkässä rajussa kiihdytyksessä varmasti nousee mutta tippuu heti alas kun kiihdytyskin loppuu. 1bar ahtoa on 100 astetta ahtolämpöä.

Kuinka lie kenno suolapaskasta ja sääskien/kärpästen raadoista tukossa.
Egr off ja pönttö tyhjä pitää tutkia minkä kokoinen cooler mahtuu keulalle ilman muokkausta?
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

nix0n kirjoitti: 06.3.2023 8:38 Lakkapinta on kova mersussa. Varmaan viisainta tehdä 2steppinä myllytys.

Vakio cooleri on kyllä onneton, mutta outoa että viileällä kelillä nostaa lämmöt noin ylös. Minulla on do88:lta ostettu cooleri keulilla. Ei tarvitse miettiä nouseeko lämmöt.


Juu 2 steppinä ajattelin.
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tähtikuski kirjoitti: 07.3.2023 16:54
Mika.T kirjoitti: 06.3.2023 16:02 EGR-offi (jos sellainen on ohjelmoitu) kyllä nostaa ahtolämpöjä kun ahtopainetta on kokoajan enemmän kuin tarve vaatii mutta ei siltikään noin korkealle pitäs nousta, varsinkaan nätissä ajossa.
Pitkässä rajussa kiihdytyksessä varmasti nousee mutta tippuu heti alas kun kiihdytyskin loppuu. 1bar ahtoa on 100 astetta ahtolämpöä.

Kuinka lie kenno suolapaskasta ja sääskien/kärpästen raadoista tukossa.
Egr off ja pönttö tyhjä pitää tutkia minkä kokoinen cooler mahtuu keulalle ilman muokkausta?
204 keulalle meni ainakin 550x180x65 2,5" lähdöillä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

nix0n kirjoitti: 08.3.2023 6:46
Tähtikuski kirjoitti: 07.3.2023 16:54
Mika.T kirjoitti: 06.3.2023 16:02 EGR-offi (jos sellainen on ohjelmoitu) kyllä nostaa ahtolämpöjä kun ahtopainetta on kokoajan enemmän kuin tarve vaatii mutta ei siltikään noin korkealle pitäs nousta, varsinkaan nätissä ajossa.
Pitkässä rajussa kiihdytyksessä varmasti nousee mutta tippuu heti alas kun kiihdytyskin loppuu. 1bar ahtoa on 100 astetta ahtolämpöä.

Kuinka lie kenno suolapaskasta ja sääskien/kärpästen raadoista tukossa.
Egr off ja pönttö tyhjä pitää tutkia minkä kokoinen cooler mahtuu keulalle ilman muokkausta?
204 keulalle meni ainakin 550x180x65 2,5" lähdöillä.
Selvä kiitoksia pitää löytää tuollainen!
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tähtikuski kirjoitti: 08.3.2023 18:45
nix0n kirjoitti: 08.3.2023 6:46
Tähtikuski kirjoitti: 07.3.2023 16:54

Egr off ja pönttö tyhjä pitää tutkia minkä kokoinen cooler mahtuu keulalle ilman muokkausta?
204 keulalle meni ainakin 550x180x65 2,5" lähdöillä.
Selvä kiitoksia pitää löytää tuollainen!
Joks siis vika löytyi ?
ennen ei kanata lisää viritellä vian haku mutkistuu mitä enemän on muuteltu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

CDI203 kirjoitti: 08.3.2023 20:51
Tähtikuski kirjoitti: 08.3.2023 18:45
nix0n kirjoitti: 08.3.2023 6:46

204 keulalle meni ainakin 550x180x65 2,5" lähdöillä.
Selvä kiitoksia pitää löytää tuollainen!
Joks siis vika löytyi ?
ennen ei kanata lisää viritellä vian haku mutkistuu mitä enemän on muuteltu



Ei oo vielä selvinny kaupunki ajossa lämmöt pysyy siellä 15°c - 20°c välillä ja matkassa kiihyttelyillä 20°c - 30°c
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Sanooko katsuri mitää jos 190d vetää putken suoraks!? Miks kysyn no se on liitoksesta poikki...
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja dealer »

Riippuu katsurista ja liitoksesta - jos ei jää yhtään vaimenninta, niin moitteet tulee varmasti. Jos vain takavaimennin jää pois niin luultavasti kelpaa leimalle.
oulaistenliikenne.fi
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

dealer kirjoitti: 12.3.2023 8:17 Riippuu katsurista ja liitoksesta - jos ei jää yhtään vaimenninta, niin moitteet tulee varmasti. Jos vain takavaimennin jää pois niin luultavasti kelpaa leimalle.


Siitä aika keskeltä jatkoliitoksesta poikki jos siitä vetäs suoraks vaikka on mopon kone...
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin ei kai se kone asiaan vaikuta, ei sillä voimaa isommastakaan koneesta saa jos jättää vaimentimen pois.
Ääni voi olla ikävä, tai no meillä on 250TD ja siitä on takapönttö pois mutta ajossa ei huomaa mitään, paikallaan kaasuttaessa örisee.
oulaistenliikenne.fi
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

W212 takatutkat pimeänä herjaa vasenta reunimmaista tutkaa. Ilmeisesti joutuu ottaa puskurin irti. Onko täs ryhmäs äänekoskelta ketää tai tästä läheltä? Joka vaihtais maksan kyllä! ( Tutkat on jo) Itse en kerkeä vaihtamaan pitää olla töissä koko ajan
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Tuossa äiteeni laittoi entisestä mersustani että auton kuva ja nuoli ylös että mikä hajos Vuosi sitten autoliikkeen toimesta uusittiin joka nurkkaan ilmajouset kompura ja ilmalinjat oikea taka matalempana kun vasen taka vuotaako nyt pussi vai ilmalinja?
Liitteet
IMG-20230314-WA0027.jpg
IMG-20230314-WA0027.jpg (193.29 KiB) Katsottu 3315 kertaa
IMG-20230314-WA0028.jpg
IMG-20230314-WA0028.jpg (243.54 KiB) Katsottu 3315 kertaa
IMG-20230314-WA0022.jpg
IMG-20230314-WA0022.jpg (164.31 KiB) Katsottu 3315 kertaa
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Tuossa huoltelin salmiakkia. Ajattelin katsoa ahtimen kunnon. Onhan siellä jo välystä kivasti siivet ei ota kiinni ainakaan vielä.. Joko teidän mielestä ahtimen saisi vaihtaa? Uusi vakio ahdin vai mitä tilalle??
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tähtikuski kirjoitti: 25.3.2023 8:20 Tuossa huoltelin salmiakkia. Ajattelin katsoa ahtimen kunnon. Onhan siellä jo välystä kivasti siivet ei ota kiinni ainakaan vielä.. Joko teidän mielestä ahtimen saisi vaihtaa? Uusi vakio ahdin vai mitä tilalle??
Jos toimii kaikin puolin niin mitä sitä vaihtamaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Toimii öljyä oli vähän hävinnyt oli melkein min merkin kohalla lisäsin ei vuoda. Ajattelin kun on välystä että rupeeko turbo jo syömää öljyä.
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Taitaa 190D tulla myyntiin jossain vaiheessa rupee toi manuaalilla ajo ketuttaa.....
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Onkos tuo etukardaanin vaihto millainen homma ja mitä kaikkea särkee kun lahoaa??? :? En löytänyt dokumenttia että olis koskaan vaihdettu :shout:



En tunne ainakaan pahaa välystä kannattaako huolestua ja vaihtaa varmuuden vuoksi vai oottaa että kuuluu pam! Kohta 400tkm....
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Turhaa kait sitä etukäteen vaihtaa, toki jos on taskussa ylimääräistä rahaa niin samahan se on vaihtaa noin niin kuin ennakkohuoltona
Ja olihan vaihdevalinta vapaalla kun kokeilit jordaania? Väljäähän kardaanissa ei saa olla yhtään, mutta toki jos kiertämällä kokeilet niin pyörähtäähän voimansiirto aina vähän eestaas.


Voihan sen mielenrauhan takia käyttää irti ja pyöritellä niveliä ja tunnustella jumeja/välyksiä, paikalla ollessaanhan nuo nivelet ei juuri liikettä saa.
Eikös ne tuon 7vaihteisen jakotoosan laakerit ennemminkin räjähtele, muistelen jostaki moista lukeneeni.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja kilander »

Juu täältäkin kannatusta sille että jos ei kardaanissa vikaa ole, säästää nekin rahat jakolaatikon laakeriremppaan.
Toki jos ei ole noilla kilsoilla menneet jo vaihtoon, olisko sinne jo aikaisempi omistaja huoltotoimenpiteitä kohdistanut.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Mika.T kirjoitti: 05.4.2023 11:18 Turhaa kait sitä etukäteen vaihtaa, toki jos on taskussa ylimääräistä rahaa niin samahan se on vaihtaa noin niin kuin ennakkohuoltona
Ja olihan vaihdevalinta vapaalla kun kokeilit jordaania? Väljäähän kardaanissa ei saa olla yhtään, mutta toki jos kiertämällä kokeilet niin pyörähtäähän voimansiirto aina vähän eestaas.


Voihan sen mielenrauhan takia käyttää irti ja pyöritellä niveliä ja tunnustella jumeja/välyksiä, paikalla ollessaanhan nuo nivelet ei juuri liikettä saa.
Eikös ne tuon 7vaihteisen jakotoosan laakerit ennemminkin räjähtele, muistelen jostaki moista lukeneeni.

Oli vapaalla kun kokeilin ei ollut kovin isoa välystä mitä se särkee jos se kardaani sanoo poks 118€ autodocilla kyseinen osa..
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

kilander kirjoitti: 05.4.2023 11:40 Juu täältäkin kannatusta sille että jos ei kardaanissa vikaa ole, säästää nekin rahat jakolaatikon laakeriremppaan.
Toki jos ei ole noilla kilsoilla menneet jo vaihtoon, olisko sinne jo aikaisempi omistaja huoltotoimenpiteitä kohdistanut.


Ei ole saksassa eikä suomessa tehty kardaanille mitään mitään dokumenttia ei ole saksan dokumenteissa ja suomen dokumenttejä lukiessa kardaaneista ei sanaakaan!!
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Voi ny *itun w212 auto sammu 100kmh vaudista yskien eka ei vastannu kaasuun ja vauhti hiljeni sitten sammu.... Eikä kirveelläkään käyntiin.


Työkalut käteen ja suodattimelta letkut irti EI AINETTA TULE.. pumppu hajos taas sulakkeet ehjät. Kestihän se käytetty pumppu 2kk ja 8tkm.....
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Vikakoodit


Ohjauspoikkeama kiskojen paineen säätämisen aikana määränsäätöventtiilin kautta liian suuri


Vikakoodi 2



Matalapaineisen polttoainepiirin paineanturin signaali epäuskottava



Tilaanko uudet pumput? auto hinattiin tohon pihaa !
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tähtikuski kirjoitti: 26.4.2023 18:50 Vikakoodit


Ohjauspoikkeama kiskojen paineen säätämisen aikana määränsäätöventtiilin kautta liian suuri


Vikakoodi 2



Matalapaineisen polttoainepiirin paineanturin signaali epäuskottava



Tilaanko uudet pumput? auto hinattiin tohon pihaa !
Mikäs auto se on ja millä polttoainen vehkeillä,
mutta jos aluksi tarkistaisi vaikka nuo mainitu osat
sattaa tulla remontti halvemaksi

E: tuolla aieemin taisikin olla tapaksesta lisää
niin jos oireet on ollut samat ennen niitä vaihto osia niin niihinhän se sitten viitaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Eemeleiden kanssa W212 &W211

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

CDI203 kirjoitti: 26.4.2023 21:38
Tähtikuski kirjoitti: 26.4.2023 18:50 Vikakoodit


Ohjauspoikkeama kiskojen paineen säätämisen aikana määränsäätöventtiilin kautta liian suuri


Vikakoodi 2



Matalapaineisen polttoainepiirin paineanturin signaali epäuskottava



Tilaanko uudet pumput? auto hinattiin tohon pihaa !
Mikäs auto se on ja millä polttoainen vehkeillä,
mutta jos aluksi tarkistaisi vaikka nuo mainitu osat
sattaa tulla remontti halvemaksi

E: tuolla aieemin taisikin olla tapaksesta lisää
niin jos oireet on ollut samat ennen niitä vaihto osia niin niihinhän se sitten viitaa



Tuossa tutkittuani pumpuilta ei ääntä kuulu niin oletettavasti vika on tankin pumpussa jod nyt ostan uuden pumpun en käytettyä...
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”