Cssä maavaraa kymmenisen senttiä, GLKssa 20 senttiä ja jos ruksittu offroad paketti niin 23 cm.
Sitten on C-sarjan Allterrain farkku jossa maavaraa miltei 14 senttiä (137 mm.)
GLE:n W212
Re: GLE:n W212
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: GLE:n W212
Seuraava autoni on kymmenes, joten lupasin itselleni siihen jotain ei aivan välttämätöntä ekstraa. Jotain Mika Waltarin sanoin "kaunista turhuutta", jota elämässä on syytä olla ainakin jossain määrin.
Sopivasti valittu GLK ja S212 facelift pystyvät kumpikin tarjoamaan talvella WAU-efektin 4Maticin ja kesällä avattavan lasikaton muodossa.
Nyt pitäisi osata päättää onko GLK:n pitkien joustovarojen ja suuren rengaskoon mukavuus vai yhtenä kappaleena E-farkun peräkonttiin lastattava maastopyörä minulle tärkeämpää mukavuutta?
GLK vaatii lyhyytensä vuoksi etupyörän irrottamisen aivan kuten sedania lastatessakin pitää tehdä luukun ahtauden vuoksi. GLK:n iso luukku tekee lastauksesta sedania helpompaa myös irtorenkaan kera, joten tämä rasti paranee väistämättä molemmissa. Toisaalta, kyljelleen farkun peräkonttiin nostettu pyörä käytännössä täyttää tilan, koska minkään muun tavaran lastaaminen pitää tehdä varoen ettei vanteita tai jarrulevyjä väänny.
Kumpikin on omalla tavallaan houkutteleva. Ja sitten pitäisi vielä löytää sopiva yksilö.
Vastaankohan minä itselleni kertomalla, että kolmen pyörän vetokuulatelinekin on jo? Ja pojan Ceen katolla kuskattavaa pyörätelinettäkin saattaisi saada joskus lainaan jos olisi kattokaiteellinen auto?
Paljon juttua polkupyöristä, mutta se on meillä koko perheen harrastus, niin maastossa, gravelilla kuin asfaltillakin, joten pyörien kuskaamiseen sopimaton auto tuntuu väistämättä kömpelöltä.
Älkää nyt vaan tarjotko hyvin hoidettua Mölliä, joka täyttää kaikki vaatimukset ilman kompromisseja
Sopivasti valittu GLK ja S212 facelift pystyvät kumpikin tarjoamaan talvella WAU-efektin 4Maticin ja kesällä avattavan lasikaton muodossa.
Nyt pitäisi osata päättää onko GLK:n pitkien joustovarojen ja suuren rengaskoon mukavuus vai yhtenä kappaleena E-farkun peräkonttiin lastattava maastopyörä minulle tärkeämpää mukavuutta?
GLK vaatii lyhyytensä vuoksi etupyörän irrottamisen aivan kuten sedania lastatessakin pitää tehdä luukun ahtauden vuoksi. GLK:n iso luukku tekee lastauksesta sedania helpompaa myös irtorenkaan kera, joten tämä rasti paranee väistämättä molemmissa. Toisaalta, kyljelleen farkun peräkonttiin nostettu pyörä käytännössä täyttää tilan, koska minkään muun tavaran lastaaminen pitää tehdä varoen ettei vanteita tai jarrulevyjä väänny.
Kumpikin on omalla tavallaan houkutteleva. Ja sitten pitäisi vielä löytää sopiva yksilö.
Vastaankohan minä itselleni kertomalla, että kolmen pyörän vetokuulatelinekin on jo? Ja pojan Ceen katolla kuskattavaa pyörätelinettäkin saattaisi saada joskus lainaan jos olisi kattokaiteellinen auto?
Paljon juttua polkupyöristä, mutta se on meillä koko perheen harrastus, niin maastossa, gravelilla kuin asfaltillakin, joten pyörien kuskaamiseen sopimaton auto tuntuu väistämättä kömpelöltä.
Älkää nyt vaan tarjotko hyvin hoidettua Mölliä, joka täyttää kaikki vaatimukset ilman kompromisseja

Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: GLE:n W212
En kyllä ymmärrä miten voisit jostain 12 vuoden ikäisestä mersusta saada wau-elämyksen varusteista riippumatta kun edellisen kaiketi hankit kolmen vuoden ikäisenä? Ei haittaa jos sitä pitää pari, kolme vuotta mutta 8 - 10 vuoden jälkeen pettymys. Nettiautossa jokunen ilmoitettu alle 100 tkm ajettuna, paljonkohan ruuvattu? Nykymersut pitäisi 100 km:n kohdalla laittaa paaliin tai ainakin kiertoon. Luen kyllä uuden hankinnan tarinaa mihin päädytkin, kunhan näpyttelen tänne mitä sattuu mielipiteitä... 

Re: GLE:n W212
Kyllä vuosia sitten kesärenkailla koeajamani GLK jätti hieman kateellisen ihmettelyn miten vanhan Ceen osista saa näin mukavan pehmeän ja hiljaisen auton vaikka itse ajoin silloin uudehkolla Eemelillä.
Puheena olevia autoja lähes 10 vuotta vanhempi pre-facelift S211 4Matic antoi hyvinkin vahvan WAU-elämyksen kun mutkaisella tiellä satoi polannejäälle muutaman asteen pakkasessa alijäähtynyttä vettä. 4Matic ei ole yhtä ketterä ja leikkisä kuin quattro tai xDrive, mutta on se silti aika kiva ajaa talvella, kuten tiedätkin.
Minulle tuo kokemus oli niin vaikuttava, että lupasin saman tien itselleni, että seuraava on nelivetoinen. Saa nähdä pitääkö lupaus? Ainahan tässä on sekin vaihtoehto, että vaihdan vain selvästi vähemmän ajettuun farkkuun joka ratkaisee tilaongelman.
Sähköautojen nopeat hintamuutokset estävät aiemman ajatukseni hakea Saksasta kerran vuodessa uusi Junge Sterne jonka voi myydä seuraavana kesänä ostohinnalla. Tuo periaate ei kestä 5 - 10 tuhannen hinnan alennuksia yön yli.
Puheena olevia autoja lähes 10 vuotta vanhempi pre-facelift S211 4Matic antoi hyvinkin vahvan WAU-elämyksen kun mutkaisella tiellä satoi polannejäälle muutaman asteen pakkasessa alijäähtynyttä vettä. 4Matic ei ole yhtä ketterä ja leikkisä kuin quattro tai xDrive, mutta on se silti aika kiva ajaa talvella, kuten tiedätkin.
Minulle tuo kokemus oli niin vaikuttava, että lupasin saman tien itselleni, että seuraava on nelivetoinen. Saa nähdä pitääkö lupaus? Ainahan tässä on sekin vaihtoehto, että vaihdan vain selvästi vähemmän ajettuun farkkuun joka ratkaisee tilaongelman.
Sähköautojen nopeat hintamuutokset estävät aiemman ajatukseni hakea Saksasta kerran vuodessa uusi Junge Sterne jonka voi myydä seuraavana kesänä ostohinnalla. Tuo periaate ei kestä 5 - 10 tuhannen hinnan alennuksia yön yli.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Olihan se selvää että komponenttipulan vaikutus markkinoihin ei kestä ikuisuuksia. Nyt on vaan palattu takaisin normaaliin jossa auto ei ole sijoitus. Ostohinnalla tai jopa kalliimmalla myynti olikin vähän liian hyvää ollakseen totta.
Hinnanalennuksia nähdään varmasti vielä ja mersuhan ei ole vielä hintoja pudottanut? Uskoisin kuitenkin että tuollaisen vähänkäytetyn sähköauton kanssa ei kovin korkealta putoa. Kunhan ei ostele mitään sadantonnin katiskoja.
Joku EQB vähänkäytettynä voisi olla järkivaihtoehto.
Re: GLE:n W212
Juuri EQB oli minullakin mielessä. Ymmärrän kyllä uuden hinnan ylittävät käytettyjen hintapyynnit ohimeneväksi anomaliaksi jonka odotinkin poistuvan heti kun autoja saa.karvine kirjoitti: ↑24.2.2024 6:21 Olihan se selvää että komponenttipulan vaikutus markkinoihin ei kestä ikuisuuksia. Nyt on vaan palattu takaisin normaaliin jossa auto ei ole sijoitus. Ostohinnalla tai jopa kalliimmalla myynti olikin vähän liian hyvää ollakseen totta.
Hinnanalennuksia nähdään varmasti vielä ja mersuhan ei ole vielä hintoja pudottanut? Uskoisin kuitenkin että tuollaisen vähänkäytetyn sähköauton kanssa ei kovin korkealta putoa. Kunhan ei ostele mitään sadantonnin katiskoja.
Joku EQB vähänkäytettynä voisi olla järkivaihtoehto.
Olin ajatellut hyödyntää toistaiseksi pysyvämpää Saksan ja Suomen hintaeroa, joka on EQB:ssa yli 5000 € ja EQC:ssa ehkä sitäkin suurempi. Nettiauton halvin nelivetoinen EQB 300 4Matic on 43.000 € ja vastaavan saa samalla JS takuulla Saksasta 37.000 € hinnalla. Molemmat hieman yli 20.000 km ajettuja.
Saksan halvempi ALV, kilpaillumpi markkina ja Saksan suurempi ja tasapuolisesti kaiken hintaisille sähköautoille tarjoama hankintatuki näkyvät käytettyjen hinnassa selvästi. Näistä hankintatuki poistuu, mutta ALV ero ja kovempi kilpailutilanne eivät ehkä ihan heti.
Tuota toistaiseksi kestävää hintaeroa voisi hyödyntää vaihtamalla usein, mutta koska uusien hintakisa on kovaa ja Mersu ei ole vielä siihen lähtenyt. Nyt ostavalla on hyvä mahdollisuus päästä näkemään myös EQB:n hinnan alennus ennen 2025 loppua.
Uusien hinnan aleneva trendi ja valtava hintaero Saksan ja Suomen välillä tarkoittanevat että hintojen lasku Suomessa ei ole vielä pysähtynyt.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Loppui se vatulointi. Kahdeksalle vuodelle budjetoitu 220 CDI ehti kiertää meidän käytössä melkein 10 vuotta, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin.
Ajatukset alkoivat kiertää Tähtikuljettajan jo ehdottamaan suuntaan, että tässä ikäluokassa voi olla varustejahtia parempi idea keskittyä löytämään hyvä yksilö. Toivottavasti tämä osoittautuu sellaiseksi? Toivotan seuraavan kuskin komentoon siirtyvälle mustalle 220 CDI:lle hyvää matkaa!
Avaan uuden threadin tuosta valkoisesta:
viewtopic.php?f=198&t=66100
Ajatukset alkoivat kiertää Tähtikuljettajan jo ehdottamaan suuntaan, että tässä ikäluokassa voi olla varustejahtia parempi idea keskittyä löytämään hyvä yksilö. Toivottavasti tämä osoittautuu sellaiseksi? Toivotan seuraavan kuskin komentoon siirtyvälle mustalle 220 CDI:lle hyvää matkaa!
Avaan uuden threadin tuosta valkoisesta:
viewtopic.php?f=198&t=66100
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.