Parkkiavustin??

Vastaa Viestiin
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Parkkiavustin??

Viesti Kirjoittaja T.S »

Onko vakiona kaikissa malleissa joissa parkkitutkat? Ajaessa esim. ruuhkassa syttyy P valo mittaristoon, ilmoittaa kai tutkien toimintaa. Avustajan pitäisi taskuparkissa ilmoittaa vilkun päälle laittaessa onko tilaa ja minne suuntaan rattia tulisi kääntää jne.. onko näin ja aktivoituuko kyseinen toiminta pelkällä vilkun päälle laitolla, vai miten järjestelmä toimii?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Olen ymmärtänyt että toimii vain automaattivaihteisessa kunnolla. Tuossa minun manuaalissa antaa vain vinkkiä mikä tila riittää. En ole vielä keksinyt ominaisuudelle käyttöä.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Itse olen ajellut automaattia mutta ei kai sen laatikon tuohon pitäisi vaikuttaa kun auto ei kuitenkaan aja ja ohjaa itseään parkkeerattaessa vaan antaa ohjeita?

En kyllä ole kertaakaan käyttänyt fiitseriä hyödyksi.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä se ohjekirja niin sanoo että toimii vain automaattivaihteisessa ratin kääntöjä opastavasti.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

markoala kirjoitti:Kyllä se ohjekirja niin sanoo että toimii vain automaattivaihteisessa ratin kääntöjä opastavasti.
Voitko laittaa viitteen ohjekirjan kohtaan jossa tuo on mainittu?

Tässä:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... t=in-depth
mainitaan kyllä automaattivaihteisto direct select valintavipu mutta minusta tuo tarkoittaa sitä että ohjekirjan kuva tuossa kohtaa käyttää mainittua varustusta mallina, käsivalintaisella kuva tietenkin näyttäisi erilaiselta. Siksi ohjekirjan tekstissä "esimerkki".

Ehkäpä tuo käsivalintaisen pois rajaus on jossain muussa kohtaa ohjekirjaa?
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Onko toiminto siis jokaisessa autossa jossa parkkitutkatkin? Näin olen kuullut, mutta omaani en saa toimimaan..
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä se pitäisi sittenkin toimia tuossa ilman vaihdelaatikkoakin olevassa. Olin lukenut huonosti manuaalia :cry: . Niin pitäisi. Saa nähdä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Toimii se. Mutta eriasia on tarvitseeko tuota ominaisuutta jos on käynyt autokoulun ja joutunut pysäköintiä harjoittelemaan. Avustava ominaisuus jos joillekin tai jos haluaa kikkailla. Hidastava tekijä useimmille.
rtlp23
Viestit: 49
Liittynyt: 19.12.2007 21:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rtlp23 »

Minusta ongelma on siinä, että parkkipaikan löytymisen jälkeen pitää kohtuullisen nopeasti painaa OK, muuten ratin kuva häviää eikä avustus toimi.
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”