W212 Hankkiminen

Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

W212 Hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tervehdys foorumilaiset !
Nyt tarvittais mielipiteitä ja apua,tarkoitus on hankkia w212 220 cdi koneella ja veroteknisistä syistä samaan rahaan saa loppuvuonna 2010 valmistetun 5 vaihteisen ja 2011 loppuvonna valmistetun 7 vaihteisen joten kysymys kuuluukin kumpi olis varmempi ? uudemassa ilmeisesti parempi jakopää,mutta mutta mitenkäs tuo 7 pykäläinen laatikko kestää/toimii (taitaa tulla hajotessaan kalliimmaksi kuin jakopää).

Avusta ja mielipiteistä jo etukäteen kiittäen.
Petri Rintala
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Seiskavaihteinen ilmeisesti kestää yhtä hyvin mutta on kailliimpi korjata, johdinlevyn vaihto töineen kalliimpi kuin vanhempaan ja jos on mallia johon ei voi vaihtaa kuin koko hydrauliikkayksikön niin TODELLA kallis.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

W212 Hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tere
Millaisissa kilometrimäärissä tällaista vaivaa saattaa alkaa ilmetä ?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Muutamasta sadastatuhannesta ylöspäin jos vaihteiston öljynvaihtoja ei ole tehty (ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan).
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosiaan vaihteiston öljynvaihto on erittäin tärkeä huoltotoimenpide, ja nyt tuli mieleen että seiskavaihteisissahan on ollut momentinmuunninvikoja joista on tietäjät kertoneet että juurikin öljynvaihdon laiminlyönti aiheuttaa niitä.

Eräs mersujen automaattien asiantuntija sanoi että jos itsellään olisi kyseisellä laatikolla oleva mb hän vaihtaisi laatikkoöljyt 40 tkm välein.
Tämä tuli puheeksi kun selviteltiin erään W164:n vaihteistovikaa, autolla oli ajettu noin 140tkm ja momentinmuunnin rikkoutunut.
Huoltokrjasta ei löytynyt mainintaa vaihteistoöljynvaihdosta ja olihan sen värikin jo melkoisesti muuttunut. Öljyn, ei huoltokirjan :happy:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Seiskavaihteinen on kyllä erittäin mukavan kyydin tarjoava ja nykyaikainen laitos. Ottaisin sellaisen.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi

Joo vaihdatin W211 vaihteistoöljyt vaikka mersu olikin sitä mieltä ettei tarvitse.
Ja kyllähän uudempi on aina uudempi (jälleenmyyntiarvo).
Ajatuksena on hankkia max 30000 km ajettu eemeli ja pistää se 150000 kilometrin kohdalla vaihtoon joten josko ongelmilta vältyttäisiin.



mitään järkeähän tällaisessa autoilussa ei ole,mutta missä sitten olisi ?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Voi olla paljonkin järkeä. 30tkm ajettu 2010 hyvin varusteltu auto vaikka saksasta hakemalla n.40t. eur? Uusi yli 60t eur. Tässä luulisin että on järkeä. Sitten myy kun saa vielä yli 20 t eur. Eiköhän sillä ole voinut ajaa ainakin enemmän kuin 30tkm ja 2v.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi
Mitäs mieltä väki on nahkapenkeistä,ovatko kylmät talvella ja hiostavat kesällä niinkuin väitetään ? :shock: vai onko tuokin väite vain kateellisten panettelua :lol:.
Farkkua tekis nytkin mieli mutta kun siinä on ne perkeleen ilmajouset takana,vieläkin kaikuu korvissa viime kesäinen poksahdus Jalasjärven suoralla :evil:.


Aja millä ajat ja mersulla loput :pope:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Petri Rintala kirjoitti:Moi
Mitäs mieltä väki on nahkapenkeistä,ovatko kylmät talvella ja hiostavat kesällä niinkuin väitetään ? :shock: vai onko tuokin väite vain kateellisten panettelua
Omat mieltymykset ja elämän tilanne ratkaisevat.

Jos haluaa vaalean sisustuksen tai jos on pieniä lapsia perheessä, on nahasta helppo vetää roiskeet pois vaikka puutarhaletkulla (no ei sentään ihan) ja sipaista nahanhoitoaine päälle.

Prestan nahanhoitoaine tekee vanhaankin autoon hienon tuoksun, ei uuden auton synteettisen muovista, vaan aina ovea avatessa tulee vastaan nahkatehtaan tuoksu.

Kesällä en kokenut edes nahkaistuimia ilman tuuletusta mitenkään hankalaksi, mutta talveksi tuli heitetyksi lampaantaljat penkeille. Nopeilla lämmittimillä en olisi tarvinnut niitäkään.

Kangas- ja etenkin plyysipenkeistä tulee talven kovalla pakkasella monen sentin lieska sormen päästä jokaisella pysäköinnillä, ellei maadota avaimella lukkoon. Nahkapenkki luistaa, mutta siinäpä voi myös vaihtaa asentoa nousematta seisomaan, kuten pitkänukkainen plyysi vaatii.

Lasten jäätelöiden siivoaminen pitkänukkaisesta plyysistä olisi ikävää puuhaa.

Huonostikin pidetyn ja likaisen tekstiiliverhoilun voi pestä ja elvyttää melko hyvänkin näköiseksi. Kuivatut nahat näyttävät kuivatulta nahalta, jos edellinen omistaja niin halusi. Toisaalta hoidettua nahkaa paremmin ei kestä kuin Volvon linja-autoplyysi.

Valitse nyt näistä sitten. Minä otan seuraavaan nahat, mutta en moiti pöljäksi, jos joku haluaa jotain muuta :D
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Nahka, minulle se on se ainoa 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Petri Rintala kirjoitti:Moi
Mitäs mieltä väki on nahkapenkeistä,ovatko kylmät talvella ja hiostavat kesällä
Todella kylmät ne on talvella, sille ei voi mitään, paitsi jos sisätilanlämmitys pitkään ennen ajoa, mutta aina se ei ole mahdollista.. Kesällä mukava.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Vaikeeta on

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tervedys meseläiset !

Nyt on mersun hankkiminen Saksasta vaikeeta !
olin jo katsellut valmiiksi sopivan auton leipzigin mersulta ja varaillut lennot,laivapaikat ja hotellit valmiiksi (17-19.4). Ja sitten sähköpostia tähtikauppaan että olen tulossa ostamaan tämän auton tällä päivämäärällä ! Mille tilille voi laittaa rahaa vai kelpaako käteinen ? :D
Vastaus oli että kumpikin käy mutta auton saa kahden viikon päästä ! siis että mitä :shock: ,Auto on kuulemma jossain muualla varastossa ja sen siirto ja tarkistukset ym ottaa sen aikaa :!: No just,pitäkää tunkkinne :evil: eipä tullut suomi pojalle mieleenkään että käytettyä autoa pitää odottaa pari viikkoa.
No eikun paniikissa :eec: etsimään toista vaihtoehtoa ja sellainen löytyikin läheltä Tanskan rajaa :P eikun pyytämään vaimoa :justiina: soittamaan sinne,sillä kun taipuu paremmin tuo enklanti, no sieltä sanottiin että homma käy ja eikun lähettämään s-postilla passin kopiota että saavat vientirekisteröidä valmiiksi ! vastaus oli että hups auto onkin just eilen myyty ! :ttu: ja paniikki lisääntyy nyt ei ole vieläkään autosta varmaa tietoa,mutta etsintöjä jatketaan,saattaapi vaan olla että täytyy vaatimuksista/toiveista tinkiä :supersad: (E 220-250 avantgarde tai elegance nahka sisustalla) Bremerhavenissa olis yks sopiva mutta siinä on joku säilytyslokero takapenkin keskellä jota nyt vähän vierastan.
Arvon meseläiset jos ja kun surffaatte mobilessa ja bongaatte tuollaisen laitteen niin pistäkää vinkkiä ! toiveena olis ettei laite maksais yli 35000 euroa saksassa.

T.Rintala
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Re: Vaikeeta on

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Petri Rintala kirjoitti:Tervedys meseläiset !

Nyt on mersun hankkiminen Saksasta vaikeeta !
olin jo katsellut valmiiksi sopivan auton leipzigin mersulta ja varaillut lennot,laivapaikat ja hotellit valmiiksi (17-19.4). Ja sitten sähköpostia tähtikauppaan että olen tulossa ostamaan tämän auton tällä päivämäärällä ! Mille tilille voi laittaa rahaa vai kelpaako käteinen ? :D
Vastaus oli että kumpikin käy mutta auton saa kahden viikon päästä ! siis että mitä :shock: ,Auto on kuulemma jossain muualla varastossa ja sen siirto ja tarkistukset ym ottaa sen aikaa :!: No just,pitäkää tunkkinne :evil: eipä tullut suomi pojalle mieleenkään että käytettyä autoa pitää odottaa pari viikkoa.
No eikun paniikissa :eec: etsimään toista vaihtoehtoa ja sellainen löytyikin läheltä Tanskan rajaa :P eikun pyytämään vaimoa :justiina: soittamaan sinne,sillä kun taipuu paremmin tuo enklanti, no sieltä sanottiin että homma käy ja eikun lähettämään s-postilla passin kopiota että saavat vientirekisteröidä valmiiksi ! vastaus oli että hups auto onkin just eilen myyty ! :ttu: ja paniikki lisääntyy nyt ei ole vieläkään autosta varmaa tietoa,mutta etsintöjä jatketaan,saattaapi vaan olla että täytyy vaatimuksista/toiveista tinkiä :supersad: (E 220-250 avantgarde tai elegance nahka sisustalla) Bremerhavenissa olis yks sopiva mutta siinä on joku säilytyslokero takapenkin keskellä jota nyt vähän vierastan.
Arvon meseläiset jos ja kun surffaatte mobilessa ja bongaatte tuollaisen laitteen niin pistäkää vinkkiä ! toiveena olis ettei laite maksais yli 35000 euroa saksassa.

T.Rintala
Tuota... Mitä tuohon nyt sanoisi. Ei kannata speksata autoa liian tarkasti. Mä teksiin niin että etsisin Mobilesta ja Autoscoutista (samat autot suunnilleen molemmissa) sellaisia autoja joita löytyy pienehköltä alueelta (max 150km halkaisijalta) noin 5 kpl, jonka jokaisen voisit hinnan/kunnon ja varusteluiden puolesta ostaa. Sitten etsit lisää pari kolme hätävara autoa koko maan alueelta, jotka siis myös menevät speksiin. Ennen lähtöä soitat tai laitat saksankielentaitoisen henkilön soittamaan omistajille ja käsket kysyä onko teillä kiinnostavan autosi rekisteriote siellä liikkeessä, jos ei, niin jätä väliin. Sitten käteistä rahaa plakkariin pankista sen verran kuin kallein niistä maksaa. Ja eikun matkaan. Vuokra-auto kannattaa kentälle varata etukäteen samalla kun ostat lentolipunkin. Paikanpäällä kannattaa käydä vielä tsekkaamassa internetistä onko tullut lisää hyviä autoja samalle alueelle.


Tuota autojen etsintää kannattaa "kuivaharjoitella" pari kolme kuukautta ennen matkaa, jotta opit huomaamaan, mitkä niistä autoista ovat "mustia pekkoja" ts eivät kelpaa muille itä-euroopan trokareille. Ne kannattaa unohtaa myös sinun. Niissä on sina siihen jokin syy.

Siitä sakujen rekisteriotteesta selviää edellisten omistajien nimet ja osoitteet. Niille kannattaa soittaa vaikka sielllä paikanpäällä. Ja kysyä paljonko mittarissa pitäis heidään muistikuvien mukaan olla kilsoja ja että onko kaikki huollot aina tehty. Tätä nyt en ole itsekään paljoa tehnyt mutta se varmasti kannattaa varsinkin kun noin kallista autoa hankkii.

Minusta tuo hotellien ja laivapaikojen varaus on aika turhaa hommaa. Turhaa ressata että ehtii sinne ja sinne ajoissa. Kyllä niitä majapaikkoja tähän aikaan vuodesta saa "AD-HOC" meiningilläkin ihan hyvin. Travemunde H:ki lautan saa ostettua samana päivänäkin.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi
tää on viides auto jonka saksasta haen !
Ja on kyllä eka kerta kun kauppias ei ole yhteistyöhaluinen kun rahaa on tulossa.
Ilmeisesti mercedeksen organisaatiossa byrokratia on raskaampaa jopa niin että kauppa jätetään ennen tekemättä kuin poiketaan normaalista.
Saattaa tietysti olla niinkin että myyvät paljon autoja joppareille ja niihin eivät tee mitään huoltoja ym. mutta minä kun olen yksityinen niin tämän junge sterne takuun takia haluavat mennä oppikirjansa mukaan.
Tuo työ pirulainen kun häiritsee niin että asioista täytyy etukäteen sopia.
Joo kyllä tarkkana täytyy olla kun käytettyä ostaa niin Raumalla kuin muuallakin.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Petri Rintala kirjoitti: Ilmeisesti mercedeksen organisaatiossa byrokratia on raskaampaa jopa niin että kauppa jätetään ennen tekemättä kuin poiketaan normaalista.
Saattaa tietysti olla niinkin että myyvät paljon autoja joppareille ja niihin eivät tee mitään huoltoja ym. mutta minä kun olen yksityinen niin tämän junge sterne takuun takia haluavat mennä oppikirjansa mukaan.
Tuo työ pirulainen kun häiritsee niin että asioista täytyy etukäteen sopia.
Joo kyllä tarkkana täytyy olla kun käytettyä ostaa niin Raumalla kuin muuallakin.
Juuri näin se on. Jobbari ostaa helposti 10 autoa eikä kysele takuun perään. Helppoa rahaa. Jobbareille kyllä yleensä menee vain alle 10.000 € autot. Ja saku tosiaan menee aina samalla tavalla mihin on itse tottunut tai miten iso pomo on käskenyt. Se ei ala luovimaan jonkun ulkomaalaisen kanssa.

Itsekin yritin viime syksynä yhteen väliin päästä ostamaan suoraan mersun liikkeestä sellasta reilusti alle 10k€ autoa..ilmoitus tuli perjantaina nettiin...ja niin kävi että heti maanantai aamuna klo 11.00 se olikin jo yllättäin myyty. Taisin kuitenkin noin paria viikkoa myöhemmin onnistua ostamaan sen saman auton sitten siltä jobbarilta. Alue ja kilsat jotenkin täsmäsi. Jobbarit tykkää kun lupaat ostaa ilman takuuta. Ne kirjoittaa sen seikankin sitten siihen kauppakirjaan.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jos sen pitää olla Junge Sterne, niin mitäs tuota Mobilesta hakee, kun sen voi katsoa suoraan www.merdeces-benz.de ja siellä Gebrauchtfahrzeuge alasvetovalikko.

Voi rastittaa suoraan myös ne nahat, jos ne on pakko olla.

Tuolla hinnalla pitäisi löytyä jo aika liuta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tere
Nyt on eemeli "onnellisesti" saatu haettua (tuli kyllä sellaset fiilikset että haettiin olutta ja auto ostetiin vain jotta olut saatiin mukaan ) :whistle:
saunan pukuhuone näyttää viinakaupan varastolta :shock:
Reissu meni lopulta suhtkoht suunnitelmien mukaan,paria pokkeusta lukuunottamatta autoa ei saatukkaan vielä torstaina :( mikä olikin sitten lopulta hyväkin koska iski sellainen vatsatauti(ruokamyrkytys) ettei paremmasta väliä,eipä ole Petri poika ennen siihen malliin oksentanutkaan :eec: oli perjantai aamuna niinsanotusti veto pois :hang:
Kelit oli hyvät 20 lämmintä ja terassit auki pitihän ne testa jo heti keskiviikkona :beerhug: ja oksentaminen ei sitten johtunut tästä :!:
koska auto saatiin vasta perjantaina ja liikkeelle päästiin 13.45 kotia tultiinkin sitten melkoisen jalka suorana.

PS. kyyti on sitten MAHTAVAA
Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Vaihdetanko vai fläpyskät?

Osaako se oikean moottorijarrutuksen jos on ne fläpsyt?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Hieno ! Tarkempia speksejä odotellessa :D
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

740 GLE kirjoitti:Vaihdetanko vai fläpyskät?

Osaako se oikean moottorijarrutuksen jos on ne fläpsyt?
Tätä en ymmärtänyt. Eihän toiminnassa ole eroa jos vaihde(alue) vaihdetaan käsin kepistä tai rattiläpysköistä. Moottorijarrutus toimii molemmilla, jossain määrin myös ilman manuaalista alas vaihtamista (ja siitä taas valittavat amerikan bensalotkoilla ajamaan tottuneet).
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi

Fläpyskät ja viiksi :)
Laitan lisää kuvia ja tietoja kunhan kerkiän (jos saan jonkun avuksi kun olen aivan onneton tietokoneiden kanssa)
Venäjän VIN koodi sivu ei tuntenu valmistenumeroa ei ainakaan antanu mitään tietoja. :(

:kuski:
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

No sen verran tiedän kaljakärrystä että E 220 CDI A Syntynyt 1.8.2012
ostaessa oli kilometrejä 9123 ja vain puolinahka penkit.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Onnea kärrylle ja kuskille. Millainen varustelu?
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Kaljakärryn varusteet

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tere
Skannasin tällaisen listan kauppakirjasta,meseläiset varmaankin huolehtii kääntämisestä Rauman giälel :P (tai edes suomeksi).
Kuva
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Lisää kuvia
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä myös pari kuvaa reissulta.
Käytettyjä Eemeleitä (mersu fanin Taivas) :pope:
ja kahvila skootterissa :jook:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tähtikuljettaja kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Osaako se oikean moottorijarrutuksen jos on ne fläpsyt?
Eihän toiminnassa ole eroa jos vaihde(alue) vaihdetaan käsin kepistä tai rattiläpysköistä. Moottorijarrutus toimii molemmilla, jossain määrin myös ilman manuaalista alas vaihtamista (ja siitä taas valittavat amerikan bensalotkoilla ajamaan tottuneet).
7Tronicilla olen ajanut, ja minusta se toimii aivan kuten sanotkin, eli perinteisen momentinmuunninautomaatin tavoin.

7Tronic Plussaa en ole ajanut, mutta esite kehuu, sen uuden sähköhydraulisen yksikön turvin vaihtavan aiempaa nopsemmin?

Pakkovaihdoille on minulla kaksi käyttötilannetta. Jo kaukaa ennakoitavaan pysähdykseen tullessa napsuttelen polttoaineen syötön katkaisemiseksi vaihteet läpi moottorijarrutuksella alas saakka. Tämän voi tehdä normaalillakin automaatilla ja fläpyskät ovat vain käyttömukavuusjuttu.

Toinen juttu on sitten nelipyöräohjaus talviajossa, jolloin tiukkaan käännökseen tullessa voi takapyörien kevyellä moottorijarrutuksella varmistaa kääntymisen. Moottorijarrutuksen ei tarvikaan olla voimakas, kunhan alkaa täsmällisesti silloin kun käsketään. Saattaa tosin olla, ettei tässä suhteessa laatikon sisäinen optimointi vaikuta asiaan, koska kyse taitaa olla pikemmin siitä, miten turbiini toimii kaasua nostaessa?

VW:n DSG on muuten siitä näppärä, että D-asennossa kaasun nosto jättää kytkimen auki, yksi pakkovaihto alas jarruttaa kevyesti ja kaksi pakkovaihtoa alas (NAPS-NAPS) jättää vedon päälle kiinteästi ja tuo voimakkaan moottorijarrutuksen. Eli kuljettaja kertoo mitä haluaa tekniikan tekevän, aivan kuten pitääkin. Vielä kun ymmärtäisivät asentaa siihen Pasaatiin kardaanin, niin tuosta ominaisuudesta olisi hyötyäkin.

Onkos muuten olemassa mitään syytä, miksi tuommoisella 7Tronicilla ajavan ei kannattaisi napsutella pakkovaihtoja alaspäin aamusta iltaan joka päivä?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

DSG:tä olen jonkun verran ajellut mutta en ole tuollaista vapaalla ajoa siitä hoksannutkaan. Saako sillä myös ajettua "vapaalla" alamäet?

Eikös automaatin ajatus ole normitilanteissa se että auto hoitaa vaihtamiset. Kaasulla hallitaan vauhtia. Mersun laatikko käyttää myös moottorijarrutusta sopivasti, riittää kun nostaa jalan kaasupolkimelta. Jos ei halua jarrutusta niin ei nosta sitä kaasupoljinta (tästä tosin ei nyt ollutkaan juttua).

Omalla 7G-Tronicilla kyllä välillä jarruttelen napeista mutta melkeinpä useammin näpäytän isomman vaihteen tasamaalla. Normiajossa aika turhaa kuitenkin sen laatikon ajatuksiin puuttuminen.
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Petri Rintala kirjoitti: Tässä myös pari kuvaa reissulta.
Petri, painahan ENTERiä noiden kuvien välissä, niin sivun asettelu ei levene.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Muokkasin nuo kuvat "järjestykseen". Komia kiesi, onnee ja turvallisia kilometrejä. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”