S212 osto OM 651 murheet?

Vastaa Viestiin
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

S212 osto OM 651 murheet?

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Jaahas.

Vaikeaksi kyllä tuntuu menevän seuraavan auton (ei uuden) katselu, kun on vähän perehtynyt uudemman nelosdieselin ongelmiin. Perehtymistä on tehty "mersuiesten" jututtamisen ja netin tonkimisen kautta...

Esim tällaisia pätkiä / linkkejä:

http://www.youtube.com/watch?v=0kptoOMlNKw
http://www.youtube.com/watch?v=a_c53WcRqSQ
http://www.youtube.com/watch?v=24xKyoLYxqA
http://www.youtube.com/watch?v=dyc9c8CrGak

http://www.automotivespace.it/eng/merce ... m651-case/

Eli uskaltaako S212 autoa oikeasti ostaa nelipyttyisellä "ihmedieselillä", eli OM651:lla?

Tullin tilastoja katsoen ja muutenkin kulutus/teholukemia verraten mulle riittäisi vallan mainiosti 220/250 CDI versio tuosta.. Mutta uskaltaako tälliseen sekaantua edellisen 280CDI:n joka toimi 620Nm/258hp lastutettunakin melko hienosti reilusti neljättäsataatuhatta km.

Muutamia kysymyksiä, voiko tuo jakopää mennä ns. varoittamatta, esim katsastuksen ryntäytyksessä - tai ihan normiajossa?

Mitä jakopään tekeminen "viimeisimmän" version mukaiseksi mahtaa kustantaa Veholla? tekeekö näitä joku muu?

Onko uudet osat (kiristin ja ketju) sitten jo parempaa laatua? osanumeroitahan on ilmeisesti jo korvautunut useampia kertoja joten jotain tuolla on ilmeisesti tapahtunut kuitenkin? eli saako tuota pysyvästi kuntoon mitenkään - vaan jääkö lopullisesti "vahdittavaa".

Vai onko sittenkin vaan viisaampi pysyä OM642:ssa eli 300/350CDI:ssa?? jos S/W212:sta puhutaan. Tulli vaan vaatii veronsta tuosta ja hiukan vähempikin teho riittäisi.
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

OM651

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

No joo.

Tänään kävin yhtä 6/2012 suomitaksia 240 tkm ajettua kokeilemassa ja ilmeisesti "2012" malliin ainakin on jo saatu joitakin parannuksia jakopäähän, mutta saako yksiriviselle suunniteltua ja yksirivisenä pysyvää sitten lopulta sellaiseksi, että ei tarvitse jännittää tuota. Päivän koeajoauto meni kyllä ihan ok, ilman ylimääräisiä ääniä, joskin sinällään aika karkeakäyntinenhän tuo on OM642:seen verrattuna.

Ilmeisesti ns. Suomiautoihin tuli mallivuodelle 2012 "amg" putkenpäät ja webasto vakioksi?? ihan pekka perusmallista lähtien??

Mutta sanokaas nyt uskaltaako 220/250 CDI:n -11 ... -12 mallisen ostaa esim. 200 tonnia ajettuna?

Huoltokirjojenkin kanssa on aika huonoa nykyisin, kun ei ole kunnon paperista huoltopinkkaa edes olemassa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Yritä saada huoltohistoria selville. Miksipä ei jos hinta on jotenkin järkevä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Suomitaksit useimmiten tuonikäisinä Avantgardeja, premium pro varustein, eli on mainitsemasi putkenpäät, mutta lisäks esim webasto kaukokäytöllä, isompi tankki, pysäk. tutkat, intelligentit xenonit, ortopedipenkit eteen ym.

Eikä näiden huoltohistorioissa useinkaan puutteita ole
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Takseista on yleensä tarkistettu / vaihdettu jakoketju, toisin kuin yksityiskäytössä olleista vastaavista.

Saa tuon ikäiseenkin vielä 642 konetta?
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

350 CDI:hin päätyi

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Auto löytyi Saksasta - 12 S212 350CDI 4Matic, joten 4-koneen jakopääkysymykset tuli sillä ohitettua omalta kohdalta.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Re: 350 CDI:hin päätyi

Viesti Kirjoittaja HannuS »

DieselMB kirjoitti:Auto löytyi Saksasta - 12 S212 350CDI 4Matic, joten 4-koneen jakopääkysymykset tuli sillä ohitettua omalta kohdalta.
Onnea uuden kuutosen kanssa! Kuutoskoneella se mersu pitää olla
Mistä päin Saksaa auto löytyi? Onko ns Junge Sterni?
Haitko itse vai tuotitko jollakin välittäjällä?
Paljonko hinta + verot?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: 350 CDI:hin päätyi

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

DieselMB kirjoitti:Auto löytyi Saksasta - 12 S212 350CDI 4Matic, joten 4-koneen jakopääkysymykset tuli sillä ohitettua omalta kohdalta.
Tuon hienommaksi ei diesel-Eemeli enää tule!

Raskisiko siitä näyttää kuvia myös?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuossa ois mullekin kaikki kohillaan... Tai ei ihan mutta melkein :lol: Hinta tuppaa pompsahtaan :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mese.fi -porukan autokanta senkun pykääntyy! Tuollaisella autolla kyllä ohittaa paljon muutakin kuin kysymyksiä :lol: Virossa tällainen on toki ns. Standardausführung eli perusversio ja jotenkin oma muka siisti S204 tuntui mopoautolta. Kattotaan käykö täälläkin vielä niin kun tällaista kalustoa alkaa ilmaantua!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jakopäähän liittyen. Jopa 400tkm on ajettu alkupään jakopäillä. Eli sellainen. Parannettu rakenne tullut 2011 keväällä tuotantoon. Veholla n. 1500€ ketju ja ylärattaat töineen.
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

4Matic

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Joo.

Auto ei ole Junge Sterni, mutta MB huoltohistorialla kuitenkin koko ajalta. Kuvia en taida osata tähän liittää.

MB-takuun puute oli mielestäni huomioitu hintaan hyvin.
Varusteita on myös mukavasti ja hinnallisesti veropäätöksen jälkeenkin yhtälö tuntuisi toimivan ihan ok. Juuri tällaisia autoja Saksasta ilmeisesti vielä kannattaa tuoda (=paljon varustetta ja muuta, mutta saksalaisittain jo paljon ajettu eli yli 150tkm).

Vielä kun saisi koodin 513 (nopeusrajoitusavustin) toimimaan myös täällä kotosuomessa, toimi virheettömästi Saksassa, Tanskassa ja Ruotsissa.. Suomen puolella satamassa oitis tauluun teksti, että ei käytössä tässä maassa.. No pitää käyttää auto Veholla (lupasivat päivittää ilmaiseksi kun auto on alle 3v ikäinen) Comand Onlinen päivityksessä, jossa tulee uusin karttaversio ja ilmeisesti nuo avustimet myös hyödyntää tuota aineistoa. Veholla arvelivat koko päivän menevän tuohon päivitykseen, autossa käytetään useampi DVD luennassa.

Tässä vielä malliksi varustekoodilistaa, vaikka aika hyvin on varustetta niin puuttuhan tuolta esim. etupenkkien ilmastointi, panoraamakatto ja standheizung:



Baumuster

Модель

Платформа

Модель

Двигатель

КП

Кол-во дверей

Date From

Date To




212293

E-class

S212

E350CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY

Дизель
642.858

АКП
722.966
725.021


5





SA codes




Code

Value




088

STEUERCODE NTG 4.5



108

CONTROL CODE MARKETING



197U

OBSIDIAN BLACK



1P5

CONTROL CODE MARKETING



1U2

SNOW GRID



200A

LEATHER



202B

OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN



211

EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)



229L

GERMANY



230

PARKING GUIDANCE



233

AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)



237

ACTIVE BLIND SPOT ASSIST



238

ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)



23P

DRIVING PACKAGE



240

LED DAYTIME RUNNING LIGHTS



249

INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING



255B

MB MOBILO WITH DSB AND GGD



260

TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION



260B

AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH



264A

LEATHER - BROWN



279

ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION



287

THROUGH-LOADING FEATURE



291

PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)



294

KNEE AIRBAG



2XXL

FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY



302B

HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN



309

CUP HOLDER



332B

INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN



386

MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)



427

AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED



428

STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED



432

DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT



474

DIESEL PARTICULATE FILTER



477

TIRE PRESSURE LOSS WARNER



513

TRAFFIC SIGN RECOGNITION



518

UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)



51U

BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM



527

COMAND DVD APS WITH NAVIGATION



580

AIR CONDITIONER



600

HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT



608

AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)



619

CORNERING ILLUMINATION



622

HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC



677

AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION



802




810

PREMIUM SOUND SYSTEM



81P

COMAND WITH NAVIGATION UPDATE



840

DARK TINTED GLASS



864

REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)



873

SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS



875

HEATED SCREEN WASH SYSTEM



915

FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY



928

EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY



954

EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES



967

COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2



A21

SHIFT BY WIRE



A35

SOFTWARE 1



A62

FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19



A66

FE CONVERTER 19 MM



A86

T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3



A89

REDUCED-FRICTION



F212

MODEL SERIES 212



FS

COMBI - VEHICLE



G966

TRANSMISSION CODE VERSION 66



GA

AUTOMATIC TRANSMISSION



H76

TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK



HA

REAR AXLE



J1A

NAT2 WITH OPTIMIZED DSM



J52

ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT



J82

FULL-LOAD VENTILATION OM668



K10

SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION



K11

ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING



K13

STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM



L

LEFT-HAND STEERING



M005

VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE



M014

ENGINE INCREASED PERFORMANCE



M019

SERVICE REPOSITIONED



M30

DISPLACEMENT 3.0 LITER



M642

V6 DIESEL ENGINE OM642



P35

LIGHT PACKAGE (FFO)



P96

SPORT PACKAGE EXTERIEUR



R01

SUMMER TIRES



R96

18" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN ALL-ROUND



U01

REAR BELT STATUS INDICATION



U18

AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)



U60

PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD



U72

DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN



V60

SPEED- + LOADINDEX 97Y XL



VL

FRONT AXLE HALF, LEFT



VR

FRONT AXLE HALF, RIGHT
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Varusteet ja tulli

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Niin piti vielä sanoa ,että positiivista oli, että varusteita ei kaikesta päätelleen erikseen veroteta käytetyn auton kohdalla, eli tässä autossa katsoin Vehon hinnaston mukaan olevan reilun 30 Teur varustesetin "Pekka perusmallin" päälle, jonka hinta sekin kai olisi ollut Suomen veroilla noin 83TEur?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: 4Matic

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

DieselMB kirjoitti:No pitää käyttää auto Veholla (lupasivat päivittää ilmaiseksi kun auto on alle 3v ikäinen) Comand Onlinen päivityksessä, jossa tulee uusin karttaversio ja ilmeisesti nuo avustimet myös hyödyntää tuota aineistoa. Veholla arvelivat koko päivän menevän tuohon päivitykseen, autossa käytetään useampi DVD luennassa.
Iltapäivä siihen kehotettiin varaamaan, ja koska DVD:n asennusta odotellessa ehtii tehdä muutakin, aikaa kuluu helposti lisääkin auton odottaessa seuraavaa kiekkoa kitaansa

Kannattaa käydä päivittämässä, koska alle 3-vuotiaan auton päivitykset sisältyvät hintaan ja nyt on jo jaossa 2014 karttaversio.

Kuvia voi liittää uuden viestin kirjoitusikkunan yläpuolella oikealla olevaa "Lähetä kuva" linkkiä klikkaamalla. Sen jälkeen "Choose file" ja kun kuva on valittu omalta koneelta, "lähetä" ja lopuksi "liitä viestiin". Toki jossain päin nettiä jo oleviakin kuvia voi linkittää. Huomaa silti ohjeistus kuvan koosta. Monen megapixelin digikuvat kannattaa skaalata ennen lähetystä pienemmäksi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
mislobaby
Viestit: 11
Liittynyt: 18.2.2018 22:26
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja mislobaby »

Olikos niin, vai muistanko väärin, että veho tai joki vastaava liike korjasi ensimmäisen kerran jakopään tuohon koneeseen? Itsellä juurikin -10 220cdi ja huoltomerkinnöistä en ainakaan löytänyt että olisi jakopäätä tehty. Tänään kuulin että näistä olisi joitain takaisinkutsukampanjoitakin ollut. Haluaisin vaan ajaa huolettomia kilometrejä hyvällä autolla.. :?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Se aktio koski taksi koodilla olleita autoja.
mislobaby
Viestit: 11
Liittynyt: 18.2.2018 22:26
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja mislobaby »

Jahas.. Paljonkos kyseisellä jakopäällä uskaltaa ajaa ennen huoltoa ja mitäs sieltä tarvii vaihdella? Ilmeisesti ketju ainakin, kun eikös näissä sitä venymisepisodia ollut?
Temeziz
Viestit: 11
Liittynyt: 01.7.2017 1:12
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Temeziz »

markoala kirjoitti:Se aktio koski taksi koodilla olleita autoja.
Itellä vm-13 W212 200cdi ja aikanaan taksikoodilla tehtaalta lähtenyt. Aika lailla vuosi sitten, autolla ajettu silloin vähä alle 300tkm, kyselin yhdeltä veholta onko tällaista kampanjaa, niin ei hän ainakaan koneelta mitään sellaista löytänyt.
En tiedä onko joskus ollut, tai onko vanhemmissa sellainen, mutta omalta osaltani ainakin paljatui legendaksi koko homma.. :)
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Liian uusi auto aktioon. Epäiletkö kirjoittamaani?
Temeziz
Viestit: 11
Liittynyt: 01.7.2017 1:12
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Temeziz »

markoala kirjoitti:Liian uusi auto aktioon. Epäiletkö kirjoittamaani?
En lähtökohtaisesti. Totesin, vain että omalla kohdallani tilanne oli kirjoitetun kaltainen, vaikka näitä juttuja kampanjoista olen kuullut paljon.

Osaatko sitten sanoa, mikä tässä minun autossani sitten mahtaa illa "paremmin", kun aktio ei sitä koske? Auto kuitenkin pre-facelift. Siihen en vielä mistään vastausta ole saanut.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tehtaalla laitettu parempi kiristin jakoketjulle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”