1,6 aloitusmalliksi

Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

1,6 aloitusmalliksi

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tämän jutun mukaan tulevan faceliftin yhteydessä pienimmäsi bensamoottoriksi tulee 1,6-litrainen ahdettu 156hv mylly:
http://translate.google.fi/translate?hl ... md%3Dimvns :!: :?
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

UiUiUijuijui :P Kerrankin kunnon kone mersuun! Toivottavasti tämä isolohko löytää tiensä uuden Ässän konepellin alle :P :P :P
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

No kyllähän pikkumotistakin voimaa saahaan mutt eikös se 2l motti olis ny ollu riittävän pieni jo :?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kyllähän tuo melko pieneltä kuulostaa nimenomaan E:n nokalle, C:ssähän tuota konetta jo kokeiltiin C180 BE-villityksen yhteydessä:
Kuva
1597 cm³ [E16ML / M271.910]
Enkä pitäisi ihmeenä vaikka BMW:n 5:nkin tulisi ainakin 1,8-litrainen kone takaisin viimeistään faceliftin yhteydessä.
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

eikös se 2l motti olis ny ollu riittävän pieni jo
Eikös E200K ole 1,8 ?
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Tämähän on hienoa. Ässään 1,1 litrainen kone ja päästöjen mukainen autovero kohdalleen. Sitten vain 6 litrainen vaihtomoottori tilalle. Loistavaa! :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

dealer kirjoitti:
eikös se 2l motti olis ny ollu riittävän pieni jo
Eikös E200K ole 1,8 ?
Juu kyllä.

Nykyään kaikki C- ja E-sarjojen bensaneloset ovat 1,8 litraisia (C180, C200, C250, E200 ja E250). Riittävä teho saadaan aikaan turboahtimella. Kompurat ovat jääneet jo pois. Sitten on 1,8:n lisäksi tuo edellämainittu 1,6 säästömalli C-sarjassa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

jusamb kirjoitti:Tämähän on hienoa. Ässään 1,1 litrainen kone ja päästöjen mukainen autovero kohdalleen. Sitten vain 6 litrainen vaihtomoottori tilalle. Loistavaa! :D
Ässä downsizaa koneitaan, C pitää sitkeästi kiinni 6,2-litraisesta AMG:sta;
alan pikkuhiljaa ymmärtää, miksi saksalaiset hävisivät molemmat maailmansodat. :?
Kuva
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Tämähän on oikein hyvä uutinen. Mitä niitä tilavuusnumeroita tuijottamaan, tehot on kuitenkin samassa suuruusluokassa ns. kuningas- (tai prinssi-)moottoreiden kanssa.

Seuraavaksi tavoitteeksi 1,3-litrainen ja mallimerkinnäksi DX. ;)

Sitten sen downsaisatun moottorin voi lopulta paketoida takapenkin alle apumoottoriksi tuottamaan sähköä ja lämpöä tarpeen niin vaatiessa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

jusamb kirjoitti:Tämähän on hienoa. Ässään 1,1 litrainen kone ja päästöjen mukainen autovero kohdalleen. Sitten vain 6 litrainen vaihtomoottori tilalle. Loistavaa! :D
No ainakin 1,8 tullaan ehkä näkemään Ässässäkin:
a turbocharged 1.8L petrol should be expected
http://www.benzinsider.com/2012/02/6-ne ... he-market/
Kuva
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

isk kirjoitti:
Seuraavaksi tavoitteeksi 1,3-litrainen ja mallimerkinnäksi DX. ;)

.
Malli 1.3 KE-70 ja tuo 1.6 TE-71 kiitos :D
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

jusamb kirjoitti:Tämähän on hienoa. Ässään 1,1 litrainen kone ja päästöjen mukainen autovero kohdalleen. Sitten vain 6 litrainen vaihtomoottori tilalle. Loistavaa! :D
Eeiikös mersu omista smartin ?....siitä 0,9T (vai onko se 0,6?) kone ässään, mahtunee kivasti ässän takavaimentajan paikalle joten jää konehuonekin matkatavaroille kuten kuplavolkkarissa. :D

säilyis kuitenkin takaveto..... :cry:

.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Lisää taloudellisuutta luvassa Eemeliin mm. E 220 CDI BlueEfficiency Editionin myötä:
Aerodynamiikka-paketin, sähköisen ohjaustehostuksen, pidemmän vetopyörästön välityssuhteen sekä matalan vierintävastuksen 205/55 R16 –renkaiden ansiosta malli kuluttaa vain 4,5 l/100 km, mikä tarkoittaa 119 gramman CO2-päästöjä kilometrillä. Päästötaso on pudonnut 10 grammaa eli 8 prosenttia. Moottori tuottaa 125 kW (170 hv) tehon, ja sen yhteydessä käytetään tässä versiossa aina 6-vaihteista käsivalintaista vaihteistoa.
http://www.autokanta.com/autopokkari/te ... 47=5264926
Kuva
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ei kai se koneitten pienentäminen missään tunnu, jos käyttöominaiuudet pysyy. Painavissa autoissa ei tilavuudeltaan pientkään koneet toimi aivan ilmaiseksi.

Joskus kauan sitten, kun F1:ssä oli turbot, 1,5 litraisesta koneesta saatiin 1 500 heppaa, kai se Ässäänkin riittäisi? Tai jopa puoletkin siitä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hassua kattoa asentajana mitä ihmiset joutuu maksamaan maalimanpelastusvehkeijen korjauksista. Mitä pienemmiksi tilavuudeltaan, vähäpäästösemmiksi ja -kulutuksisemmiksi nuo pelit rakennetaan, sitä enemmän tulee kalliita herkkiä osia koneeseen. Vielä kun kaikki tehdään muovista ja metallia pistetään vaan foliona sinne missä pitäsi pittien kulukia...

Aikanaan isäukolla kajahti kuplasta kone euroopan turneella. Tehdaskorjattu kone asentui kahvitauon aikana huoltamolla nykyvehkeen ajovalopolttimon vaihdon hinnalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Jaa vai maailman pelastajat vaatii korjausta!! :shock: Eipä ainakaan japanialaiset päästä korjaamoita rikastumaan :roll: Tietysti vähän itseäni ainakin mietityttäis ostaa nyt tuore ruottalainen tai jopa ranskalainen maailman pelastaja "hybridi", mersusta nyt puhumattakaan!
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

1.6-litrainen kone tekee paluun C:n nokalle ensi vuonna, nyt turbolla kompuran sijaan - sama teho; 150 ja rapiat (hv) vääntöä 20Nm enemmän (250).
http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... ated-trim/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Kyllähän tuo melko pieneltä kuulostaa nimenomaan E:n nokalle, C:ssähän tuota konetta jo kokeiltiin C180 BE-villityksen yhteydessä:
Kuva
1597 cm³ [E16ML / M271.910]
Enkä pitäisi ihmeenä vaikka BMW:n 5:nkin tulisi ainakin 1,8-litrainen kone takaisin viimeistään faceliftin yhteydessä.
Voimanlähteeksi palanneen 1,6:n koeajo C Coupen keulalla:
Kuva
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/c ... c180-coupe
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”