Jo yli 300 000:n OM 651 moottorisen auton suuttimia hajonnut

Vastaa Viestiin
Avatar
pceder1
Viestit: 11
Liittynyt: 07.9.2012 13:48

Jo yli 300 000:n OM 651 moottorisen auton suuttimia hajonnut

Viesti Kirjoittaja pceder1 »

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... story_list

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/d ... 75022.html

Omaan 250CDI-koneeseeni vaihdettiin heinäkuussa tehtaan piikkiin, kaikki suuttimet ja moottorinohjaus, kaksi kuukautta takuun päättymisen jälkeen. Autolla ajettu 75 000km

Sinänsä positiivista oli se, että kulutus putosi huomattavasti, nyt menee S212 AT maantiellä oikeasti alle 4,9 l/100km

Saa nähdä vieläkö ja paljonko näitä tuodaan maailmalta, varsinkin takuun päättymisen jälkeen.

Edit: tarkennettu otsikko koskemaan hajonneita suuttimia, ei moottoria, vaikka moottorin toimimattomuus suutinrikosta aiheutuukin.

Edit 2: kun nyt vauhtiin päästiin, eli tarkennettu otsikko koskemaan OM 651 -moottoreita yleisesti :-)
Viimeksi muokannut pceder1, 07.9.2012 15:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Re: Jo yli 300 000 OM 651 (250 CDI) moottoria hajonnut...

Viesti Kirjoittaja kardaani »

pceder1 kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... story_list

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/d ... 75022.html

Omaan 250CDI-koneeseeni vaihdettiin heinäkuussa tehtaan piikkiin, kaikki suuttimet ja moottorinohjaus, kaksi kuukautta takuun päättymisen jälkeen. Autolla ajettu 75 000km

Sinänsä positiivista oli se, että kulutus putosi huomattavasti, nyt menee S212 AT maantiellä oikeasti alle 4,9 l/100km

Saa nähdä vieläkö ja paljonko näitä tuodaan maailmalta, varsinkin takuun päättymisen jälkeen.
Sinulla on otsikkona, että 300 000 moottoria hajonnut...siis onko moottoreita oikeasti hajonnut vai pelkästään niiden suutinjärjestelmä???
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Koskee myös OM651 220CDI moottoria.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Sama täällä, suuttimet tuli uusittua jo yli vuosi sitten omaan 220 CDI ;n ja jakoketju rattaineen joka oli toinen murheenkryyni ko. moottorissa.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

T.S kirjoitti:Sama täällä, suuttimet tuli uusittua jo yli vuosi sitten omaan 220 CDI ;n ja jakoketju rattaineen joka oli toinen murheenkryyni ko. moottorissa.
Bmw:llä on myös jonkin verran jakopääongelmia muutaman vuoden vanhoissa nelosdieseleissä. Niissäkin on jakopää "väärässä" päässä moottoria.
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

Suuttimet kans vaihettu jo vuonna 2010 x204 malliin, noin 8t/km ajettuna. Muuten hyvin pelannu nyt mittarissa 55000km
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onneks ei ole persaukisten ongelmia ku noi suuttimet on vaihdeltu jo ainaki 14 ja puol kertaa siinä vaiheessa ku ite pääsee käsiksi :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jo 77tkm ajettu ja vielä toimii. Ei yhtään vikatilaa eikä moottorin häiriövalon syttymistä. Näin positiivisena kommenttina om 651 koneesta. Eikä ole can väylä häiriöitä ollut vikamuistissa. Se erottaa nämä uudet mallit vuosituhannen alkupuolen malleista.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Nyt on todellakin tehtaan aktio om651 moottorin suuttimista. Delphin pietsosähköiset suuttimet lähtee maata kiertävälle radalle ja tilalle tulee Boschin suuttimet, moottorinohjainlaite ja johtosarjoja. Kaikkien kellä on 220cdi tai 250cdi kannattaa ottaa yhteys Vehoon kysyäkseen koskeeko aktio omaa yksilöä. Minulla ei ole tietoa minkä ikäisiin autohin aktio rajoittuu.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Onko tämä siis täysin Mersun kustannuksella tuleva remontti, pitääkö olla tehdastakuu voimassa yms.?
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

markoala kirjoitti:Nyt on todellakin tehtaan aktio om651 moottorin suuttimista. Delphin pietsosähköiset suuttimet lähtee maata kiertävälle radalle ja tilalle tulee Boschin suuttimet, moottorinohjainlaite ja johtosarjoja. Kaikkien kellä on 220cdi tai 250cdi kannattaa ottaa yhteys Vehoon kysyäkseen koskeeko aktio omaa yksilöä. Minulla ei ole tietoa minkä ikäisiin autohin aktio rajoittuu.
Omaan kysymykseeni vastaten. Ei ole väliä, onko tuontiauto, ja onko tehtaan takuu voimassa. :arrow:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?p=547679#547679

Eli omassanihan tehtaan takuu mennyt umpeen 5/2012, mutta tänä syksynä vaihdettu suuttimet ja moottorinohjaus, tarkemmin eivät sanoneet oliko uusi systeemi Boschilainen, mutta näin olettaisin. Remonttiin kuuluva koeajolenkki vain oli jäänyt tekemättä, kun auto ei ollut kilvissä, joten koeajon nähtävästi suoritin minä, ja huonostihan siinä kävi :roll:

Itsekin kyllä pikimmiten suosittelisin jokaista 220/250 omistajaa käymään merkkihuollossa tsekkaamassa tilanteen, niin kauan kuin suostuvat tuon remontin veloituksetta tekemään...
(edit: en tiedä tekevätkö veloituksetta, kun omaani oli myyjäliike sen teettänyt jo aiemmin)
arii
Viestit: 7
Liittynyt: 09.7.2007 20:59
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja arii »

Omaan autooni (C 220 CDI) päivitys tehtiin kuukausi takaperin 50 tkm kohdalla. Auto on tullut tehtaalta 4/2011 joten ainakin tällöin on vielä Delphin piezoja asennettu.
5647
Viestit: 13
Liittynyt: 14.6.2006 17:05

Viesti Kirjoittaja 5647 »

Minun autoon W212 220cdi-09 tehtiin päivitys kuukausi sitten. Vaihdettiin suuttimet, johtosarjat ja moottorin ohjausyksikkö. Päällä lukee Delphi Solenoid. Ei siis vaihdeta Boschin systeemiä.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

laitetaas nyt vielä kilsat näkyviin, eli omassani tuo on tehty n. 155 tkm kohdalla ja siis n. 2,5 vuotta vanhana.

(OT: Lienee aika samalla tavoin käsitelty kuin VAGin pumppusuutinten vastaavat viat. Veljeni 4-5 vuotta vanhaan Passattiin vaihdettiin joku aika sitten, taitaa olla yli 200tkm mittarissa.)
esai
Viestit: 16
Liittynyt: 23.10.2010 16:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja esai »

5647 kirjoitti:Minun autoon W212 220cdi-09 tehtiin päivitys kuukausi sitten. Vaihdettiin suuttimet, johtosarjat ja moottorin ohjausyksikkö. Päällä lukee Delphi Solenoid. Ei siis vaihdeta Boschin systeemiä.
Sama juttu tehtiin Tampereen Vehossa n. 2 kk sitten edellisen huollon yhteydessä. Kilometrejä tuolloin n. 140 tuhatta. Maksua vaihdosta ei peritty. Auto oli koko päivän Veholla. En ole tutkinut eikä sanottu mitä laitettiin. Tuntuu, että kulutus olisi hieman, (n. 0.5l/100km) pudonnut.
Auto on W212 220 cdi, käyttöönotettu 7/09. Ns. tuontiauto.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos näin on olen käsittänyt hieman väärin asian. No delphin pietsot joka tapauksessa vaihdetaan pois. Olin kuulevinani väliaktioista jotain kun laatikossa oli kasa suutinjohtoja ja ecuja. Ja bosch teoriaan sain mielestäni myöntävän vastauksen. Aika viimeistään näyttää miten se olikaan
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

sonikki kirjoitti:Onneks ei ole persaukisten ongelmia ku noi suuttimet on vaihdeltu jo ainaki 14 ja puol kertaa siinä vaiheessa ku ite pääsee käsiksi :lol:
juu mäkin ensin lukasin että suutin onkelmaa jo nuin monessa 617 koneessa :shock: muuta ei sentään onneksi :lol: 8)

617 kone löytyy mm: w123 mersusta :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

veppe kirjoitti: Remonttiin kuuluva koeajolenkki vain oli jäänyt tekemättä, kun auto ei ollut kilvissä, joten koeajon nähtävästi suoritin minä, ja huonostihan siinä kävi :roll:
Vielä odotellaan Meseä takaisin Käyttöautolta, mutta hiukan selvisi lauantaina, kun sinne soittelin lisätietoa millaisessa tilanteessa se meni vikatilaan. Eli kun nuo suuttimet & moottorinohjaus vaihdettiin, niin sen jälkeen olisi pitänyt tehdä 30 km:n koeajo, jonka aikana mm. laatikolle "kerrotaan" uudet speksit. Eli ei ihme, jos mulla auto käyttäytyi omituisesti (mm. kickdown ei aina toiminut), kun tuota oleellisesti remppaan kuuluvaa koeajoa ei ollut tehty... :roll: Että toivotaan, että alkuviikosta on Mersu kunnossa ja tehot, laatikon toiminta ja polttoaineen kulutus on sitä mitä pitääkin...
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

OT

porukoitten -08 hiluxi kävi maanantaina huollosa ja käskettiin kahtoa suuttimet ku on käyny vähä huonosti. nii kaikki suuttimet vaihtoon ja kokonaan tehtaan piikkiin :happy: jotain päälle 600€ ois ollu kipale :lol:

END OT
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Laitetaas vielä vahvistusta asialle mualimaltakin:
http://www.carsuk.net/mercedes-fixes-di ... -problems/

eli oli sitten ongelma-Mersusi mikä tahansa (C/E, 220, 250), kunhan on OM651 koneella, niin Mersu näyttäisi korjaavan ongelman takuuajan ulkopuolellakin.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Herätellääs tätätki keskusteluu. Onkos arvon Mersutietäjillä tietoa siitä että joko vm.2014 w212 facelifteihin on saatu korjattua nuo suutin ja moottorin ohjain hommelit? Entäs jakopään murheet?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mulla on tiimaa takana vasta reilut 140.000 km, mutta tämän recallin kohteena olevien autojen jälkeen 09/2011 valmistunut 2012 vuosimallin E220 CDI ei ole vaatinut ylimääräistä huomiota osakseen.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kaveri soitteli, että hänen kaverilla parhaillaan koeajossa 2011 vuoden 250cdi. Mistä nyt erotti, että onko sinne suuttimet vaihdettu? En muista luinko täältä vai toiselta foorumilta, mutta kurkkaamalla boxia, missä pitäisi lukea solenoid? Tällöin suuttimet olisi vaihdettu? Huomenna auto pitäisi palauttaa liikkeeseen :roll: EPC:stä katsoin ainakin, että suuttimille olisi korvaava varaosanumero.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Vastaan itselleni eli solenoid teksti löyty.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”