Korjauskutsu ketjun ja vesipumpun osalta!

Vastaa Viestiin
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Korjauskutsu ketjun ja vesipumpun osalta!

Viesti Kirjoittaja T.S »

Veho laittaa w212 ainakin 200 cdi ja 220cdi moottoreihin uudet vesipumput ja ketjunkiristimet, samalla mitataan ketjun pituus jos venynyt vaihdetaan uuteen. Olin sattumoisin Veholla kun moottorin vikavalo syttyi yhtäkkiä. No eikun työnvastaanottoon ja katsomaan koneelta auton rekkaria ja siellä ilmoitus ko. korjauksesta. Auto pääsi heti laittoon :) Valon sytytti yhteispainenanturin kosketushäiriö, uusi pistoke ja johto, uusi vesipumppu, ketjunkiristin ja kokohomma tehtaan laskuun vaikka auto 2009! Hyvä Veho, erinomaista palvelua tällä kertaa!!
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hyvää palvelua mutta huolestuttavaa silti. Huolestuttavia ongelmia uusissa mersuissa...

Pitää alkaa hamstraamaan näitä vanhoja romuja nurkat täyteen :roll:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Joo... Kyllä vanha on aina parempi kuin uusi :roll:

Mutta joo... Kyllä minutkin aikoinaan, veholla vielä asioidessani, se usein yllätti positiivisesti.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jakopää aktio koskee vain taksi koodilla olevia autoja. Kysyin äsken veholta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markoala kirjoitti:Jakopää aktio koskee vain taksi koodilla olevia autoja. Kysyin äsken veholta.
Eli jälleen yksi hyvä syy käytettyä ostaessa ostaa vanha taxi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Mun auto on ihan yksityiskäytössä, ja korjattiin kiltisti Veholla maksutta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

T.S kirjoitti:Mun auto on ihan yksityiskäytössä, ja korjattiin kiltisti Veholla maksutta.
Hyvä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ketju venynyt. Sitten menee ehkä tehtaan laskuun. Jos ei vikaa ei tehdas maksa. Minä joudun itse maksamaan kiristimen vaihdon, jollei todeta ketjun venyneen. Se on tullut selväksi. Uudessa kiristimessä on suurempi öljykanava, ei muuta eroa. Ei ole ketjun kireälle lukitsevaa tappia kuten ennen vanhaan.
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

markoala kirjoitti:Ketju venynyt. Sitten menee ehkä tehtaan laskuun. Jos ei vikaa ei tehdas maksa. Minä joudun itse maksamaan kiristimen vaihdon, jollei todeta ketjun venyneen. Se on tullut selväksi. Uudessa kiristimessä on suurempi öljykanava, ei muuta eroa. Ei ole ketjun kireälle lukitsevaa tappia kuten ennen vanhaan.
koskeeko sun autoa aktio vai pyysitkö ite tarkistaan?
Viimeksi muokannut h.hartikainen, 01.3.2013 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Ketju mitattiin eikä siinä ilmennyt venymistä , vaihtoon meni ketjunkiristäjä ja vesipumppu, siis veloituksetta. Erikoista sinänsä tuo tehtaan kutsu, kun myyjän mukaan ketju ja kiristin oli jo laitettu uusiksi kun auton vehosta ostin.
Joka auto kuulemma käy tarkastuksen läpi vaikka ketju ja romppeet olisi viime viikolla vaihdettu kertaalleen! :?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

T.S kirjoitti:Mun auto on ihan yksityiskäytössä, ja korjattiin kiltisti Veholla maksutta.
Mikä km määrä?
Onko sama kone uusissa 212?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Aktio koskee taksi koodilla olevia autoja.
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

markoala kirjoitti:Aktio koskee taksi koodilla olevia autoja.
ei kyllä vastannut kysymykseen.. ilmeisesti sulla ei oo tuota koodia.
tehtaan kutsuistahan ei tuu asiakkaalle laskua..
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei todellakaan ole taksi varustus. Oikein anti taksi pikemminkin.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: Korjauskutsu ketjun ja vesipumpun osalta!

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

T.S kirjoitti: Olin sattumoisin Veholla kun moottorin vikavalo syttyi yhtäkkiä. No eikun työnvastaanottoon ja katsomaan koneelta auton rekkaria ja siellä ilmoitus ko. korjauksesta. Auto pääsi heti laittoon :) Valon sytytti yhteispainenanturin kosketushäiriö, uusi pistoke ja johto, uusi vesipumppu, ketjunkiristin ja kokohomma tehtaan laskuun vaikka auto 2009! Hyvä Veho, erinomaista palvelua tällä kertaa!!
Kannattaa lotota kun on noin hyvä tuuri käynyt :D

Vehon pihalla syttyy merkkivalo ja kas kummaa samalla reissulla laitetaan kaikki hilppeet uusiksi.

Me muut olemme autojemme kanssa tyypillisesti satojen kilometrien päässä Vehosta silloin kun jotakin tapahtuu. Minä ainakin pitäydyn edelleen entisissä takseissa, niin tietää että aktiot on tehty silloin kun ne ovat olleet ajankohtaisia. Minäkin joudun ajamaan niin vanhoilla vehkeillä, että sitten kun kärry minulle asti kulkeutuu, niin on turha mennä enää kyselemään mitään aktioita.
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Re: Korjauskutsu ketjun ja vesipumpun osalta!

Viesti Kirjoittaja Moska »

Meissenkeri kirjoitti:Kannattaa lotota kun on noin hyvä tuuri käynyt :D
Tai lopettaa lottoaminen kokonaan :)
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

204 kirjoitti:
T.S kirjoitti:Mun auto on ihan yksityiskäytössä, ja korjattiin kiltisti Veholla maksutta.
Mikä km määrä?
Onko sama kone uusissa 212?
190th/km ja kone on 200 CDI, ymmärtääkseni sama motti kuin uusissakin.
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Re: Korjauskutsu ketjun ja vesipumpun osalta!

Viesti Kirjoittaja T.S »

Meissenkeri kirjoitti:
T.S kirjoitti: Olin sattumoisin Veholla kun moottorin vikavalo syttyi yhtäkkiä. No eikun työnvastaanottoon ja katsomaan koneelta auton rekkaria ja siellä ilmoitus ko. korjauksesta. Auto pääsi heti laittoon :) Valon sytytti yhteispainenanturin kosketushäiriö, uusi pistoke ja johto, uusi vesipumppu, ketjunkiristin ja kokohomma tehtaan laskuun vaikka auto 2009! Hyvä Veho, erinomaista palvelua tällä kertaa!!
Kannattaa lotota kun on noin hyvä tuuri käynyt :D

Vehon pihalla syttyy merkkivalo ja kas kummaa samalla reissulla laitetaan kaikki hilppeet uusiksi.

Me muut olemme autojemme kanssa tyypillisesti satojen kilometrien päässä Vehosta silloin kun jotakin tapahtuu. Minä ainakin pitäydyn edelleen entisissä takseissa, niin tietää että aktiot on tehty silloin kun ne ovat olleet ajankohtaisia. Minäkin joudun ajamaan niin vanhoilla vehkeillä, että sitten kun kärry minulle asti kulkeutuu, niin on turha mennä enää kyselemään mitään aktioita.
Joo, tosi hyvä mäihä kävi....kerrankin. Jatketaan kuitenkin vielä lottoamista. :lol:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

TS lienee vaihtanut ensimmäisen vanhan 212 taksin seuraavaan. Se selittää jakopään aktion sen auton kohdalla. Tehdas huolehtii takseista, se ei minua valitettavasti auta.
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

markoala kirjoitti:TS lienee vaihtanut ensimmäisen vanhan 212 taksin seuraavaan. Se selittää jakopään aktion sen auton kohdalla. Tehdas huolehtii takseista, se minua valitettavasti auta.
ei sillä valmiudella oo mitään tekoa sen kans että onko se ollu taksi tai tuleeko siitä taksi.
taksikoodi löytyy suurimmasta osasta 212:sia..
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Minun auto on mennyt tehtaan henkilökunnan käyttöön. Ei taksikoodia. 200cdiA perus musta mustalla tekonahkalla Vehon varastossa ehkäpä on tilattu taksiksi sisältäen taksikoodin. Myydään varmaan yksityiselle jos joku tahtoo ostaa. Ei noppaa heittämällä taksikoodi autoon tule. Ihan heti en muuta usko.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jolle kirjoitti:Hyvää palvelua mutta huolestuttavaa silti. Huolestuttavia ongelmia uusissa mersuissa...

Pitää alkaa hamstraamaan näitä vanhoja romuja nurkat täyteen :roll:
Hätäset ostelee keskeneräsiä kamppeita. Kyllä näistä nykyvehkeistäkin on ajettu viat pihalle sitten, kun ne saapuvat allekirjoittaneen hintahaarukkaan, eli 10 vuoden päästä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
tähtireki
Viestit: 22
Liittynyt: 02.5.2012 21:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja tähtireki »

Tietooni on tullut pari näitä uudempia nelosdieseleitä, joissa tuo jakopäänketju on katkennut. Toinen auto oli w212 ja toinen Vito. Toinen oli selvinnyt nokka-akselin vaihdolla, ym jotain pientä. Toiseen oli tullut pahempia vaurioita. En tarkkaan tiedä, mitä vuosimallia ja paljonko autoilla oli ajettu, mutta taksikäytössä eivät ole. Vito ei enää mennyt takuuseen. Huono juttu, että mersun laatu ei enää ole sitä mitä joskus oli. Mersuhan on ollut aina tunnettu dieselkoneidensa kestävyydestä. Kuulemma V6 koneessa, esim. 350CDI:ssä ei tuota ketjumurhetta ole. 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”