OM651 öljyä paisuntasäiliössä

Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tommonen sitte sinne niin jopa lähtee öljyt järjestelmästä :idea: :idea:
http://www.bluechem.fi/files/roc-2c_rad ... nfo-FI.pdf

2-komponenttinen litku, en tiiä mitä kaikkea, mutta TOIMII :shock:
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

Kansi auki. Ei silminnähtävää halkeamaa kannessa ja tiiviste ehjän näköinen. Sylinterit ja palotila kunnossa.

Lähti kansi ja öljynlauhdutin koneistamoon tarkempaan testaukseen. Huomenna selviää lisää.
Aki P kirjoitti:Tommonen sitte sinne niin jopa lähtee öljyt järjestelmästä :idea: :idea:
http://www.bluechem.fi/files/roc-2c_rad ... nfo-FI.pdf

2-komponenttinen litku, en tiiä mitä kaikkea, mutta TOIMII :shock:
Daimlerilta oli tullut ohje vaihtaa kaikki letkut, tiivisteet ym. kun vuodon syy selvinnyt ja paikattu.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kova homma vaihtaa sisäkenno, letkut sinne yms. Mutta kaippa ne tommosessa sen tekee. Ja pestä se järjestelmä silti tarvii jos KAIKKIA osia ei vaihdeta.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Pääseeköhän omistaja näkemeään vaihdettujen osien kasan, jos kaikki vaihdetaan ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

pekkovee kirjoitti:Pääseeköhän omistaja näkemeään vaihdettujen osien kasan, jos kaikki vaihdetaan ??
Jos ei muuten, niin laskusta näkee :lol:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Joo laskutetut, mutta vaihdetut.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

pekkovee kirjoitti:Joo laskutetut, mutta vaihdetut.
Juu kyllähän ne kai vaihdetut osat pitää jemmassa että ne pääsee näkemään :wink:
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

Kansi ja öljynlauhdutin kävi koneistamolla. Ei vuotoa.

Ei kait tuohon enää vaihtoehdoksi jää kuin lohko vika?

Jäähdytinjärjestelmä on huuhdeltu ja pesty monet kerrat asianmukaisilla aineilla että ei siellä enää mitään pitäisi olla ja sitä öljy+jäähdytinneste mössöä riittää kyllä.

Aletaan olla siinä pisteessä että jotain päätöksiä on pakko tehdä kun karkaa pian vianmääritys kustannukset suuremmaksi kuin vaihtokoneen hinta.
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

Vanha kone kasassa, kaikki tiivisteet ja öljynlauhdutin vaihdettu.
. Loppulasku 5000€.

Tehokkaasti oli pesty, ja en tiedä onko peräti käytetty Aki P:n mainitsemaa pesuainetta.

So far so good, ei öljyä enää paisuntasäiliössä.

Mutta ei tämä tähän jäänyt :evil:

Eilen sain auton ja tänään sitten ajossa löi vikatilaan ja aivan kaikki vedot pois. Piti ajaa alimmilla vaihteilla automatilla että pääsi edes kotipihaan.

Staria ei ole ja käsitesterillä P00AF vikakoodi.

Mikähän anturi sieltä on nyt uudelleen kasauksen myötä lähtenyt irti? :evil:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Takaisin samalle korjaamolle. Jos nyt ei silmin löydy heti irronnutta ahtoletkua vaikka.
Klarion
Viestit: 20
Liittynyt: 26.4.2015 13:14

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Turboon ilmeisesti viittaa tuo P00AF -vikakoodi.

EOBD II Error Code: P00AF

Fault Location:
Turbocharger (TC)/Supercharger (SC) boost pressure control A - module performance

Possible Cause:
Wiring.
Engine control module (ECM).
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

Joo turbon alipaineletku oli asentajien toimesta rikkoontunut. Vaihtoon meni korjaamon piikkiin.

Mutta tilannepäivitystä ja kertausta, eli kansi kävi auki, tiiviste ehjän näköinen, kansi paineistettu --> ei vuotoa. Uusi kannentiiviste ja öljynlauhdutin.

1kk myöhemmin..

JA TAAS ÖLJYÄ PAISUNTASÄILIÖSSÄ :evil: :evil: :evil:

Laturin seutuvilla lohkossa epämääräistä nestettä...

Jokohan lähtee kone vaihtoon? Kansireissu maksoi jo Daimler AG:lle 5000€.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Joko uusi kone tulossa?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onko vielä mahdollista purkaa kauppa? Daimlerin päässä laskivat oikein, kun ehdottivat sitä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
rumapallisti
Viestit: 1
Liittynyt: 07.11.2013 16:58

Viesti Kirjoittaja rumapallisti »

Mikäs on tilanne nykyään? Lähtikö auto takaisin saksaan vai maksoiko JS takuu moottorinvaihdon? :roll:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Onko tähän tullut mitään selvyyttä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”