Lohkolämmitin

Vastaa Viestiin
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Morjens.
Moottorinlämmitin olis tarkotus laittaa autoon 2011 200cdi. Onko hankala asentaa. En tiedä saako säteilylämmitintä mutta en huoli sellaista.
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Katso Calixin/Defan sivulta ohje...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Letkulämmitin, tilaa Calix tai Defa ja tarkalleen oikea asennussarja siihen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jaa, lainataanpa topikkia.

Millaisia versioita ois tarjolla m113 myllyyn (s500 -03)?

Jos vain joku letkulämmitin niin taidan jättää väliin. Ei oikein niihin ole innostusta ollut. Jäähyneste kestänee n 40-45 ja sen kylmemmällä en taida viitsiä lähteä muutenkaan :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Messersmith
Viestit: 57
Liittynyt: 13.9.2012 12:13

Viesti Kirjoittaja Messersmith »

Mulla -15 w212, kolmas Defa letkulämmitin menossa. Jos pienikin ilmakupla ottaa vastukseen niin lämmitin on entinen :evil: Terveisiä vaan Defalle :naughty:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko Messersmithin autossa varmasti oikea asennussarja ja lämmitin ? Ei kestä jos on väärät osat. Asennussarja on erilainen 7v automaatti / muut vaihteistot / onko orkkis webastoa vai ei jne...ja lämmitin osaan näistä ehdottomasti PTC-vastuksella.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sori OT:n jatko...
AK47 kirjoitti:JMillaisia versioita ois tarjolla m113 myllyyn (s500 -03)?
Periaatteessa on letkulämmitin mutta toiminee lähinnä lohkolämmittimen tavoin. Alavesiletkuun työnnetään pitkä vastus (katkaistaan pikku pätkä välistä), jonka pää menee vesipumpun sisään. Siellä se sitten lämmittelee konetta. Työpäivän lämmityksen jälkeen kone on n. 40 asteinen. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Jos letkulämmitin on ainoa vaihtoehto, niin itse laittaisin kiertovesipumpulla varustetun. https://www.tt-thermo.fi/ :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Sori OT:n jatko...
AK47 kirjoitti:JMillaisia versioita ois tarjolla m113 myllyyn (s500 -03)?
Periaatteessa on letkulämmitin mutta toiminee lähinnä lohkolämmittimen tavoin. Alavesiletkuun työnnetään pitkä vastus (katkaistaan pikku pätkä välistä), jonka pää menee vesipumpun sisään. Siellä se sitten lämmittelee konetta. Työpäivän lämmityksen jälkeen kone on n. 40 asteinen. :D

t.
Risto
Mitenniin ot? Lohkolämppäriasiajatahan toi letkulämmitinkin on.

Eipä kuulosta m113 osalta mitenkään riemunkiljahduksia aiheuttavalta ratkaisulta. Vai ei oo lohkossa paikkaa lämmitinvastukselle...


Jahah, voiskohan öljypohjan tietämille rakennella jonkinlaisen lämmityspatentin (vastus, säteilylämmitin, puhallin) joka olisi letkulämppäriä tehokkaampi. Tokihan siinä jää neste varsinaisesti lämmittämättä jos pelkkää öljypohjaa lämmittelee. Mutta öljy lämpenisi. Periaatteessahan jäähdytysnesteelle riittää ettei se jäädy. Öljy sensijaan saisi olla notkeaa. Tosin 0w40 on notkeaa aika koville pakkasille asti.

Hmmm. Jospa keskittyisi pelkästään ohjaamon lämmitykseen... Ratissa onkin jo lämmitys ruksittuna :D Ja sen käyttövipukin löytyi vahingossa :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:Mitenniin ot? Lohkolämppäriasiajatahan toi letkulämmitinkin on.
Kun alkuperäinen kirjoittaja kyseli 212:sta... :nocando:

Tämmöinen häkkyrä siellä on:
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Mitenniin ot? Lohkolämppäriasiajatahan toi letkulämmitinkin on.
Kun alkuperäinen kirjoittaja kyseli 212:sta... :nocando:

Tämmöinen häkkyrä siellä on:
Kuva

t.
Risto
No toki eri korimalli ja moottorikin.

Aika häkkyrä. En oo nuita oikein tajunnu siellä letkussa olipa mikä moottori tai kori tahansa...

Ennen kaikki oli parasta :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

TT- Thermo vaikuttaa järkevältä.
Messersmith
Viestit: 57
Liittynyt: 13.9.2012 12:13

Viesti Kirjoittaja Messersmith »

dealer kirjoitti:Onko Messersmithin autossa varmasti oikea asennussarja ja lämmitin ? Ei kestä jos on väärät osat. Asennussarja on erilainen 7v automaatti / muut vaihteistot / onko orkkis webastoa vai ei jne...ja lämmitin osaan näistä ehdottomasti PTC-vastuksella.
Sitä en tiedä onko oikea, edellinen omistaja laitattanut uuteen autoon kyseisen lämmittimen Käyttö-autossa. Toinen meni takuuseen Defalla, kolmas tuli rekisterinumeron mukaan merkkiliikkeen takuuseen. Luulis olevan oikea, on tehtaalla laitettu webasto ja 9G vaihteisto. Kuka noista sitten tietää jos ei merkkiliikkeen henkilökunta, kehen luottaa ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En minä tiedä kehen luottaa, enkä ole tiennyt mitä ja missä on asennettu sinun autoon - mutta ongelmia ei ole ollut mainittavasti Defan kanssa. Tosin ysivaihteiseen en muista onko laitettu lämmittimiä meillä.
oulaistenliikenne.fi
juti7
Viestit: 47
Liittynyt: 24.6.2006 10:11

Viesti Kirjoittaja juti7 »

Mulla on 220CDI:ssä 5v loota ja kolmen vuoden sisään 4. Calixi paikallaan.
On laitettu merkkiliikkeessä ja oon vaihtanu itekkin. Oiskoon laatu kärsinyt kustannuspaineissa. Maahantuojalle ovat laittaneet tutkittavaksi kaikki- hiljaisuus jatkuu. Ei oo edes laitettu että käyttäjän syy :D
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minulla on nyt menossa toinen W212 (2010 ja 2014). Molempiin olen laitattanut Defan letkulämmittimet ja muutakin Defan varustetta. Vajaassa viidessä vuodessa ei ole hajonnut letkulämppäri vaikka olen niitä pitänyt niitä toimistopäivinä ja päivystysjaksoilla yhtäjaksoisesti päällä parhaimmillaan vuorokauden yhteen menoon.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Vielä yksi vaihtoehto sisälämppärin asennukseen, akkua irrottamatta.

Toivottavasti kuvista selviää, jos tekstistä ei.
Akun vieressä (kuskin puolella, pieni nuoli osoittaa) on kova muovitulppa. Sen saa jalkatilan puolelta irti, kun painaa pidikkeet auki. Täytyy vähän pyöritellä ruuvarilla sitä, kun niitä pidikkeitä on ylt ympäriinsä, eikä läpivientitulppaan pääse kiinni kuin yhdeltä kulmalta.
Aika haurasta on materiaali, onnistuin tölvimään reiän porauksen ja laitoin tulpan sijaan läpivientikumi/pelti yhdistelmän kun ei sattunut olemaan noin isoa läpivientikumia.
Tuo lämppärin ja pistorasian asentaminen jalkatilan "kattoon" on sikäli mukava, että johto ja lämppäri säästyvät toivon mukaan isommilta kolhuilta.
Ja jossain kuvassa näkyy myös tuo helppo kaapelin pujotus konepellin/lokasuojan tiivisteen risteyskohdasta, ei tarvi porailla mitään ylimääräisä reikiä. Samassa kuvassa näkyy myös maadoitustappi, joka on kuin tilauksesta myös hyvin hollilla.
Juu ja se kuuluisa vaihtoehto kaapelin viennille, näkyy myös yhdessä kuvassa siinä vänkärin jalkatilan vasemmassa reunassa. On myös melkoisen näppärä reitti.


userpix/7370_kaapeli_1.jpg[/img]
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Se puuttuva kuva lämppärin kaapelin asennuksesta

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Kaapelin vienti

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvät kuvat Katzojalla :idea:
oulaistenliikenne.fi
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Auton tiedot tietenkin unohtui

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Juu, tuo sisälämppärijuttu koski autoa W212 E200 CGI 1,8 l bensasedan.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Mihin päädyit lämppärissä R/T 70

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

R/T 70, otitko TT thermon? Mihin väliin aioit laittaa letkulämppärin? Defallakin on aika hyvä tuo malli, jossa on PTC.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

En ole vielä päättänyt, ensi viikolla pitäis joku valita ennenkuin tulee talvi. Tietäis vaan mikä kannattaa ostaa. Kaikkihan ne varmasti on tänä päivänä hyviä.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Säteilylämppärin testausta

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Säteilylämmitin taitaa olla mainettaan parempi, parin tunnin lämmityksellä tuntui lohko lämpiävän melko hyvin. Lämmitin paistaa lohkoa pakosarjan puolelta. En päässyt kyllä tällä kertaa mittaamaan moottoria alapuolelta. Kansi näytti kahden tunnin lämmityksellä lämmennen 15 astetta. Lohko vähän enemmän, niiltä osin kuin pääsin mittaamaan. Tarvitaan kyllä vielä perusteelisempia mittauksia, kunhan tulee pakkaskelit.
Mittausvälineenä oli infrapunamittari. Palailen asiaan vielä.
Ainakin yksi hyvä puoli tämmöisessä paistinpannulämmittimessä on:
Helppo asennus.
Tähän tulee kyllä ehkä useampiakin vastauksia, että säteilylämmitin on aivan ....... (huono!)
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Oliko niin, että Defalta ei saanut säteilylämmitintä 200 cdi:hin. Käykö säteilylämmitin edes dieseliin. Mulla oli 7 vuotta säteilylämmitin -05 Volvo 2.5 T V70:ssä ja lämmitti ihan kelvollisesti.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Vedenlämmitin on Defalta OM651 200 CDI:hin.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

R/T 70 kirjoitti:Oliko niin, että Defalta ei saanut säteilylämmitintä 200 cdi:hin. Käykö säteilylämmitin edes dieseliin. Mulla oli 7 vuotta säteilylämmitin -05 Volvo 2.5 T V70:ssä ja lämmitti ihan kelvollisesti.
Osaako tähän kukaan vastata.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Defalla on netissä sivusto jossa "find your heater" ja siellä löytyy oikea lämmitin. OM651-moottoriin letkulämmitin.
oulaistenliikenne.fi
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

No niin saatetaan mun alottama ketju mun osalta päätökseen. TT Thermo ollut reilun kuukauden käytössä ja hyvältä vaikuttaa. Töissä parin tunnin lämmityksellä moottori on oikeasti lämmin, tosin kovia pakkasia ei ole vielä ollut. Seinäjoella kävin asennuttamassa ja homma toimi erinomaisesti.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

TT Thermo

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Paras lämmitin, hyvä ratkaisu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”