laatikko

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
hbc_13
Viestit: 57
Liittynyt: 01.4.2006 9:23
Paikkakunta: Tuusula

laatikko

Viesti Kirjoittaja hbc_13 »

myin eilen w201 mersuni ja tänään ostin w124 -87 diisselin, mikähän vaivaa ku 1,2,3 vaihde ei meinaa pysyä päällä? 4 lovinen loota ja 4 ja pakki pysyy hyvin. öljynpaine mittarikin on mykkä?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Veikkaisin että laatikko on vain rikki :roll: rusahtaako vaihtaessa?Voi tosiaan olla entinen laatikko,mulla on kanssa parille laatikolle käynyt noin...

Kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa kepiltä laatikolle menevät linkut,niitten puslat ja kiinnityset sekä säädöt.Vipujen säädöistä hyvät ohjeet esim. korjausoppaassa,en tiedä onko kukaan kirjotellut niitä vielä tuonne Mekkaan?Lyhyesti:vaihde vapaalle,auton alle,kepin juuresta lähtevissä vivuissa on reiät,ja siitä reiästä pitää mennä läpi juuri reikään sopiva tappi.Laatikolle lähtevien linkkujen pituutta saa taarvittaessa säädettyä.linkku irti(sokalla kiinni) ja pyörittämällä sopiva pituus.

Ja vaikka laatikko olisikin rikki,ei syytä huoleen,tuollaiset 4 vaihteiset laatikot ovat melkein ilmaisia,ja vaihtokin on helppo...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin ja öljynpaine mittarista voi olla vaan johto irti konehuoneen puolelta,öljynsuodattimen jalassa paikka...Tai sitten mittari/anturi rikki...Mutta liittimen tarkastuksella aloittasin.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: laatikko

Viesti Kirjoittaja Jube »

hbc_13 kirjoitti:myin eilen w201 mersuni ja tänään ostin w124 -87 diisselin, mikähän vaivaa ku 1,2,3 vaihde ei meinaa pysyä päällä? 4 lovinen loota ja 4 ja pakki pysyy hyvin. öljynpaine mittarikin on mykkä?
Kyllä soon 98% varmasti paskana se laatikko :(

Mutta ei hätää :idea:
Ongelman voisi ratkaista esim. siten, että ostat minulta 5v-laatikon jossa pysyy kaikki vaihteet päällä :wink:

Hintaakin vain 400€ :!:

Ja on mulla nelos lootaki. Sen saat 150€...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin,ajatuskatkos.Tosiaan kun tuo ykkös ja kakkosvaihde ovat samalla vivulla niin ei ole säädöistäkään kiinni :roll:

98% on aika sopiva todennäköisyys sille että laatikko on rikki.Tosin jos tilaisuus päästä auton alle niin kannattaahan ne vipujen kiinnitykset/puslat tarkistella...
hbc_13
Viestit: 57
Liittynyt: 01.4.2006 9:23
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja hbc_13 »

täytyypä siis tutkiskella jahka aika on sopiva. ei rutise laatikko eikä pidä ääntä, eli toimii moitteettomasti muuten mutta kun kytkimen painaa pohjaan esim risteykseen tultaessa niin pikkuvaihteet pomppaa pois päältä...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ai vasta sitte nkun painaa kytkimen pohjaan :shock: Vaiko jo silloin kun päästää moottorijarrutukselle?Sellaisia ainakin ovat minulla olleet...tosin vaihtaessa on myös kuulunut rusahdus.Ei kai kone/laatikko yhdistelmä niin irtikään voi olla että vaihde tipahtaisi,ei kai :roll:
hbc_13
Viestit: 57
Liittynyt: 01.4.2006 9:23
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja hbc_13 »

sekäettä kun päästää moottorijarrutukselle, tahi kun painaa kytkimen pohjaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”