Taisi mennä perä..
Taisi mennä perä..
Yllättäen rouva lähti mersulla mökille ja perille päästyään ruennu kai peruttelemaan, oli takaata ruvennu kuulumaan kova meteliä, eikä auto liiku mihinkään. Kepin ollessa p-asennossa auto kuitenkin liikkuu alamäkeen. Auto E300TDT -94. Olisiko kenelläkään mielessä vika vaihtoehtoja?
Yleensä vetoakseli katkeaa ulomman nivelen suojakumin alta. Yksin tietty hankala tutkia, ei kannata paljon päätä tunkea väliin jos sattuukin ottamaan kiinni(jos sittenkin esim. perävika). Tarkoititko kardaanin kuminiveltä? Miksei sekin tietty mahdollista mutta aika harvinaista että ilman oireita noin vain hajoaa.
Eipä siinä auta kuin tutkia mihin asti veto välittyy.
Eipä siinä auta kuin tutkia mihin asti veto välittyy.
Kiitos AM vinkeistäsi. Olen jonkun aikaa huomannut, kun laittaa pakin päälle, lievästi kolahtaa peräpäästä, tai paremminkin nytkähtää reilummin. Tarkoitin juuri kardaanin rättiniveltä, jos vaikka pääsisi niin vähällä. Paha vaan, kun auto on 300 km:n päässä. Näyttää noi vetoakselit olla aika kalliita ja aika souvi vaihtaa.
Vetarihan se poikki oli, niinkuin arvon herrat tiesikin. Yllättävän edullinen oli uusi vetari, niin en lähteny käytettyy hankkimaan. Oli syöpyny tanko niin ohueks, että oli katkennut. Mieleeni juolahti, että heti, kun on ylimääräistä aikaa ja rahaa, vaihdan toisenkin. Mulla on autosta kaikki korjaamokuitit vuodesta 2002 asti ja kumpaakaan vetaria ei ole vaihdettu. Eli uskoakseni alkuperäiset ovat. Kilsoja 470tkm.
Tarkkoja ovat kestoltaan. Itsellänikin katkesi molemmat muutamien kuukausien sisällä 200 D:stä, kilsoja puolen millin nurkilla. Molemmat olivat syöpyneet ihan identtisesti.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Hiihtolomareissulta palattiin 1300 km takana ja Itäkeskuksessa liikennevaloihin jäätiin. 10 kilsan hinausmatka kotiin,eli olis voinu käydä huonomminkin. Samasta kohti poikki, kun toinenkin. Viime kesään vielä palatakseni, kun väitin, että uusi akseli on edullinen, kävi niin, että akseli ostettiin varaosaliikkeestä (Olin itse 300 km:n päässä, en mukana) rekisteritunnuksella ja väärä akselihan sieltä tuli, minkä kuitenkin olivat sepittäneet paikalleen. Alkutalvesta, kun vaihdoin renkaita, huomasin, että pyörä ei pyöri vapaalla, vaikka hampaat irvessä vääntämällä väkisin. Onneks eräs mersumies tiesi kertoa, missä vika. Eli akseli liian pitkä ja vääntää pyörää ulospäin. Ajaessa ei huomannut mitään, kun voimaa autossa tuntuu riittävän. sain onneksi eräältä meseläiseltä akselin ja varmuuden vuoksi ostin toisenkin, mikä helpottaa nyt kovasti. Ja uutta ei olisi silloin löytynyt, kuin Veholta a 1300€! Et sillai. Toivon, et nyt alkaa kestämään, vaikkei uudet olekaan bränikät.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
ASD varusteena ja normi lukottoman akseli laitettu?
Muttaku jatkaa vähän pooria...:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-k_yoDQwuEQ[/youtube]
...ja nyppäsee päästä vähän pois.
Muttaku jatkaa vähän pooria...:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-k_yoDQwuEQ[/youtube]
...ja nyppäsee päästä vähän pois.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.