Automaatin suodattimet
Automaatin suodattimet
Niin missä ne sijaitsevat?Pitäis vaihtaa litkut kohtapuoliin.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Onkos täällä kukaan käyttänyt voortin öljyä laatikossaan. Minä aattelin kokeilla miten siinä oleva kitkan lisäaine vaikuttaisi pitävyyteen. Nyt seassa on joku lisäaine, minkä nimeä en nyt muista ja en viitsi lähteä pakkaseen etsimään.
Tuo castrolin litku voisi olla mielenkiintoinen kokeiltava:
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6003954
Kuulemma hyvät pitolisäaineet Onnekas-Koira varmaan myypi tuotakin Onkohan tyyristäkin litkua ???
Tuo castrolin litku voisi olla mielenkiintoinen kokeiltava:
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6003954
Kuulemma hyvät pitolisäaineet Onnekas-Koira varmaan myypi tuotakin Onkohan tyyristäkin litkua ???
Hmm... tuo mersun öljy on sama ku GM:llä ja Foordilla on omansa.
Muistikuvan mukaan ne käyttäytyy eri lailla paineessa,
joten laatikon toiminta muuttuu.
En vaan muista mitä siinä tapahtuu...
Oliko niin, että GM(Mersu)-laatikko vähentää luistoansa ja terävöityy Foordin öljyillä.
Käys pöyhiin Overdrivellä, jos jenkkimiehet olis asiasta puhunu.
EDIT: Olihan ne kyllä. KLIKS
Muistikuvan mukaan ne käyttäytyy eri lailla paineessa,
joten laatikon toiminta muuttuu.
En vaan muista mitä siinä tapahtuu...
Oliko niin, että GM(Mersu)-laatikko vähentää luistoansa ja terävöityy Foordin öljyillä.
Käys pöyhiin Overdrivellä, jos jenkkimiehet olis asiasta puhunu.
EDIT: Olihan ne kyllä. KLIKS
Pro HVM
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Sorry Suksi, mutta toi type F menee ohi tietämykseni
Mulla on varastossa Transmax Z öljyä, mutta jos haluat jotain tiettyä pistele yv:tä tuotteesta niin kysääsen sitä Castrolilta.....jos tilaan muiden mukana tulee mulle asti rahtivapaasti.
Mulla on varastossa Transmax Z öljyä, mutta jos haluat jotain tiettyä pistele yv:tä tuotteesta niin kysääsen sitä Castrolilta.....jos tilaan muiden mukana tulee mulle asti rahtivapaasti.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ässän kylmästartit notkistuivat huomattavasti kun laatikkoon ja perään laitettiin synteettiset markariinit, suosittelen vaikka maksaakin vähän enemmän. Ei niitä jatkuvasti tarvitse olla vaihtelemassa. Etenkin vaihdelaatikko muuttuu nopsatoimisemmaksi kylmänä, "tervassa ajamisen tunne" vähenee.Rässi66 kirjoitti:Automaagin öljyt on merkitty ATF.
Sitten nuo alla olevat tyypit.
Mersu & GM : Dextron III
Ford: : Dextron F
Laitoinkohan ite PennZoilia, kun jenkkivauhtiputkasta sitä sai sopivasti.
Laita synteettiset jos ei hinta hirvitä.
Ja mulla on vissiin Valvolinet, kun niitä omassakin vakiopajassa (USA-autoihin erikoistunut) käytetään.Rässi66 kirjoitti: Laitoinkohan ite PennZoilia, kun jenkkivauhtiputkasta sitä sai sopivasti.
Laita synteettiset jos ei hinta hirvitä.
Olen henk.koht. aika taipuvainen uskomaan että tavan tallaajalle on ihan yksi hailee, minkä valmsitajan liemet siellä pyörii, kunhan on "länsimerkkiä" eli Mobilila, Essoa, Castrolia etc. Kunhan vaihdattaa oikein välein ja pitää määrästä huolta niin erot lienevät aika marginaalisia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
dealer kirjoitti:Automaatin öljypohjan sisällä.
Kannattaa ostaa suodattimen ja öljyn lisäksi öljypohjan tiiviste.
Ja silleenhän se oli,jotta räikkään metrinen jatkovarsi,kun tiukataan öljypohjaa .
Paljon maksaa muuten 722.4 laatikkoon öljypohja ?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Synteettinen type-f öljy olisi varmaan kaikkein paras. Overdrivelta lainattua:
Kun loota saa kunnolla piiskaa niin pakkojen sisällä hetkellinen lämpö voi olla yli 400°C ja lisäksi kisalimppu jauhaa lämpöä koko vartin. Edellämainittujen vuoksi liian isoa lootajäähyä ei oikein voi olla.
Tavisöljyisen tomaatin öljyn lämpö saisi maksimissaa olla ~100°C ja jokainen 10C° lisäys lämpöön puolittaa lootan käyttöikää.
Eli ite loota kyllä kestää lämpöä mutta öljy ei. Perustomaattimehu menettää ominaisuutensa ~130°C lämmössä ja syntti kestää ~175°C lämpöä ennenkuin omituisuudet häipyvät!!
Rehtijii käytti vakiolauhduttimen kanssa ATF-mineraalilitkuja ja yksi pitkä veto riitti siihen että loota ei pitänyt ollenkaan. Mulla pitää kohtuudella varmaankin johtuen öljyyn lisätystä lisäaineesta.
Eli Type-F synteettinen ja mahdollisesti levyjen pesu tärpätillä ennen kasausta. Samalla jäykempää jousta venttiilikoneistoon niin eiköhän sitä taas pääsis testaileen Millähän tuo pesu vai onko sillä mitään merkitystä... Kalvot pitäis varmaan saada ainakin metallipinnoilta pois.
Kun loota saa kunnolla piiskaa niin pakkojen sisällä hetkellinen lämpö voi olla yli 400°C ja lisäksi kisalimppu jauhaa lämpöä koko vartin. Edellämainittujen vuoksi liian isoa lootajäähyä ei oikein voi olla.
Tavisöljyisen tomaatin öljyn lämpö saisi maksimissaa olla ~100°C ja jokainen 10C° lisäys lämpöön puolittaa lootan käyttöikää.
Eli ite loota kyllä kestää lämpöä mutta öljy ei. Perustomaattimehu menettää ominaisuutensa ~130°C lämmössä ja syntti kestää ~175°C lämpöä ennenkuin omituisuudet häipyvät!!
Rehtijii käytti vakiolauhduttimen kanssa ATF-mineraalilitkuja ja yksi pitkä veto riitti siihen että loota ei pitänyt ollenkaan. Mulla pitää kohtuudella varmaankin johtuen öljyyn lisätystä lisäaineesta.
Eli Type-F synteettinen ja mahdollisesti levyjen pesu tärpätillä ennen kasausta. Samalla jäykempää jousta venttiilikoneistoon niin eiköhän sitä taas pääsis testaileen Millähän tuo pesu vai onko sillä mitään merkitystä... Kalvot pitäis varmaan saada ainakin metallipinnoilta pois.
Entäs tämä? kellään tuskin kokemuksia?
http://www.x1r.fi/tuotteet/transmission_fluid.shtml
http://www.x1r.fi/tuotteet/transmission_fluid.shtml
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
En koskaan osta öljyä firmalta, jolla on yhdyssanavirheitä mainoksessaan.EzKo kirjoitti:Entäs tämä? kellään tuskin kokemuksia?
http://www.x1r.fi/tuotteet/transmission_fluid.shtml
Eipä sentään, lueskelin vähän enemmän ja voisi vaikka toimiakkin.
Hyvät oli asiakkaiden kehut.
Motonetti näkyy myyvän täälläpäin.
Pro HVM
Entäpäs lauhdutin mikä on nokalla,siellähän on myös oljyä.Mitäs sen suhteen tehdään öljynvaihdon yhteydessä?
Kysyn kun en oo vaihtanu ikänä tomattiin öljyjä tarkoitan kun ei oo ollu ennen tomaattia.
Kysyn kun en oo vaihtanu ikänä tomattiin öljyjä tarkoitan kun ei oo ollu ennen tomaattia.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Työpaikalta näkyy löytyvän Nesteen ATF-X Dexrtron III-G öljyä, ilmeisesti tuo sopinee mersun laatkikkoon, vai mitä mieltä asiantuntijat ovatRässi66 kirjoitti:Automaagin öljyt on merkitty ATF.
Sitten nuo alla olevat tyypit.
Mersu & GM : Dextron III
Ford: : Dextron F
Laitoinkohan ite PennZoilia, kun jenkkivauhtiputkasta sitä sai sopivasti.
Laita synteettiset jos ei hinta hirvitä.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eiköhän sopine, tosta G:stä ei tierä mitä tarkottaa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi