Taisi mennä perä..

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Taisi mennä perä..

Viesti Kirjoittaja seilori »

Yllättäen rouva lähti mersulla mökille ja perille päästyään ruennu kai peruttelemaan, oli takaata ruvennu kuulumaan kova meteliä, eikä auto liiku mihinkään. Kepin ollessa p-asennossa auto kuitenkin liikkuu alamäkeen. Auto E300TDT -94. Olisiko kenelläkään mielessä vika vaihtoehtoja?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vetoakseli poikki.
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Kolina kulemma kuuluu keskeltä akselia, voisiko olla kuminivel?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yleensä vetoakseli katkeaa ulomman nivelen suojakumin alta. Yksin tietty hankala tutkia, ei kannata paljon päätä tunkea väliin jos sattuukin ottamaan kiinni(jos sittenkin esim. perävika). Tarkoititko kardaanin kuminiveltä? Miksei sekin tietty mahdollista mutta aika harvinaista että ilman oireita noin vain hajoaa.

Eipä siinä auta kuin tutkia mihin asti veto välittyy.
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Kiitos AM vinkeistäsi. Olen jonkun aikaa huomannut, kun laittaa pakin päälle, lievästi kolahtaa peräpäästä, tai paremminkin nytkähtää reilummin. Tarkoitin juuri kardaanin rättiniveltä, jos vaikka pääsisi niin vähällä. Paha vaan, kun auto on 300 km:n päässä. Näyttää noi vetoakselit olla aika kalliita ja aika souvi vaihtaa.
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

käytetty vetari on kova sana kukas nyt uutta äskee ostamaan
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No Jos vetarivika ja käytettyä ostaa niin kurkkaisin itse ulomman kumin alle. Pitää olla täysin ruosteeton. Ei paljon mieltä lämmitä ostaa valmiiksi lahonnutta vetaria ja jäädä taas välille.
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Mietin kans itse, vaihtaako puol millii ajettuun autoon puol millii ajetun vetarin?:)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Vaihtaa, eikä mee ees kauaa. Ai siis mitä?! :lol:

Kannattaa tosiaan tutkia sinne suojakumin alle, jotku on lahonnu ja jotku ei oo.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Vetarihan se poikki oli, niinkuin arvon herrat tiesikin. Yllättävän edullinen oli uusi vetari, niin en lähteny käytettyy hankkimaan. Oli syöpyny tanko niin ohueks, että oli katkennut. Mieleeni juolahti, että heti, kun on ylimääräistä aikaa ja rahaa, vaihdan toisenkin. Mulla on autosta kaikki korjaamokuitit vuodesta 2002 asti ja kumpaakaan vetaria ei ole vaihdettu. Eli uskoakseni alkuperäiset ovat. Kilsoja 470tkm.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Kannataako varuiksi vaihtaa :roll:
Yleensä toinen katkee ja toinen ei.
Mutta sinne kumin alle kannattaa kurkata ja törkätä vähän lisää rasvaa / poistaa ruosteet
autodidakti
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Nyt katkesi toinenkin..
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tarkkoja ovat kestoltaan. Itsellänikin katkesi molemmat muutamien kuukausien sisällä 200 D:stä, kilsoja puolen millin nurkilla. Molemmat olivat syöpyneet ihan identtisesti.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Hiihtolomareissulta palattiin 1300 km takana ja Itäkeskuksessa liikennevaloihin jäätiin. 10 kilsan hinausmatka kotiin,eli olis voinu käydä huonomminkin. Samasta kohti poikki, kun toinenkin. Viime kesään vielä palatakseni, kun väitin, että uusi akseli on edullinen, kävi niin, että akseli ostettiin varaosaliikkeestä (Olin itse 300 km:n päässä, en mukana) rekisteritunnuksella ja väärä akselihan sieltä tuli, minkä kuitenkin olivat sepittäneet paikalleen. Alkutalvesta, kun vaihdoin renkaita, huomasin, että pyörä ei pyöri vapaalla, vaikka hampaat irvessä vääntämällä väkisin. Onneks eräs mersumies tiesi kertoa, missä vika. Eli akseli liian pitkä ja vääntää pyörää ulospäin. Ajaessa ei huomannut mitään, kun voimaa autossa tuntuu riittävän. sain onneksi eräältä meseläiseltä akselin ja varmuuden vuoksi ostin toisenkin, mikä helpottaa nyt kovasti. Ja uutta ei olisi silloin löytynyt, kuin Veholta a 1300€! Et sillai. Toivon, et nyt alkaa kestämään, vaikkei uudet olekaan bränikät.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

ASD varusteena ja normi lukottoman akseli laitettu? :roll:



Muttaku jatkaa vähän pooria...:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-k_yoDQwuEQ[/youtube]

...ja nyppäsee päästä vähän pois. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

w202cdistä käy vetarit asd perään, niitä saa halvalla ei tarvii "asd" lisää maksaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”