Vaihteistojen ja perien välityssuhteita

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Vaihteistojen ja perien välityssuhteita

Viesti Kirjoittaja dealer »

Manuaalivaihteistojen välityksiä, lähteenä Alfamer kirja:

4-vaihteinen (200D):
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000

5-vaihteinen (200D, 250D):
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.843

4-vaihteinen (200, 200E, 230E) :
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00

5-vaihteinen (200, 200E, 230E) :
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00
5 ............................................ 0.78

5-vaihteinen (260E, 300E, 300D) :
1 ............................................ 3.856
2 ............................................ 2.183
3 ............................................ 1.376
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.768

Perävälityksiä klikkaamalla tästä.

Valmistenumeroiden alkuosia
rassari016
Viestit: 21
Liittynyt: 15.2.2011 10:31

124 250td 93 peränvälitys vaihto jorinaa

Viesti Kirjoittaja rassari016 »

Mulla on pakuksi rekattu yo.kulkine.Alkuperäinen perä alkoi olemaan finaalissa,ulinaa,korinaa,ymym.Perän vaihto oli ajankohtainen,laskeskelin välityksiä ja päädyin 124 4-vaihteinen 200d sedanin perään jossa on harvempi välitys.Homma onnistui mielestäni hyvin,nyt siinä on lievä 'AAVIKKOVÄLITYS* :).Koneen kierrokset laski huomattavasti matkavauhtia ajellessa ja voimaa löytyy ihan tarpeeksi ohituksiin myös,ja onhan siinä 4.s vaihdekkin.Navin mukaan kierrokset 100 vauhtia ja 2500 kiekkaa koneessa.Meteli pieneni ja polttoaineen kulutus laski,suosittelen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”