w124 5 vaihteiset manuaalit.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

w124 5 vaihteiset manuaalit.

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Auto on 300D 87 niin mistä kaikista malleista tuohon käy laatikko suoraan.
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

No vastaampa itse itselleni, olen käsittänyt, että pensastä käy kun vaihtaa vautipyörän ja oliko, että jossain vaiheessa dieseliinkin tuli kaksoismassa vp ja se pitää vaihtaa myös jos semmosesta autosta lootan ostaa?
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

En ole täysin varma, mutta pitäis olla ns. pitkällä kytkinakselilla ja kova vauhtipyörä. Silloin pitäisi käydä myös esim. 300E laatikko suoraan. Välityksissä voi olla pieniä eroja ja siitä on joskus aiemminkin ollut täällä puhetta.
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Vahva muistikuva on, että 9/89 tuli dieseliin kaksoismassavauhtipyörä ja luonnollisesti lyhyellä kytkinakselilla oleva laatikko. Samalla myös kaikenlaset jyrinät alakierroksilla hävisivät. Siinä olisi hyvä päivityksen paikka, paranee auto kummasti.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Mutta nyt vielä sen verran että käykö kaikista diesel malleista 200-300 sama laatikko jos se on vielä perinteisellä vauhtipyörällä ja pitkällä kytkinakselilla?
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Joo pitäis käydä ristiin kaikki jos mainitsemasi ehdot täyttyy.

Välityksissä ja sisuskalujen mitoituksessa on eroja.
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nyrkkisääntönä siihen käy laatikko mistä w201/124 mallista tahansa kunhan vauhtipyörä on samasta autosta laatikon kanssa.
Bensan lootassa on pitempi vitonen.

Eli kaikki periaatteessa käy :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Joo laatikko on löytynyt ja kertoilla sitten menikö kiinni.
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Perttu K kirjoitti:Vahva muistikuva on, että 9/89 tuli dieseliin kaksoismassavauhtipyörä ja luonnollisesti lyhyellä kytkinakselilla oleva laatikko. Samalla myös kaikenlaset jyrinät alakierroksilla hävisivät. Siinä olisi hyvä päivityksen paikka, paranee auto kummasti.
Onko tähän varmistusta ?, oma 250 D käyttöönotto (tammikuun alku)1/ -89, eli onkohan normaali väuhtipyörä? Omas vaihteisto ääntää, eli pitäis(kö) katsella autoista, jotka vanhempia kuin n. 8 / 89 ?
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tai sitten katselet uudemmistakin, mutta samalla niistä sitten se vauhtipyörä/kaksoismassa mukaan.

Ainakin näin minä ymmärsin :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”