ilmajousien säätäminen

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
JOUNI1975
Viestit: 39
Liittynyt: 07.7.2007 21:47
Paikkakunta: HELSINKI

ilmajousien säätäminen

Viesti Kirjoittaja JOUNI1975 »

moi olis tarkoistus laskea keulaa ja tietysti perää miten se onnistuu starilla on lainassa semmoinen
123CDI
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2016 12:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja 123CDI »

tehdään alustan kalibrointi. kokkolassa ainakin onnistuu, on hyvin erilainen kuin vanhemmissa koreissa.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

123CDI kirjoitti:tehdään alustan kalibrointi. kokkolassa ainakin onnistuu, on hyvin erilainen kuin vanhemmissa koreissa.
Ei nyt kauheasti aiheeseen liity mutta mitä eroa tuossa näet vanhempiin korimalleihin nähden? 212:lla diagnoosi Xentryllä ja vanhemmilla DAS:illa mutta et varmaan eri näköisiä valikoita tarkoita.

Rakenteeltaan 212 taas on erilainen kuin 211 mutta hyvin samanlainen kuin 220 korinen.

Paljonko muuten olet alustan kalibroinnin kautta saanut 212:sta laskettua (ei ole itsellä tuosta mallista kokemusta)?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Periaatteessa samalla kaavalla nuo menee, mutta mielyttävämpi ja selkeämpi homma tuo on Xentryllä tehdä, kuin DAS:lla.
Mistään maantiehöylästä ei kannata unelmoida pelkällä softamodilla, eli aika maltillisesti saa laskettua.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
123CDI
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2016 12:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja 123CDI »

Toistaiseksi ei mitään rajaa oo tullu vastaan laskemisen kans, renkaiden kuluminen tulee aikasemmin. Camber ohjetta muuttamalla laskee.
Jebbunen
Viestit: 2
Liittynyt: 24.1.2008 13:01

Viesti Kirjoittaja Jebbunen »

Hoplaa ! Apuja tartteittais w218 cls . Tein säätötangot -> etupää ok vaikka moneenkertaan säädelty .

Takapää-> tangot paikalleen ja auto alas ja niille sijoilleen auto jäikin , ei tule edes näyttöö ilmoitusta vaikka painaa "lift" nappia,kompura ei surise jne jne mitään ei tapahdu . * ei ollut nyt tähän hätään käsillä.. Pitääkö tuo kalibroida jotenkin ?

vinkkejä apuja ?
Taikl
Viestit: 14
Liittynyt: 31.10.2013 18:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Taikl »

123CDI kirjoitti:Toistaiseksi ei mitään rajaa oo tullu vastaan laskemisen kans, renkaiden kuluminen tulee aikasemmin. Camber ohjetta muuttamalla laskee.
Yritettii laskia farmari 212 peräpäätä korkeuden kalibroinnin kautta, mutta ei antanut muuttas korkeutta kummaltakaa puole ko paino + tai -. Lopuksi luovutettii ja laitettii camber arvoksi muistaakseni jotaki -2 ja tallennettiin kun ei muute päässy jatkamaan. Ajoin kotia ja huomasin perän nousseen entisestään. Eli korkeutta siis säädetää ilmeisesti tuola camber arvolla. Laittaa positiiviseksi vaikkapa sen 1.5 nii pitäs perän tulla alas?
Vauhtimarsu300
Viestit: 1
Liittynyt: 02.9.2021 22:37

Re: ilmajousien säätäminen

Viesti Kirjoittaja Vauhtimarsu300 »

Vaihdettiin Arnotin pussit s212 (2014 malli)taka-akselille niin mikä mahtaa olla se "vakio" korkeus loksun kaaresta pyörän napaan nähden? Itse tykkäisin jos perä olis edes vähän korkeammalla kuin nyt..:).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta”