oikea takakulma pyrkii kenttään W212

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Maaseppä
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2018 8:50

oikea takakulma pyrkii kenttään W212

Viesti Kirjoittaja Maaseppä »

Elikkäs... Kun laittaa auton käyntiin niin kompurakin käynnistyy ja perä nousee oikein mallikkaasti suoraan ja kompura sammuu. Kuluu keskimäärin seitsemän sekunttia niin kulma on laskenut niin paljon että kompura käy taas kymmenisen sekunttia.
Ei tuota ilikee kiusata tuota kompuraa moisella kun noin mallikkaasti työnsä hoitaa, vika ilmeisesti venttiileissä? Millainen homma korjata? :roll:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Laittaisin lanttini ennemmin itse ilmajousen puolesta... :roll: Mistä ajatus venttiilivialle?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Maaseppä
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2018 8:50

Viesti Kirjoittaja Maaseppä »

No sitäkin kyllä mietin mutta kun minusta tuntuu että vuoto lakkaa kun kompura käynnistyy. Pussi jotain 4kk vanha mutta suunnilleen halvin mitä ebaysta löysin, oli kyllä laadukkaan näköinen silti.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kai se vuoto sieltä mihinkään katoa. Kompuran tuotto on (vielä) suurempi kuin itse vuoto niin perä nousee oikeaan korkeuteen.

Laskeeko perä heti alas kun auton sammuttaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tutki putkisto ja pussi, ellei niissä ole vuotoa pitää vaihtaa venttiilipaketti.
oulaistenliikenne.fi
Maaseppä
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2018 8:50

Viesti Kirjoittaja Maaseppä »

Kun kompura sammuu niin takakulma lähtee heti laskemaan. Musta tuntuu että ei mitenkään voi sama vuoto olla kompuran käydessä, sen verran tuota perän nousua kattellu ku on remppaa tehty pussiille ja kompuralle. Tuplasti nopiammin nostaa tuota yhtä kulmaa kun koko perää jolloin nousee molemmat puolet.
Meinaatko että venttiililtä katkeaa virrat jos sammuttaa auton ja venttiili ehkä silloin pitäisi? Minäpä kokeilen...

dealer kirjoitti:Tutki putkisto ja pussi, ellei niissä ole vuotoa pitää vaihtaa venttiilipaketti.
Venttiilille ei ole tehtävissä mitään muuta kun vaihtaa? Onkohan helepos paikkaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helpossa paikassa on, siellä perällä alla. Voi kokeilla kuivata letkut jne...ja eipä sille muuta voi.
oulaistenliikenne.fi
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Täällä samantyyppistä vikaa.
Löytyikö vika mistä?
Otin kompressorin itri ja kuivaimen ryynit oli aivan märät.
Vaaka näytti kuivauksen jälkeen 32 rammaa pienenpää lukemaa niin olipa se aika kostea ryynimäärä.
Onko jollakin jäänyt ylimääräiseksi oikean puolen ehjää jousi pussia?
Niin ja saako noita samoja kuivikkeita mistään ostettua.?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Silikageeli tulisi kuivata kuumalla ilmalla ennen uudelleenkäyttöä
lämpötilassa 150 - 180 ° C 3 - 4 tunnin ajan absorboituneen kosteuden poistamiseksi.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153627

Oisko tästä apua.
HUOM,on useita sivuja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta”