MB W212 HITSAAMINEN

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

MB W212 HITSAAMINEN

Viesti Kirjoittaja josaa »

Mitä alkuvalmisteluja autolle Mb W212 220cdi vm. 2010 tarvii tehdä ennen takakelkan ruostevaurion hitsaamista kelkan paikoillaan ollessa. Virta-avain irti, akunkenkä irti - mitä muuta? Onko pikkuakkua? Vastausta odotellen yst tv Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

2010-mallisessa ei kai ole stop/starttia eikä sitten start/stop-akkua (isompaa pikkuakkua). Jos on automaattivaihteisto sähköisellä aluevaihtimella (vaihdevipu rattiakselilla) niin OBD-liittimen läheisyydessä on ihan pieni akku mutta ei siitä tarvitse välittää.

Ei tuo auto minusta mitään erityisvaatimuksia aseta. Ne tavalliset vaan, kannattaa huolehtia että hitsausvirtapiiri on mahdollisimman pieni eli maajohto hitsattavassa osassa lähellä hitsauskohtaa ja suojataan lähistön johtosarjat ym. kuumuudelta.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Suurkiitos hyvästä vastauksesta!!!
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: Joko nuitakin saa hitsata...
BMW E31 V12
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: MB W212 HITSAAMINEN

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

josaa kirjoitti:takakelkan ruostevaurion hitsaamista
Ota kuvia ruostevaurioista.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Jo saa hitsata!!!! Autolla ajettu vasta 80 000 km!!!. Takakelkan päässä etummaisen tukitangon korvakkeiden ympäristö läpimätä - ruostunut sisältäpäin pään avoaukosta sisälle menneen märän mutamoskan vauhdittamana. Päällepäin viime kesänä ei vielä huomannut mitään.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Otapa tosiaan kuvia, varsinkin 'ennen'...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Höpöä tommoset 80 tkm ja takakelkka mätä jutut. Jotain on tapahtunut, alkaen mittarista 500 tkm pois päättyen jonkinlaiseen virheeseen kelkan pintakäsittelyssä. W212 on sellainen auto että jos sillä taksissa ajetaan nopeasti vaikka 500tkm ja pidetään ja huolletaan hyvin, niin siitä voi helposti ottaa 350 tuhatta pois ja myydä sopivasti ajettuna.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

^Ei kait viestintuojaa kannata ampua jos ei sanoma miellytä. :lol:

Ruostuu ne muutkin ihmisen tekemät autot heti uudesta alkaen eikä siinä kaupassa ajetut kilometrit välttämättä mitään merkitse. Ei Mersu mikään poikkeus ole, ei ole koskaan ollutkaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jotakin poikkeuksellista on ollut käyttöolosuhteissa tai jossain kun tuollaista pitää hitsata, huomioonottaen se ettei yhtäkään 211:a ole vielä tarvinnut hitsata (pl. tietysti pakoputken tukirautaa :) )
oulaistenliikenne.fi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Kyllä niitä 211 kohta saa ruveta räkimään, tosin ei niistä koskaan sellaisia tule kuin väyryset tai vanhemmat autot. Mutta joo, edellinen 212 oli melkeen puoli miljoonaa ajettu ja ei siinäkään apurungossa ollut mitään, kuten ei muutenkaan alustassa yhtäkään väljää puslaa, niveltä tai nuppia vaikka muutaman vuoden ajelin. Taksisuhari oli ennen myyntiä laittanut vielä uuden verhoilun kuskin istuinosaan joten kilometrit näkyi oikeasti vaan lukemana mittarissa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kannattaa tehdä valitus veholle.. yksi 204 on tiedossa missä taka-akselin ruostevaurio korvattiin.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Kuulostaa kyllä todella ihmeelliseltä, noin uudessa autossa :shock: Kuva olis kiva.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Auto on tosiaan muuten kuin "uusi", mutta yllättäen tuo takakelkan pää on mätä. Auto on tuotu vuosi sitten Saksasta, jossa seisonut 4 vuotta tallissa. Ja ajettu tosiaan vain 80 000 km. Omien selvitysten perusteella Starilla tutkittuna kilometrit pitävät paikkansa ja sisälläkin on vielä uuden auton haju. Kun ostin auton, kynnyksissä oli vielä tehtaan muovit paikoillaan!!. Seuraavassa kuvia autosta päältäpäin ja ruostevauriosta palkin päästä etummaisen tukitangon korvakkeesta; vaurio ja sitten korjattuna/hitsattuna kotiverstaalla. Nyt olen ajellut jo satakunta kilometriä korjaukseni jälkeen - ja hyvin "hurisee".

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva[/img]
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Niin tosiaan minulla on ollut noita mersuja ja missään mersussa ei aiemmin takakelkat pettäneet. Nytkin pojalla on tuo minun vanha W201 30 vuotta vanha ja takakelkka on ehyt eikä ole hitsailtu. Tässä W212:ssa on tuo takakelkka siinä mielessä kummallinen, että sen pää on avoin ja sinne lentää rapa renkaalta aivan suoraan, että semmoista.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jos hitsit näkyy päällepäin, niin kannattaa sitten varautua vittuiluun seuraavalla leimalla.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Teddy kirjoitti:Jos hitsit näkyy päällepäin, niin kannattaa sitten varautua vittuiluun seuraavalla leimalla.
Varmasti.

Oisi kannattanut nyt enitöiksi viedä veholle kuvattavaksi ja pyytänyt tehtaan kommenttia ikä/km nähden tuollainen vaurio ei ole normaalia kulumista.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ohhoh. Kiitoksia kuvista :idea:
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Eipä ne hitsaukset pahemmin näy. Maalasin ensin raudan epoksipiellä ja päälle laitoin vielä alustamassan. Toivotaan, että katsastaja ei puutu asiaan. Syksyllä on seuraava katsastus. Niin kyllähän tuo kohta on nyt vahvempi kuin alunperin on ollut.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Niin ja sisäpuolelle palkkiin laitoin kotelosuojaa ja sitten vaseliinia niin paljon kuin sain laitettua. Avonaisen palkin pään tukkesin routamatosta tehdyllä tulpalla ja kiinnitin sen sikaliimalla. Tietenkin palkin sisäpuolen vesireikä jäi auki. Toisella puolella (vasemmalla) palkin pää oli sisältä hyvin ruosteessa ja maamoskassa, mutta kuitenkin vielä riittävän rautainen. Ulkopuoli palkista oli kuin uusi! Mutta, jos se olisi saanut ruostua vielä vuoden, olisi senkin pää varmasti pettänyt sisäpuolelta ruostuen. Puhdistin sen ja käsittelin sisältä samoin kuin oikeankin puolen. Ulkopuolelle laitoin alustamassaa. Molempien puolten palkinpää näyttää nyt samanlaiselta.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Peukut yritteliäisyydestä.

Oma pää ei kyllä olis riittänyt tuollaiseen - ennemmin olisin vaihtanut koko kelkan.

Ja piinannut asialla tehdasta.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta”