Avantgarden Artico keinonahkaverhoilu

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

piippu kirjoitti:Jos todella on noin, että vakio nahka on pilattu jollain hemmetin polyuretaanilla, niin mitäs ero on nyt sitten automaailmassa tällä nappa-nahalla vs. perusnahka? Ässässäni näyttää olevan ruksittu tuo nappa versio, mutta en kyllä osaa sanoa mitä siinä nyt on eroa "tavalliseen" ja hyvin kyllä tuntuu ottavan Prestan tuotteita vastaan…toisin kuin esim. 90-luvun Jeep Cherokeen jokumikälie puffelin kerni, joka ei oikein ime mitään itseensä, vaikka nahkaa kyllä on :shock:

..eli olisiko se sitten tuo Designo-nahka, joka Mersuun pitää valita het tiskillä, vai peräti Natural Leather?
Millä numerolla sen autosi nahkapenkkien varustekoodi alkaa? Jos oli Designo-penkit niin siitä olisi oma merkintä ja penkissä myös logo.

Tuon linkin takana oleva dokumentti puhuu 221-ikäluokan termein nahan laatuluokista. 221:lle kaupalliset nimet on nahka, passion ja exclusive passion nahkaverhoilu, designo variantit (värit ja design) erikseen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Itekin olen ihmetellyt, mikä osa penkeistä on nahkaa ja mikä tekosellaista. Kovin on kovan tuntuista osa pinnoista. Esim. takapenkin keskipaikka ja niskatuet epäilyttävät. Mikä hyöty sitten on nahkasta, jos se kerran on samaa tavaraa pinnasta? Onko se pohja kestävämpää kuin tämä halkeileva Artico?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Eihän ne penkkien taustat nahkaa olekaan eli oikeassa olet.

Ja onhan se nahka varmaan Articoa kestävämpi, mutta menee myös pussille ja ryppyyntyy. Kaikista parhaiten taitaa kestää kangas. Esim. 400000 ajettu w203 oli penkeistään (ja muualta) todella hyvä. Niillä kilometreillä nahka alkaa olla jo aika istutun näköinen.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

tähtikuljettaja kirjoitti:
piippu kirjoitti:Jos todella on noin, että vakio nahka on pilattu jollain hemmetin polyuretaanilla, niin mitäs ero on nyt sitten automaailmassa tällä nappa-nahalla vs. perusnahka? Ässässäni näyttää olevan ruksittu tuo nappa versio, mutta en kyllä osaa sanoa mitä siinä nyt on eroa "tavalliseen" ja hyvin kyllä tuntuu ottavan Prestan tuotteita vastaan…toisin kuin esim. 90-luvun Jeep Cherokeen jokumikälie puffelin kerni, joka ei oikein ime mitään itseensä, vaikka nahkaa kyllä on :shock:

..eli olisiko se sitten tuo Designo-nahka, joka Mersuun pitää valita het tiskillä, vai peräti Natural Leather?
Millä numerolla sen autosi nahkapenkkien varustekoodi alkaa? Jos oli Designo-penkit niin siitä olisi oma merkintä ja penkissä myös logo.

Tuon linkin takana oleva dokumentti puhuu 221-ikäluokan termein nahan laatuluokista. 221:lle kaupalliset nimet on nahka, passion ja exclusive passion nahkaverhoilu, designo variantit (värit ja design) erikseen.
Eipä löytynyt yhtäkkiä toimivaa VIN-decooderia ja ulkoa en muista varustekoodeja, mutta sen tiedän että ei tuossa ässässä ole Designo sisustaa…mutta Nappanahkaa siinä luki kun viimeksi niitä varusteita katselin (toki voi olla joku käännoskukkanenkin)

Mutta pointti ei ollut siinä mitä ihoa tuossa autossani on, eikä siinä miltä ajalta tuo 2sek googletuksella löytynyt lista oli, vaan tarkoitus herättää keskustelua, että sitä nahkaa on ollut saatavilla vähän laajemmalla skaalalla ja nyt kun "väitellään" onko penkki nyt polyesterillä maalattu vai ei, niin väitelläänkö tässä nyt täysin eri asioista samassa lauseessa :lol:

Siis tuon listan mukaan tuona aikan on ollut saatavilla 11 eri nahkaversiota :idea: Joten luulisi niissä oikeastikkin olevan vähän eroa muussakin kuin värissä ja ompeleissa :wink: Tässä topicissahan puhutaan eri aikakauden C ja E malleista ja minä tulin vielä sekaamaan ikiwanhalla Ässällä keskustelua, joten kaikenlaista laatua on "käsillä"

Kuva
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

tn62634 kirjoitti:Eihän ne penkkien taustat nahkaa olekaan eli oikeassa olet.

Ja onhan se nahka varmaan Articoa kestävämpi, mutta menee myös pussille ja ryppyyntyy. Kaikista parhaiten taitaa kestää kangas. Esim. 400000 ajettu w203 oli penkeistään (ja muualta) todella hyvä. Niillä kilometreillä nahka alkaa olla jo aika istutun näköinen.
Tuo on kyllä totta. Mulla on yli 500 tkm ajetussa kuorma-auto Volvossa rypytön kuskinpenkki, mutta puoli vuotta vanha kallis ruotsalainen nojatuoli, jonka ostin kalleimmalla kangaslaadulla on jo venähtänyt, vaikka istujat painavat vain noin 70 kg ja yksi 5 kg kollikissa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jos istuimen rakenne asettaa nahan telttatuolin tavoin roikkumaan reunoistaan, niin varmasti venyykin.

Oikein suunniteltu nahkaistuin pysyy jäntevän näköisenä niin kauan kuin sen täytteet pysyvät kuosissaan. Esimerkkinä useamman Volvon istuimet, joissa nahkapinta kohoaa istuimen täytteiden varassa rakenteesta koholle kuplien tai patjojen tavoin. Myös Mersun Elegance-mallien pitkittäissuuntaisin vekein tehty rakenne lienee kestävä, kun istuja ei venytä nahkaa pussille, vaan pikemmin painaa sen kasaan? Volvon tiedän kestäväksi, Mersun Elegancen oletan sellaiseksi?

Toisaalta nahkapintaan muodostuvat istumarypyt ovat osa ajan patinaa, joka ei ehjissä ja muuten siisteissä nahoissa ole minusta edes virhe. Aivan mukavimmilleen kuluneiden farkkujen tavoin nuo rypyt kertovat käyttäjäänsä sopeutuneesta pinnasta.

Sohvissa ja nojatuoleissa ei nahka ja kangas välttämättä edes toimi samassa mallissa ja samoin istuinkallistuksin, koska nahka on liukas, mutta kangas ei. Koska tuo Avantgarden alkuperäisest Artico ja aito kenuiininnahka (Genuine Leather) istuimet ovat saman näköiset, sovittiin, että tehdään tämä auton omien verhoilujen mallilla. Ja onhan siinä kallistussäädöt, jos liukas penkki rohkaisee muuttamaan istuma-asentoa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Istuiprojekti vähän kesti eri syistä, mutta nyt on valmista. Kun nahat oli valittu ja tilattu, ensimmäinen viive oli pyynnöstäni odotella minun työmatkaani, että auto joutaisi viikoksi Keken Verhoiluun:

http://www.kekenverhoilu.fi

Tiedoksi yhteydenotoissanne, että Keke (Keith Burrow) puhuu vain vähän suomea, mutta vaimonsa Maria puhuu äidinkieltään hyvin sujuvasti. Minulle englanti on toinen kotikieli, joten tulkkia ei edes tarvittu.

Kun asia oli puhuttu selväksi ja sopimus tehty, Keke piti heti minun puoliani. Seuraava viive tuli siitä, että hän kertoi joutuneensa palauttamaan tilatut nahat ja hankkimaan paremmat. Amatöörinä en olisi varmaan osannut tällaisia itse arvioida, mutta hän hoiti asian puolestani. Vaikka Keke ehdottikin tätä menettelyä hyvissä ajoin, meni asennusajankohdaksi varattu työmatkani uutta tilausta odotellessa. Nahat saapuivatkin, mutta sitten jäätiin taas odottamaan seuraavaa vapaata viikkoa jolloin autoni joutaisi työn alle.

Nahat muuten voi tällaisessa yksittäiskappaleiden käsityössä tietenkin valita niin laadun kuin värin suhteen varsin vapaasti. Päädyimme yleisesti käytettyyn kunnolliseen mutta kohtuuhintaiseen nahkalaatuun, jota kului muutaman vasikan edestä. Vaativampi asiakas pystyy kaksin - kolminkertaistamaan nahkojen hinnan omilla valinnoillaan.

Pahoittelut pimeässä otettujen puhelinkuvien tasosta. Toivottavasti näistä silti saa selvää, mitä on tapahtunut. Lopputuloksena takapenkillä näyttää tältä:

Kuva

Etuistuimista tuli tämän näköiset:

Kuva

Mummoni sanoin mestarikäsityön näkee nurjalta puolelta, kuten tässä takapenkin selkänojassa. Myös päätuet on purettu ja ommeltu uudelleen samasta materiaalista kuin istuimetkin:

Kuva

Etuistuinten selkänojien lehtitaskut jätettiin käytännön syistä alkuperäiselle muovipinnalle, joten etuistuinten selustat näyttävät tältä:

Kuva

Työssä kului arvioitua viikkoa pidempään, koska Kekelle tuli työmäärässä arviointivirhe minun autoni valintojen ja hänelle uuden korimallin vuoksi, vaikka vanhempia Mersuja onkin tehnyt useampia. Etuistuimissa on sähkösäätöjen, airbagien ja Neck-Pro päätukien mekanismin lisäksi vielä nuo mukavuusistuinten paineilmakennot ja istuinlämmittimet. Takaistuinkaan ei ole vakio, vaan sedanin kippaava ja suksiluukun sisältävä takaistuin koostuu kahdeksasta ( 8 ) eri kappaleesta :shock:

Yksi hutikin pääsi tapahtumaan:

Kuva

Auto kävi mutkan Veholla, jossa vaihtui liitin, joka sinänsä oli kyllä kiinni, mutta jonka varmistusmekanismi oli vaurioitunut. Istuimeen integroidun kylkikolarisuojaus airbagin liitin on sen verran paranoidia suunnittelua, että liitin on varmistettu mekaanisella lukituksella, jonka oranssit kynnet ovat vielä tuossa rikkoutuneessa liittimessä kiinni, vaikka lukitushärveli onkin jo avattu pysyvästi. Tämän lisäksi mekaaninen varmistus on vielä varmistettu sähköisesti. Oma Carsoftin vikatutka ilmaisi yllättäen aika järjellisen vikakoodin kertoessaan vikakoodin syyksi liian suuren ylimenovastuksen tuossa liittimessä. Liitin siis oli kiinni koko ajan, mutta sen varmistin oli auki, mistä hälytys.

Kuva

Veho peri korjauksesta 240 €, minkä Keke oma-aloitteisesti ehdotti hyvitettäväksi omasta laskustaan.

Minulle jäi operaatiosta kuva reilusta pelistä ja omasta käsityöstään ylpeän ammattilaisen työn jälki on sekä hyvän näköinen että mukava. Omaa autoani odotellessani kävin koeistumassa uuden nahkaverhoillun W212 facelift Elegancen. Makuja on monia, mutta pidän omaani mukavampana, koska Keke laittaa nahan alle aivan ohuen pehmeämmän kerroksen. Jo sinänsä hyvä istuimen muoto ei muuttunut, mutta minusta se tuntuu sekä edessä että takana selvästi pintapehmeämmältä kuin vakioistuin. Mitään lisätoppauksia en tunne, vaan pinta on kauttaaltaan aivan vähän pehmoisempi.

Vasta öljytyn uuden nahan tuoksu tulee vastaan joka kerta lämpimän auton ovea avatessa :D

Kylmähän se on pakkasesta lähdettäessä, mutta niin on Articokin. Reilun 550 km joulupukkikierroksen jälkeen useampikin matkustaja oli sitä mieltä, että Articon hiostavuus on poistunut, vaikka musta nahka varmaan kesäkelissä tietyissä tilanteissa varmasti kuuma osaakin olla.

Koska kyse on yksittäiskappaleista, joihin sekä valittava nahkalaatu että työn monimutkaisuus ja auton tekniset valinnat vaikuttavat paljon, en anna muuta hintatietoa kuin että halvemmaksi tämä jäi kuin uuden E-sarjan nahkaverhoilun listahinta Veholla. Neuvotelkaa kukin auto tapauskohtaisesti sen mukaan mitä haluatte tehtäväksi ja millaisin materiaalein.

Niin kauan kun asiat menevät odotetusti on helppo hymyillä. Tässä oli muutama arvaamaton yllärikin mukana ja ne hoituivat ilman väittelyä minulle sopivalla tavalla. Tämän kokemukseni perusteella voin suositella Keken Verhoilua niin auto- kuin muihinkin verhoilutöihin.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 20.12.2015 23:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Hyvännäköiset tuli ja kuvan perusteella tuo nahka on pehmoisempaa, parempaa laatua mitä oman autoni tehtaalla laitetut nahat. Siinä on varmasti monta juttua, mitkä pitää ottaa huomioon ku noinkin teknisiä penkkejä verhoillaan. On vähä eri ku joku baarijakkara :lol:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Hieno tuli!

Onko muuten oviverhoilut edelleen kangasta vai vaihtuko nekin nahkaan?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

740 GLE kirjoitti:http://www.kekenverhoilu.fi

Tiedoksi yhteydenotoissanne, että Keke (Keith Burrow) puhuu vain vähän suomea, mutta vaimonsa Maria puhuu äidinkieltään hyvin sujuvasti. Minulle englanti on toinen kotikieli, joten tulkkia ei edes tarvittu.
Hienot penkit. Mikä on keinonahka englanniksi?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Meissenkeri kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:http://www.kekenverhoilu.fi

Tiedoksi yhteydenotoissanne, että Keke (Keith Burrow) puhuu vain vähän suomea, mutta vaimonsa Maria puhuu äidinkieltään hyvin sujuvasti. Minulle englanti on toinen kotikieli, joten tulkkia ei edes tarvittu.
Hienot penkit. Mikä on keinonahka englanniksi?
imitation leather :oops:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

@Bercedes: ovipahvit ovat edelleen Avantgarden vakiota, eli asiantuntija kyllä huomaa muutoksen.

@Meissenkeri: Ainakin Kekelle keinonahka kuulosti olevan "keinonahka" ihan selvällä suomen kielellä :D
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

740 GLE kirjoitti:@Bercedes: ovipahvit ovat edelleen Avantgarden vakiota, eli asiantuntija kyllä huomaa muutoksen.
Olisko ne ovipahvit saanu kuitenkin laitatettua Kekellä ja meinaatko laittaa?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onko ne nahkaa edes nahkaverhoillussa autossa? Ylipäätään, mikä osa tehdassisustuksesta on oikeasti nahkaa ja mikä kuminahkaa? Ainakin 211:n takapenkin keskipaikka ja niskatuet epäilyttää. :nocando: Ainakin ovat sen verran kovan / karkean oloista tavaraa.

Sori, kun tuli sotkettua 212-osiota. :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hienothan ne ovat! :)

Harkitsitko käytettyjä ollenkaan?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Käytettyjä katselin netistä, mutta meidän autossa tumma sisustusväri, mukavuusistuimet ja suksiluukku ovat vaatimuksia joista ei tingitä, joten valikoimaa on rajoitetusti. Mutta jos käytetyn sisustuksen olisi löytänyt, sillä olisi voinut säästää jonkin verran. Toisaalta ei niidenkään lähettely ihan itsestään tapahdu.

Ovipahvien kanssa pystyn elämään, joten ellei haavereita satu, tämä muutos oli nyt tässä.

Tai no yksi juttu on vielä tekeillä. Keke lupasi tehdä hyvityksenä viivytyksestä vielä takakäsinojaan keinonahkasuojan, kun kuuli suksiluukun olevan aktiivikäytössä. Ei tule tehdyksi niin herkästi suksen kanteilla tuhoja verhoiluun.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mulla oli edellisessä W220:ssä suksiluukussa semmonen paksu kangaspussi, joka ylettyi etupenkeille saakka ja oli niin paksua ja tiivistä kangasta, ettei lumet tihkunut läpi, eikä sitä saatu rikki, vaikka oli kans suht kovalla käytöllä....ja sai irrotettuakin, jos jostainsyystä halusi ( "kortonki" napsautettiin takaluukun puolelta aukkoon :lol: )

Luulisin että tuollaisen saa marmorilta 212 malliinkin :idea: :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

piippu kirjoitti:Mulla oli edellisessä W220:ssä suksiluukussa semmonen paksu kangaspussi, joka ylettyi etupenkeille saakka ja oli niin paksua ja tiivistä kangasta, ettei lumet tihkunut läpi, eikä sitä saatu rikki, vaikka oli kans suht kovalla käytöllä....ja sai irrotettuakin, jos jostainsyystä halusi ( "kortonki" napsautettiin takaluukun puolelta aukkoon :lol: )

Luulisin että tuollaisen saa marmorilta 212 malliinkin :idea: :?:
Parissakin omista autoista suksipussi vaikka ei ole ikinä suksia kuskattu. W212:een Veholta osanumerolla A2128400062.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Meissenkeri kirjoitti:imitation leather :oops:
Tuo oli hyvä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Hienot tuli, mukavaa että käsityökin on vielä voimissaan Suomessa, vaikkakin Kiwien tekemänä :D Ikävä puoli tuossa tietenkin on se, että vaihdossa ei saa penniäkään takaisin vaikka kuinka selittäis erikoisnahkaksi :byebye:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitokset suksipussin osanumerosta! Tuo integroitu suksipussi olisi tietenkin myös turvavyön suojana, kun sen lukitsee suksipinon yli. On se toisaalta myös tuuletettava käytön jälkeen, ettei homehdu, kun kostuu kuitenkin sisäpuolelta lämpimässä autossa. Tätä pitää vielä harkita?

Se on selvä, ettei verhoilusta saa lisähintaa myydessä, mutta budjetoituun vaihtoaikaan on nykyisellä ajomäärällä vielä 5 - 6 vuotta. Jos kerran muutoksen aikoo tehdä, se on sama tehdä alkumatkasta, että ehtii itsekin nauttia mukavuudesta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Hinta kyllä olisi hyvä tietää
Vaikka ovh josta kukin saa neuvotella omat tarpeensa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tämän yhden sisustuksen tarkalla hinnalla ei ole paljon merkitystä muiden kannalta, koska niin auton kuin nahkojenkin valinnat vaikuttava paljon ja siksi jokainen tapaus neuvotellaan erikseen. Minun autooni valittujen keskihintaisten mutta kunnollisten vuotien hinnat saa kolminkertaistetuksi, kun alkaa valita erikoislaatuisia suuria vuotia, joista tehdään koko sisustus yhdestä lehmästä, kuten nyt näkyi olevan työn alla olleeseen Corvetteen tekeillä.

Minun autoni istuimet ovat monimutkaiset tehdä, kun kaadettava ja suksiluukullinen takapenkki koostuu päätukineen yli 10 osasta ja etupenkeissä on kaiken muun säätörojun ja SIPSipussien lisäksi vielä mukavuusistuinten säätökennot. Silti hinta jäi selvästi alle tämän ikäisen uuden auton hinnastossa olleen 2800 euron.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo kori”