Lämppärin kenno tukossa ?

Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Lämppärin kenno tukossa ?

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Vajaa kaksvuotias W212 135 tkm ajettu, lakkas lämppäriltä lämpö tulemasta, puhallukset ja ilmastointi toimii.

Sulakkeet ok, nestepinta ja laatu silmämääräisesti ok, ei vikakoodeja.

Auto Veholla työn alla, ei valmistunut odottaessa, eli sinne jäi...

Arvauksia syystä ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Onkos näissä joku samansukuinen vesiventtiilisysteemi kuin 211:ssä?
Tiileri kertoo kohta missä vika...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nytpä ei kyllä ole minulle tuttua kun 212 kyseessä. Jos on samanlainen vesiventtiili niin siinä varmaankin vikaa ... yritän tässä muistella että olisiko yhteen yksilöön meillä vesiventtiili vaihdettu, siis 212een :?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

dealer kirjoitti:Nytpä ei kyllä ole minulle tuttua kun 212 kyseessä. Jos on samanlainen vesiventtiili niin siinä varmaankin vikaa ... yritän tässä muistella että olisiko yhteen yksilöön meillä vesiventtiili vaihdettu, siis 212een :?
Vai olisko ollut expansion valve? Voi siellä 212:ssa samanlainen lämmityslaitteen vesiventtiili olla papereista en ole löytänyt (varaosakirjasta tai korjaamokäsikirjan toimintakuvauksista).

Aika turha laite 211:ssäkin, paitsi työllistää korjaamoja. Näissähän on molemmissa lämmityskenno pääsääntöisesti "tulilla" ja säädöt ilmaläpillä.

Jos joku sen vesiventtiilin löytää niin voisi laittaa vaikka varaosanumeron, löytäisi sen sitten helpommin EPC:stäkin.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Vähän mysteeriksi jäi.

Huuhdottu järjestelmä kahteen kertaan, toisella kerralla alkoi kenno virrata. Paisuntasäiliö vaihdett. Vanha halkaistu ja todettu silica pussi ehjäksi.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

tähtikuljettaja kirjoitti:Näissähän on molemmissa lämmityskenno pääsääntöisesti "tulilla" ja säädöt ilmaläpillä.
Oho. Niinkuin ysitonnises aikoinaan. Mukava kuulla.

Vieläkö nois on rumpujarrut käppärille?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi”