Mystinen ilmastointivika

Vastaa Viestiin
Tapout
Viestit: 5
Liittynyt: 02.6.2017 11:24

Mystinen ilmastointivika

Viesti Kirjoittaja Tapout »

Onko jollain tullut vastaan tai muuten tietotaitoa. Eli ilmastointi ei puhalla kylmää AUTO-asennossa, kun A/C rest on samanaikaisesti päällä kylmää tulee. A/C rest toimii sattumanvaraisesti, välillä kuumalla kelillä ei mene päälle...Järjestelmässä ei ole vuotoja ja ainetta on riittävästi. Huollossa kerrottiin että kompura pitää vaihtaa, mä en vaan ymmärrä miten se kompura on rikki, koska välillä toimii ja välillä ei...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Starilla katsoivat vikakoodit ym ? Mitä sieltä löytyi ?
oulaistenliikenne.fi
Tapout
Viestit: 5
Liittynyt: 02.6.2017 11:24

Viesti Kirjoittaja Tapout »

Ei löytynyt vikoja...Ajettiin uudet softat sisään ja tehtiin testit.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vähän tähän asiaan liittyen, jos teillä ilmastointi alkaa pätkimään tai heittää pelaamasta, aineet kunnossa ja star antaa vikakoodia hihnapyörän magneettikytkimelle, niin mitatkaa magneettikytkimen ohmit yleismittarilla. Helppo mitata. Magneettikytkimelle menee yksi johto ja sieltä tulee takaisin miinusjohto, joka on ruuvattu siihen kompressorin runkoon. Oikea arvo on noin 4 ohmia.

Jos tulee mittausarvoksi ääretön, niin sen magneettikytkimen käämin voi hyvällä tuurilla tinata kuntoon. Jos ei voi, niin uusi alkuperäinen kompressori maksaa 1600-2000 euroa ja magneettikytkintä hihnapyörälle ei suomessa myydä. Motonet mainostaa korvaavaa kompressoria edulliseen hintaan Denso 6SBU16C mutta sitä ei sieltä toimiteta.

Laittakaa minulle yksityisviestiä, jos sattuu tuommoinen tarve tulemaan. Minulla on nyt pari kompressorin käämiä ja yksi kokonainen hihnapyöräpaketti ylimääräisenä, sattuneesta syystä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi”