4-sylinterisyys

Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

4-sylinterisyys

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jos jotakuta häiritsee 4-sylinterinen diesel S250CDI-malli "vajaapyttyisyydellään", niin lohdutukseksi voi todeta, että Jagge on myös tuomassa 4-syinterisen koneen XJ:n keulalle (ainakin joillain markkinoilla):
http://www.greencarreports.com/news/107 ... efficiency
Kuva
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

And, for the XF, there's now an even smaller and more economical option: a turbocharged 2.0-liter four-cylinder producing 240 hp. All engines are now paired with a new eight-speed automatic transmission.



tuosta saan itse käsityksen että olisi foordin kone....eikös niillä ole juurikin samainen kone jossain c-maxissa tms mallissa ?

.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ford Mondeoon tulossa 3-pyttyinen kone:
http://carscoop.blogspot.com/2012/09/fo ... inder.html
-Malli tunnetaan Jenkeissä nimellä Fusion (täysin eri malli kuin Euroopan pieni tila-auto), mitäköhän siellä tykättäisiin mokomasta "pikkulohkosta" tuon kokoisessa autossa :?: :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Ford Mondeoon tulossa 3-pyttyinen kone:
http://carscoop.blogspot.com/2012/09/fo ... inder.html
-Malli tunnetaan Jenkeissä nimellä Fusion (täysin eri malli kuin Euroopan pieni tila-auto), mitäköhän siellä tykättäisiin mokomasta "pikkulohkosta" tuon kokoisessa autossa :?: :roll:
Mondeoon “mopon” moottori
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Laaksonen kirjoitti:Mondeoon “mopon” moottori
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
OT: Onkohan tuossa keulan muotoilussa haikailtu Aston-Martinin perään. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Roisto kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Mondeoon “mopon” moottori
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
OT: Onkohan tuossa keulan muotoilussa haikailtu Aston-Martinin perään. :?

t.
Risto
-Ehkä, nähdäänköhän uusi Mondeo tulevassa Bond-leffassa, kuten edeltäjä aikoinaan Casino Royalessa:
Kuva :?: :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Huhujen mukaan Myös 7-BMW:hen 4-pyttyinen bensamylly (turbo | 728):
http://www.bmwblog.com/2012/09/24/rumor ... arch-2013/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Re: 4-sylinterisyys

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Jos jotakuta häiritsee 4-sylinterinen diesel S250CDI-malli "vajaapyttyisyydellään", niin lohdutukseksi voi todeta, että Jagge on myös tuomassa 4-syinterisen koneen XJ:n keulalle (ainakin joillain markkinoilla):
http://www.greencarreports.com/news/107 ... efficiency
Tässä tuon "vajaapyttyisen" Jaguarin tekniset tiedot:
http://bilmagasinet.dk/article/168338-t ... mpe-jaguar
Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Laaksonen kirjoitti:Ford Mondeoon tulossa 3-pyttyinen kone :roll:
No just! Kohta me puksutellaan yhdellä pytyllä ja nyökytellään kaikki rivissä kilpaa, että ON SE VAAN HIENO MOOTTORI, kun mainoksessa ja väkisin maksetuissa "testeissä" isot pojat niin kertoo :shout:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

piippu kirjoitti: No just! Kohta me puksutellaan yhdellä pytyllä ja nyökytellään kaikki rivissä kilpaa, että ON SE VAAN HIENO MOOTTORI, kun mainoksessa ja väkisin maksetuissa "testeissä" isot pojat niin kertoo :shout:
No viimeistään siinä vaiheessa, kun Schumacher ajaa sillä ykspyttyisellä tunnelin läpi...
http://www.youtube.com/watch?v=izrNv4nMxAg

se että meneekö se sen tunnelin läpi tunnelin katon kautta pyörähtäen vai pysytellen tiukasti maan kamaralla on sitten eri asia :lol:
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Laaksonen kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Mondeoon “mopon” moottori
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-moottori
OT: Onkohan tuossa keulan muotoilussa haikailtu Aston-Martinin perään. :?

t.
Risto
-Ehkä, nähdäänköhän uusi Mondeo tulevassa Bond-leffassa, kuten edeltäjä aikoinaan Casino Royalessa:
Kuva :?: :roll:
Mikä ettei, mondeo litrasella padalla ja bondiksi joku eunukki, juomaksi mansikkisiideri ja pahisnaiseksi joku thaitransu......olis tätä päivää tämäkin seikkailu.

Mitä mondeoon tulee tuolla litraisella koneella, kaveri oli päässyt fiestaa tuolla koneella ajamaan, sanoi että mistään ei tiedä koneen olevan todellakin litrainen kun sillä ajelee....oli kuulemma ponteva veto koko ajan polkimen alla. ja pörinät kohdillaan....

. :D
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

todellauupunut kirjoitti: Mitä mondeoon tulee tuolla litraisella koneella, kaveri oli päässyt fiestaa tuolla koneella ajamaan, sanoi että mistään ei tiedä koneen olevan todellakin litrainen kun sillä ajelee....oli kuulemma ponteva veto koko ajan polkimen alla. ja pörinät kohdillaan....

. :D
No niin....propagandaa :amis_selittaa: jota tuossa jo aiemmin pelkäsin, kohta me tosiaan hytkytään sen yhden pytyn tahtiin ja kivasti kulkee ja maailma pelastuu voortilla :contract:



:wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tiesittekö, että Audin 5-sylinteriset bensakoneet ja Mersun 5-pyttyiset dieselit ovat (ainakin tämän) Wikipedia-artikkelin mukaan molemmat Ferdinand Piëchin suunnittelemia alunperin:
Wikipedia kirjoitti:Piëch held a small engineering company in the time between leaving Porsche AG and joining Audi, and while there, he developed a 5 cylinder in-line diesel engine for Mercedes-Benz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_ ... #Biography :?: :shock:
Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mersun OM617 tuli jo vuonna 75 vaiko peräti jo vuoden 74 lopulla markkinoille, tuosta jutusta sai vaan sen käsityksen että herra piech suunnitteli mersulle 5 mukisen koneen sen jälkeen kun oli tehnyt sen ensin audille.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Siis vapaasti suomennettuna tuossa lainaaamassani Wikipedia-artikkelissa sanotaan jotakuinkin näin:
Piëchillä oli pieni suunnittelutoimisto Porschelta lähdettyään ennen Audille siirtymistään ja tuona aikana hän suunnitteli Mersulle rivi-5-moottorin.
Mersulla siis rivi-5 moottori selvästi ennen Audia. Ensimmäinen rivi-5 (ainakin ajoneuvokäytössä) alkujaan kai Hondan kilpamoottoripyörässä:
Wikipedia kirjoitti:The smallest straight-five was found on the Honda racing motorcycle, the 125-cc-class RC149, raced in 1966. The five-cylinder configuration was used because it shared components (and hence simultaneous development) with the two-cylinder engine, 50 cc, RC116.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-f ... rcycle_use
-Pitäisiköhän Mersun taas vaihteeksi alkaa valmistaa noita huristimia :?: :roll:
Kuva
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Onhan tuossa A-mersun AMG versiossa 4 pyttynen 360 hevosvoiman moottori.. Kyllä sellanen 7 pykäläisellä laatikolla ässää liikuttelisi.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Laaksonen kirjoitti:Siis vapaasti suomennettuna tuossa lainaaamassani Wikipedia-artikkelissa sanotaan jotakuinkin näin:
Piëchillä oli pieni suunnittelutoimisto Porschelta lähdettyään ennen Audille siirtymistään ja tuona aikana hän suunnitteli Mersulle rivi-5-moottorin.
Mersulla siis rivi-5 moottori selvästi ennen Audia. Ensimmäinen rivi-5 (ainakin ajoneuvokäytössä) alkujaan kai Hondan kilpamoottoripyörässä:
Wikipedia kirjoitti:The smallest straight-five was found on the Honda racing motorcycle, the 125-cc-class RC149, raced in 1966. The five-cylinder configuration was used because it shared components (and hence simultaneous development) with the two-cylinder engine, 50 cc, RC116.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-f ... rcycle_use
-Pitäisiköhän Mersun taas vaihteeksi alkaa valmistaa noita huristimia :?: :roll:
Juu, näinhän se taitaa olla, jossakin muistaakseni kerrottiin että alfa:lla olisi ollut rivi vitonen jossain kilpautossa jo joskus 1900 luvun alussa. Scanialla taitaa tällä hetkellä olla suurin rivi 5 kuormautossa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jari_w123 kirjoitti:Juu, näinhän se taitaa olla, jossakin muistaakseni kerrottiin että alfa:lla olisi ollut rivi vitonen jossain kilpautossa jo joskus 1900 luvun alussa. Scanialla taitaa tällä hetkellä olla suurin rivi 5 kuormautossa.
Onkos Kaanian 9 litranen siis vitoskone? Kun oon tässä miettiny tota hurukylän meininkiä pumppujen suhteen, niin sais myös 602:een uusia ulottuvuuksia.. :twisted:
Ja sitä mieltä mäkin olin, mut viisaammat väittivät 6 koneeks... :wink:
Google ainakin kertois olevan 5 mukinen... :) Mutta onko poikkeuksia? Jotenkin jäi hämärä mielikuva, että kaikki 9 litraset ei oo vitosia? MEnee OT:ksi.. :oops:
Viimeksi muokannut Vensku_, 23.5.2013 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Vensku_ kirjoitti:Onkos Kaanian 9 litranen siis vitoskone? Kun oon tässä miettiny tota hurukylän meininkiä pumppujen suhteen, niin sais myös 602:een uusia ulottuvuuksia.. :twisted:
Se vanha 9-litrainen on kuusisylinterinen.

http://www.scania.com/products-services ... v/9-litre/

Toi on vitonen, mutta siinä tuskin on perinteistä rivipumppua.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

ram kirjoitti:Onhan tuossa A-mersun AMG versiossa 4 pyttynen 360 hevosvoiman moottori.. Kyllä sellanen 7 pykäläisellä laatikolla ässää liikuttelisi.
Kyllähän se liikuttaa mutta pitää muistaa että painoeroa on tonni ja se tuo oman haasteensa kevyen tuntuiseen liikkumiseen. Se teho ei ole koko totuus....

.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

todellauupunut kirjoitti:
ram kirjoitti:Onhan tuossa A-mersun AMG versiossa 4 pyttynen 360 hevosvoiman moottori.. Kyllä sellanen 7 pykäläisellä laatikolla ässää liikuttelisi.
Kyllähän se liikuttaa mutta pitää muistaa että painoeroa on tonni ja se tuo oman haasteensa kevyen tuntuiseen liikkumiseen. Se teho ei ole koko totuus....

.
Jos totuudessa pysytään niin eihän noiden painoero ole tonnia. A 45 AMG:n omapaino 1555 kg ja V222 (siis lang-malli) kuutoskoneella 1975 kg, nelosella ässä painaa tuskin 400 kiloa enemmän.

Omasta puolestani ässän voi ostaa vaikka mopon moottorilla jos joku niin haluaa, en ymmärrä miksi minulla tai muilla pitäisi olla joku mielipide siitä minkälaisen auton joku toinen saa ostaa.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

todellauupunut kirjoitti:...Mikä ettei, mondeo litrasella padalla ja bondiksi joku eunukki, juomaksi mansikkisiideri ja pahisnaiseksi joku thaitransu......olis tätä päivää tämäkin seikkailu...
. :D
:lol: :lol: :lol: :supersad:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W221 / W216 moottori”