124 ruostesuojauksessa
124 ruostesuojauksessa
Oma 124-farkku on nyt ruostesuojauksessa. Pohja on pesty ja tarkastettu
ja korjattavaa ei löytynyt. On kuulemma vähemmän ruostetta kuin joissain
pari-kolme vuotta vanhoissa autoissa. Taakse pannaan sisälokasuojat,
eteen ei laiteta nelivedon ja jäähdyttimien viemän tilan takia.
Kyselin tarjouksia muutamasta paikasta ja kävin kahdessa paikassa.
Tämä Hämeenkyrön paikka tuli sitten valittua fiilispohjalta. Tekijä
vaikutti vilpittömän kiinnostuneelta työn tekemisestä ja lopputuloksesta.
ja korjattavaa ei löytynyt. On kuulemma vähemmän ruostetta kuin joissain
pari-kolme vuotta vanhoissa autoissa. Taakse pannaan sisälokasuojat,
eteen ei laiteta nelivedon ja jäähdyttimien viemän tilan takia.
Kyselin tarjouksia muutamasta paikasta ja kävin kahdessa paikassa.
Tämä Hämeenkyrön paikka tuli sitten valittua fiilispohjalta. Tekijä
vaikutti vilpittömän kiinnostuneelta työn tekemisestä ja lopputuloksesta.
Re: 124 ruostesuojauksessa
No tommoseen ei joka päivä törmää.Toivottovasti homma onnistuu.Jarkko N kirjoitti:. Tekijä
vaikutti vilpittömän kiinnostuneelta työn tekemisestä ja lopputuloksesta.
Joo, täytyy kurkata. Takaoven johtosarjan paikkaus onkin
työlistalla.
Mistään suojaamosta ei saa täydellistä suoritusta joka kerta
ja TM:n testien mukaan isojakin virheitä tehdään.
Huonoutta on vaan siedettävä, sitä on joka paikassa. Muuten
menee hermot. Parempi katsoa, mitä saa kuin mitä jää saamatta.
Jos suojaus on edes 90% onnistunut, niin kaikki on kotiinpäin
ja loput laitellaan takuuna tai itse tai myöhemmin.
Suojauksen listahinta lähes kaikilla suojaamoilla oli 950 euroa, lisäksi
sisälokasuojat 120 euroa parilta, sekä hiekkapuhallus ja maalaus
tuntiveloituksella. Jos autosta löytyisi ruostereikiä, niin auto pitäisi
kuljettaa eri paikkaan hitsattavaksi. Autoa puretaan vain vähän, esim.
helmamuovit irrotetaan vain alareunasta. Suojaamot eivät olleet
kovin innokkaita kuvaamaan menettelyjään tarkasti.
työlistalla.
Mistään suojaamosta ei saa täydellistä suoritusta joka kerta
ja TM:n testien mukaan isojakin virheitä tehdään.
Huonoutta on vaan siedettävä, sitä on joka paikassa. Muuten
menee hermot. Parempi katsoa, mitä saa kuin mitä jää saamatta.
Jos suojaus on edes 90% onnistunut, niin kaikki on kotiinpäin
ja loput laitellaan takuuna tai itse tai myöhemmin.
Suojauksen listahinta lähes kaikilla suojaamoilla oli 950 euroa, lisäksi
sisälokasuojat 120 euroa parilta, sekä hiekkapuhallus ja maalaus
tuntiveloituksella. Jos autosta löytyisi ruostereikiä, niin auto pitäisi
kuljettaa eri paikkaan hitsattavaksi. Autoa puretaan vain vähän, esim.
helmamuovit irrotetaan vain alareunasta. Suojaamot eivät olleet
kovin innokkaita kuvaamaan menettelyjään tarkasti.
Lankun koteloiden suojausta. Mitä alustaan?
Jatkanpa sujuvasti aiheesta:
Tuohon kolomisatkuun on kevään myötä ilmestynyt muutama kukkanen, joiden innoittamana ois kesällä tarkotus suihkutella autoon ympäriinsä kotelosuoja-ainetta. Tässä vähän suunnitelmaa:
Välineet: työkaluja, 2 hv kompressori, Biltema ruostesuojaruisku 15-457, 12.99 e
Käytettävät aineet: Biltema ruostesuoja-aine 36-2430, 9.99 e/litra, mahdollisesti tervaa
Muovihelmat ovista sekä kynnyskoteloiden päältä, ovipahvit, peräkontin verhoilut, Lokari-sisälokasuojat ja pohjamuovit on tarkoitus ottaa irti ennen toimenpiteitä. Ehkä myös puskurit olisi syytä käyttää irti, jos haluaa olla perusteellinen?
Suojauskohteet: kynnyskotelot, ovet, peräkontin sivupeltipinnat, peräkontin luukku, etulokarit, konehuoneessa olevat (kotelo)palkit, sisälokasuojien alla olevat peltipinnat, jne.
Kysymyksiä:
- Mitä alustaan kannattaisi laittaa, jos ei halua laittaa varsinaista alustamassaa? Jotkut vissiin tekevät jonkinlaisen terva-öljy-seoksen, vinkkejä?
- Kannattaako tukivarsiin ja niiden kiinnityspisteisiin suihkia myös samaa jöötää, jota mahdollisesti laitan alustaan? Vuosi sitten vaihdetut tukivarret ja pultit näyttivät jo ottaneen pintaruostetta...
Vastauksia ja kommentteja odotellen.
Tuohon kolomisatkuun on kevään myötä ilmestynyt muutama kukkanen, joiden innoittamana ois kesällä tarkotus suihkutella autoon ympäriinsä kotelosuoja-ainetta. Tässä vähän suunnitelmaa:
Välineet: työkaluja, 2 hv kompressori, Biltema ruostesuojaruisku 15-457, 12.99 e
Käytettävät aineet: Biltema ruostesuoja-aine 36-2430, 9.99 e/litra, mahdollisesti tervaa
Muovihelmat ovista sekä kynnyskoteloiden päältä, ovipahvit, peräkontin verhoilut, Lokari-sisälokasuojat ja pohjamuovit on tarkoitus ottaa irti ennen toimenpiteitä. Ehkä myös puskurit olisi syytä käyttää irti, jos haluaa olla perusteellinen?
Suojauskohteet: kynnyskotelot, ovet, peräkontin sivupeltipinnat, peräkontin luukku, etulokarit, konehuoneessa olevat (kotelo)palkit, sisälokasuojien alla olevat peltipinnat, jne.
Kysymyksiä:
- Mitä alustaan kannattaisi laittaa, jos ei halua laittaa varsinaista alustamassaa? Jotkut vissiin tekevät jonkinlaisen terva-öljy-seoksen, vinkkejä?
- Kannattaako tukivarsiin ja niiden kiinnityspisteisiin suihkia myös samaa jöötää, jota mahdollisesti laitan alustaan? Vuosi sitten vaihdetut tukivarret ja pultit näyttivät jo ottaneen pintaruostetta...
Vastauksia ja kommentteja odotellen.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Kotelosuoja-aine kaikkialla pohjaan, oviin tukivarsiin ynnä muualla mihin sitä jaksaa ruiskuttaa. Sitten pohjaan, pyöräkuppeihin ynnä muualle missä tarvitaan kulutuskestävyyttä niin alustamassa päälle.
Kotelot olisi hyvä pestä, kuivattaa ja puhaltaa puhtaaksi ennen kun sinne menee ruiskuttelemaan.
Miksi laittaa jotain tervaa tai öljyä jos on olemassa tarkoitukseen sopiviakin aineita?
Kotelot olisi hyvä pestä, kuivattaa ja puhaltaa puhtaaksi ennen kun sinne menee ruiskuttelemaan.
Miksi laittaa jotain tervaa tai öljyä jos on olemassa tarkoitukseen sopiviakin aineita?