Etulokasuojan vaihto-ohjeita

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Etulokasuojan vaihto-ohjeita

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

En sattunut Mekasta tällaisia ohjeita löytämään, joten voisiko joku viisaampi ystävällisesti selostaa kuinka tuo kuljettajan puoleinen etulokasuoja irroitetaan ja mitä huomioitavaa asiaan liittyy. Paikalleenlaittohan tapahtuu tekemällä asiat päinvastaisessa järjestyksessä :wink:
Kiitos paljon jo etukäteen :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Se on helppoa kuin lasta löisi.

1) Konepelti huoltoasentoon
2) Sopivan kokoinen räikkä hollille ja siihen sopivan kokoinen avain käteen
3) Kurkkaa sivusta reunan yli, siinä näet suurimman osan etuloksun kiinnityspulteista.
4) Aukaise kuskin ovi ja kurkkaa etuloksua kohden, siellä näet muistaakseni kolme pulttia, nekin liittyvät etuloksun kiinnityksen.
5) Ota etuvilkku pois irrottamalla pikaliitin. Varo ettei vilkku lennä kädestäsi asfaltille.
6) Vilkun alla on ainakin yksi pultti ehkäpä kaksi tai jopa kolmekin.
7) Irrottele nämä pultit jossain loogisessa järjestyksessä. Itse varmaan aloittaisin niistä oven ja vilkun takana olevista pulteista. Lopuksi ruuvaisin päällä olevat irti ja irrottaisin loksun.
8 ) Loksun ollessa irti kannattaa tarkistaa myös konepellin avausjousen kunto. Itse löysin tämän eräänä talvipäivänä auton alta.
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

juurikin näin
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Sampo N. kirjoitti: 4) Aukaise kuskin ovi ja kurkkaa etuloksua kohden, siellä näet muistaakseni kolme pulttia, nekin liittyvät etuloksun kiinnityksen.
Nuo pultit minua eniten askarruttivatkin. Oli niin ahtaan näköinen väli, että tuli jopa mieleen että pitääkö ovikin repaista irti lokasuojaa irroittaessa :?
Pitääköhän tuo oven "kylkimuovi" irroittaa että pääsee siihen alimpaan ruuviin käsiksi :roll: Kaksi ylintä luulis lähtevän ilman ongelmia...
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

lisäisin:
kylkisuojan alla pari ruuvia
etupuskurin takana ruuvi
autodidakti
Trac 65/70
Viestit: 13
Liittynyt: 22.10.2010 23:34
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Trac 65/70 »

toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kyllä näillä ohjeistuksilla luulis yhden lokasuojan vaihtavan :wink:
Kiitos paljon 8)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

lokasuojat kun otti irti niin molemmin puolin oli ruosteessa kori kitti sauman alta. hantin puolella oli oikein reikää. voiko tosiaan olla se kitti sellasta joka alkaa ruostuttaa? kun ihan samaa reittiä meni ruoste mistä kittikin.

Kuva
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

ihan kokemuksesta sanon että tuo mersunkäyttämä vanhetessaan imee ihtensä ja pellin väliin kosteutta joka ajan kanssa muhii sen pellin pois. pitkään näytää päältä hyvältä, mutta alla ei ole peltiä ollenkaan.
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

ranex kirjoitti:ihan kokemuksesta sanon että tuo mersunkäyttämä vanhetessaan imee ihtensä ja pellin väliin kosteutta joka ajan kanssa muhii sen pellin pois. pitkään näytää päältä hyvältä, mutta alla ei ole peltiä ollenkaan.
jotakin sellasta tuntuu tekevän. oli piru päässy jo ihan helman ala päästä saumaa pitkin ikkunan kulmaan :twisted:

tuli pysäytettyä se rost stop aineella. testi mielessä täytyy koittaa pääseekö kunnon teräsharja laikalla ja ruoste stoppi aineella hiekkapuhallus tason ruosteen poistoon.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

paras lääke on tuohon paineilmakäyttöinen hitsiroiskeitten poisto laite, sillä kun työntelee, niin massan kappaleet sinkoilee, joissain kohin viellä kiinni kuin täi tervassa.
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

onpa muute mersu panostanu luonnon säästämiseen kun jäähdytin nesteen yli meno putken päähän on laitettu parin litran säiliö :D

itellä ainaki oli siellä litran verran jäähdytin nestettä :D
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3629
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mikäs se noinniinkuin yleisesti ottaen on tarvikeloksujen laatu satalankkuun sopivien osalta? Alkuperäislaatuinen tietty sopii paikalleen niinkuin kuuluukin, mutta onko arvon raadilla kokemusta tarvikeplootujen laadusta? :roll:

Omat kokemukset tarvikepelleistä (muunmerkkisiin autoihin) monenlaisia: osa ihan ok, osa täyttä rahanhukkaa. :twisted:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Jatketaan nyt tähän lisäkysymyksellä... Tartteeko peltien väliin laittaa mitään ainetta kun laittaa kasaan, vai vedetäänkö pelti peltiä vasten??
Onhan niissä tieten maalit päällä mutta tarviiko lisäsuojaa?
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

H.Salminen kirjoitti:Jatketaan nyt tähän lisäkysymyksellä... Tartteeko peltien väliin laittaa mitään ainetta kun laittaa kasaan, vai vedetäänkö pelti peltiä vasten??
Onhan niissä tieten maalit päällä mutta tarviiko lisäsuojaa?
ei se mitään tarvii. mutta samalla voimassata koko pyörän kotelon ja oven raon. ni on sitten ainaki siinä oven raon kohdal peltien välissä massa.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”