Lokasuojankaarien "e500-look" levitys?
Lokasuojankaarien "e500-look" levitys?
Tervehdys.
Tarkoitus olisi korjailla kesän aikana hiukan jo pehmenneet lokarinkaaret mersusta ja samalla oli ajatuksena tehdä hiukan levitystä niihin.
Ja ehkä parhaimman näköiset kaaret on minusta juurikin tuossa e500 korissa.
Mutta.... onkos kukaan tehnyt e500-look kaarienlevitys muutosta perus w124 koriin?
Aitoja korjauspaloja tuskin mistään ainakaan kovin edullisesti saa, mutta jos jostain muusta autosta löytyisi tähän muutokseen sopivat kaaret?
Ideoita?
Tarkoitus olisi korjailla kesän aikana hiukan jo pehmenneet lokarinkaaret mersusta ja samalla oli ajatuksena tehdä hiukan levitystä niihin.
Ja ehkä parhaimman näköiset kaaret on minusta juurikin tuossa e500 korissa.
Mutta.... onkos kukaan tehnyt e500-look kaarienlevitys muutosta perus w124 koriin?
Aitoja korjauspaloja tuskin mistään ainakaan kovin edullisesti saa, mutta jos jostain muusta autosta löytyisi tähän muutokseen sopivat kaaret?
Ideoita?
edessähän ei juuri tarvi paljoa niin mahtuu jo paljon paremmin mutta taakse voi soveltaa etukaaria. EI tuu niin levee ku 500:ssa mutta pari senttiä kuitenkin leveämpi kuin vakio.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hyvä idea tuo etukaarien sovitus, kiitosSergey kirjoitti:edessähän ei juuri tarvi paljoa niin mahtuu jo paljon paremmin mutta taakse voi soveltaa etukaaria. EI tuu niin levee ku 500:ssa mutta pari senttiä kuitenkin leveämpi kuin vakio.
Mutta mielessä on kuitenkin jos jostain sais tämän kuvan kaltaiset kaaret sovellettua,
kun tuo kaaren aukon muotokin on pyöreämpi kuin perus:
http://www.maxbimmer.com/forums/attachm ... 43661%2050
Tälläinen paja löytyi ruotsista, mikä valmistaa mm. 500-look kaaria:
http://www.darensteel.com/svenska.html
~ 400e + kulut. Onko se nyt sitten paljon vai ei...
Jos joku tietää muitakin (lue halvempia) kaarien valmistajia niin postatkaa ihmeessä.
Tai jos tosiaan jostain toisesta autosta sais pienellä sovittelulla samantapaiset kaaret, kun ei tässä nyt ihan millivilleiks tarvitse ruveta...
http://www.darensteel.com/svenska.html
~ 400e + kulut. Onko se nyt sitten paljon vai ei...
Jos joku tietää muitakin (lue halvempia) kaarien valmistajia niin postatkaa ihmeessä.
Tai jos tosiaan jostain toisesta autosta sais pienellä sovittelulla samantapaiset kaaret, kun ei tässä nyt ihan millivilleiks tarvitse ruveta...
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15.11.2011 22:16
- Paikkakunta: Espoo
Heitetäänpäs tähän threadiin nii ei tarvi suotta uutta aloittaa..
Eli tuli hankittua tässä tovin aikaa sitten tuohon 300 DT lankkuun AMG monoblockit koolla 17x7,5 ET42 ja 225x45 gummeilla. Nyt kun etupäähän tuli vakioiskareiden tilalle Bilstein B8 sprint-tolpat ja eibachin laskusatsi alle ja samalla muutakin alustapuolen kuluvaa osaa uusiksi, nii eiköhän vain ilmaantunu pientä skrapaamista tuohon lauhduttimen flektin koppaan vänkärinpuolella eikä paljoa uskaltanu sitte montuista ajella ja reippaammin kun käänsi vasempaan nii silloinkin alkoi kuulua ikävää raapimista - Pyörien säädöthän oli tietenkin persieellään ja samalla kun käytin kiesiä nelipyöräsuuntauksessa niin ajattelin tuon onkelman poistuvan, mutta eiköhän pyörät edelleen hieraise ujosti syvemmissä kehä I:en montuissa kaareen, mut tällä kertaa ovenpuolen kylkimuoviin siinä kohtaa missä se kiertää kaaren taakse..
Selailin sitten foorumia ja toistakin ja sieltähän löytyi infoa lokasuojien alle kaarien molemmin puolin asennettavista AMG spacereista eli tuommoisista 15mm korkeista polyuretaaniplootuista, joiden pitäisi tuoda loksun kaarta toivotulla tavalla ulospäin..
Kysymys kuuluukin et onko kenellä foorumilaisella kokemusta tällaisista korokepaloista ja lieneekö ratkaisu toimiva? Jotain kuviakin tuolla näkyi ulkomaanelävien sivustoilla ja äkkiseltään vaikuttais aika näppärältä tavalta saada hieman lisätilaa ja välttyä tuolta ei-toivotulta pyörien hinkaamiselta tuohon muovilistaan - Minähän menin tietty soittelemaan jo muutamaan muovialan verstaaseen ja kyselin että löytyykös teitillä tuommosta 90 ShA polyuretaanitankoa ja voiskos semmoisesta pätkäistä mulle muutaman palikan ja mitä maksais.. Muissa paikoissa kuulostettiin varsin nuivilta, mutta vantaan Kumiavussa vastasi leppoisan tuntoinen äijä, joka löysi hoteistaan sopivaa tankoa ja sanoi et tottahan hän voi mittoa mulle sopivat palat haluttua tavaraa. Hintaa kun kysyin, niin kehtasi vaatia jotain tostakymppiä ja minähän olin varsin tyytyväisnä tuohon
Eli tuli hankittua tässä tovin aikaa sitten tuohon 300 DT lankkuun AMG monoblockit koolla 17x7,5 ET42 ja 225x45 gummeilla. Nyt kun etupäähän tuli vakioiskareiden tilalle Bilstein B8 sprint-tolpat ja eibachin laskusatsi alle ja samalla muutakin alustapuolen kuluvaa osaa uusiksi, nii eiköhän vain ilmaantunu pientä skrapaamista tuohon lauhduttimen flektin koppaan vänkärinpuolella eikä paljoa uskaltanu sitte montuista ajella ja reippaammin kun käänsi vasempaan nii silloinkin alkoi kuulua ikävää raapimista - Pyörien säädöthän oli tietenkin persieellään ja samalla kun käytin kiesiä nelipyöräsuuntauksessa niin ajattelin tuon onkelman poistuvan, mutta eiköhän pyörät edelleen hieraise ujosti syvemmissä kehä I:en montuissa kaareen, mut tällä kertaa ovenpuolen kylkimuoviin siinä kohtaa missä se kiertää kaaren taakse..
Selailin sitten foorumia ja toistakin ja sieltähän löytyi infoa lokasuojien alle kaarien molemmin puolin asennettavista AMG spacereista eli tuommoisista 15mm korkeista polyuretaaniplootuista, joiden pitäisi tuoda loksun kaarta toivotulla tavalla ulospäin..
Kysymys kuuluukin et onko kenellä foorumilaisella kokemusta tällaisista korokepaloista ja lieneekö ratkaisu toimiva? Jotain kuviakin tuolla näkyi ulkomaanelävien sivustoilla ja äkkiseltään vaikuttais aika näppärältä tavalta saada hieman lisätilaa ja välttyä tuolta ei-toivotulta pyörien hinkaamiselta tuohon muovilistaan - Minähän menin tietty soittelemaan jo muutamaan muovialan verstaaseen ja kyselin että löytyykös teitillä tuommosta 90 ShA polyuretaanitankoa ja voiskos semmoisesta pätkäistä mulle muutaman palikan ja mitä maksais.. Muissa paikoissa kuulostettiin varsin nuivilta, mutta vantaan Kumiavussa vastasi leppoisan tuntoinen äijä, joka löysi hoteistaan sopivaa tankoa ja sanoi et tottahan hän voi mittoa mulle sopivat palat haluttua tavaraa. Hintaa kun kysyin, niin kehtasi vaatia jotain tostakymppiä ja minähän olin varsin tyytyväisnä tuohon
Viimeksi muokannut Hans Kompis, 26.6.2012 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15.11.2011 22:16
- Paikkakunta: Espoo
Jahas, piti klikata esikatselua mutta se viesti lähtikin sitten..
Huomenaamusta ajattelin siis poiketa kumiavussa poimimassa nuo pulikat pois ja kun porailis niihin 9mm reiät keskelle nii vois kokeilla sovitella paikalleen, sikäli kun joku fixumpi mersumies antaisi kokeneempana siunauksen tälle toimenpiteelle? Pidemmät ruuvithan tuohon tarvii kans hankkia, mutta niitähän saa vaivatta - Työkaluja mulla ei itsellä juuri ole, mutta tutulla kaverilla on verstas Kalajärvellä, nii vois vaikka piipahtaa siellä ja löysäillä lokareita ja katsoa miltä homma vaikuttaa..
Huomenaamusta ajattelin siis poiketa kumiavussa poimimassa nuo pulikat pois ja kun porailis niihin 9mm reiät keskelle nii vois kokeilla sovitella paikalleen, sikäli kun joku fixumpi mersumies antaisi kokeneempana siunauksen tälle toimenpiteelle? Pidemmät ruuvithan tuohon tarvii kans hankkia, mutta niitähän saa vaivatta - Työkaluja mulla ei itsellä juuri ole, mutta tutulla kaverilla on verstas Kalajärvellä, nii vois vaikka piipahtaa siellä ja löysäillä lokareita ja katsoa miltä homma vaikuttaa..
http://rpglasfiber.com/
Tualta koko 500E kitti kuituusena 19 900kr.
Tualta koko 500E kitti kuituusena 19 900kr.