Kuskinoven lukko

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Kuskinoven lukko

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Aivovaurio tulossa, sen verran raastaa hermua.

Eli lauantaina kesken kirkkaan päivän Parkanossa hesestopin pihalla ei enää ovet auennu. Voi ristus. Lukko pelaa kyllä kiinnipäin, mutta aukipäin ei, tai ei se eres käänny sinnepäin koko avaan. Mikähän vikana?

Oon yrittäny sitä runksutella kaikella lailla, mutta ei vaan pelaa. Onneksi muut lukot pelaa, jotta saa ovet auki eres jostaki.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Kulunut.

Vaihda vänkärin ja kuskin oven lukkopesät keskenään tai ota pari pahiten kulunutta haittaa pois. Helpoin ja halvin ratkaisu ja vieläpä ihan toimivakin. Sullahan on keskuslukko siinä?
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Mulla sama ongelma, mutta tilanne on niin että ovet ovat tällä hetkellä auki. Eli avain ei edes meinaa mennä lukkoon ja sitten kun se sattuu sinne menemään niin ei käänny yhtään mihinkään. Jolloin ovia ei saa lukkoon kuin sisäpuolelta mutta saiskohan nuita sitten auki ollenkaan.. :shock: :?:
Tuo Jiitekin konsti vois muuten olla ihan hyvä mutta kun ei ole vänkärin puolelle avainta olemassa.. :(

Mitenkähän iso prosessi tuo on purkaa.. :?:
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Jiitek kirjoitti:Kulunut.

Vaihda vänkärin ja kuskin oven lukkopesät keskenään tai ota pari pahiten kulunutta haittaa pois. Helpoin ja halvin ratkaisu ja vieläpä ihan toimivakin. Sullahan on keskuslukko siinä?
On keskuslukko. tarviiko siinä vaan purkaa ovipahvit pois ja koko kahvasysteemi käteen? Millä tuo lukkopesä on kiinni? Mitenkäs tuo alipaine keskuslukko, pitääkö se ikinä enää painetta jos sitä menee sörkkimään?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tästäkin on jo ollut puhetta, haulla löytyi seuraava pikaohje:
ei siinä muuta tarvi kuin irroittaa ovesta kumitulppa lukon paikkeilta, ja kääntää sen alta paljastuvaa kuusiokoloruuvia auki sen verran, että sylinteri irtoaa. Minun autossani oli aika tiukassa, mutta irtosi kuitenkin pienen neuvottelun jälkeen. Auttaa, jos avain on paikoillaan, niin voi vetää sillä sylinterin pois
Pro HVM
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ite käytän ihan sujuvasti takakontin lukkoa. :D :D :D Porukat ihmettelee kuinka tarkka mies se on kun aina pitää käydä takakontilla kokeileen. Lähtiessä ja tullessa.

Hyvä täällä on muita neuvoa. :oops:
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Laita kaukoohjain keskuslukkoon maksaa alle 100e ja ei kulu sen jälkeen lukkopesät yhtään... velipojan 124 oli kuskinovi vänkärinovi ja virtalukko eriavaimilla eli piti olla 3 avainta nyt ei tarvii olla kun yksi eli virta-avain kun on kauko ohjaus... KIITOS DEALERILLE hyvästä kaukoohjain paketista ja hyvistä neuvoista asennuksessa...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jiitek kirjoitti:Ite käytän ihan sujuvasti takakontin lukkoa. :D :D :D Porukat ihmettelee kuinka tarkka mies se on kun aina pitää käydä takakontilla kokeileen. Lähtiessä ja tullessa.
Sama homma itellä oli vuoden päivät. Sitten vetelin autoon 100km piuhaa ja nyt toimii taskunpohjalta napista lukot. Ja tarvittaessa herättää naapurit kun painaa sitä väärää nappia... :D

Mutta voishan tuota iteki vaihtaa ovien lukkopesät ristiin, vaikka huvin ja urheilun vuoksi :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Juu, vaiha vaan enshätiin ristiin ne, sanotaan nyt että 5 min homma mutta siinähän ne tulee samalla putsailtuakin tietysti.
Kauko-ohjattava kannattaa kyllä laittaa, halpaa ja helppo homma....talvella ei uituta sitte ropailla lukkoja aina.

E: harmi kun nämäkin on tullu itte harjoteltua aikanaan kun ei ollu näin hienoa voorumia olemassa, olis säästyny taas ainakin 13 aivosolua kun ohjeet löytyy aina suht helpolla. :D
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

No nii, vaihtelin lukot eilen illalla, meni 5 min. W124 voi sen kuusiokolo ruuvin ruuvata pihalle asti, se on niin pitkä että sen saa käteen ilman sitä vaaraa, että se putoaisi oven sisälle.

Kiitos ohjeista.
ksaarenmese
Viestit: 5
Liittynyt: 01.10.2007 20:44
Paikkakunta: vehkataipale

Viesti Kirjoittaja ksaarenmese »

turhaa painitte niitten lukkojenne kanssa.aihiot eivät ole esim. motonetissä kalliita. tai tehdään vain uusi avain vanhan mallin mukaan ja sarjoitetaan lukot uudelleen.me lappeenrannassa korjataan niitä.kun se virta lukko renaa ekan kerran ja kääntyy vielä että lähtee käymään niin sammuttaessa ei kannata ekaa pykälää enempää niin se on helposti(halvalla) korjattavissa.olen itse lukkoseppänä lukkorengas oy:n lappeenrannan toimipisteessä. sama pätee myös niihin ovien pesiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, "ksaarenmese" !

Minkäverran tulee hintaa esim. W124 virtalukon lukkopesälle kun se sarjoitetaan alkuperäiselle avaimelle, siis uusi lukkopesä + sarjoitus ?
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

minulla ihan sama ongelma että kuskin ovea ei saa avaimella auki,eikun vaan kartanlukijan ovenkautta aina aukomaan ja lukittamaan ovet...pitäis kyllä jotain keksiä...kauko ohjattava hässäkkä ois varmaan helpoin ja ainenkin kaverilla hintaa tuli 40 euroa sarjalle...
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

jos ja kun laitatte kauko-ohjaimia niin,
kannattaa pitää yksi ovenlukko toimivana.

ettei käy niin, että kohta kysellään voorumilla .
miten päästään sisälle , kauko-ohjain ei pelaa, kun virta kaikki
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

voikko molemmat etuvien lukot jämähtää yhtäaikaa, siis vaimon 124 ovien lukot ei avaimella aukene, vaan menee kiinni, aukeaa ainoastaan takakontista. voiskoon lukkopesät olla jäässä kun täällä on ensipakkaset parasta aikaa. Joku varoitteli mersunlukkojen öljyämisestä ja lukkosulan käytöstä, eli kannattaako niitä aseöljyllä hölväillä vai ei.

Mistä saa toimivia uusia lukkopesiä!!!
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Voihan ne jäähän mennä ja tuntuis jopa todennäköisimmältä vaihtoehdolta jos kerta molemmat lukkopesät ovat yhtäaikaa lakanneet toimimasta.

Olen minä ainakin lukkoöljyllä niitä aina välillä voidellut ja herkemmin ovat aina senjälkeen pelanneet.

Meillä on reilusti plussan puolella.
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Minun autoon i on puolestaan jälkeenpäin asennettu hälytin ja varmaan kaukosäätöinen keskuslukituskin. Vai onko 86-vuoden 124.ssa moista varustusta alkujaan ollut? Ropleemi on sellattinen, että eipä sitä ovea parane mennä avaimella avaamaan, kun sitten alkaa se pahuksen hälytin huutamaan eikä lopeta ennen kuin puuttuu siihen mesuamiseen kaukosäätimen näppäimellä. Onko moinen ihan normaalia tai hyväksyttävää?
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Pistänpä tähän samaan.

Eli mitenkäs kun meillä on tuo kuskin oven lukko sellanen, että lukkoon menee hienosti, aukeaa kun rynkyttää (eli jumissa)... Mut sit jää ajonestolaite päälle. Eiku ulos autosta ja uudelleenyritys (ovet lukkoon ja uudelleen auki). Apukuskin puolelta toimii hyvin, mut mä olen sen verta laiska etten joka kerta viittis autoa kierrellä.
Onko vika tuossa lukossa, haitat viturallaan vai onko se joku sähköisempi vika, kun ei jää tuo ajonesto päälle? Lukko on kyllä tosi jumissa... :oops:
arzka
Viestit: 51
Liittynyt: 07.10.2007 14:58
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja arzka »

Uranium kirjoitti:Minun autoon i on puolestaan jälkeenpäin asennettu hälytin ja varmaan kaukosäätöinen keskuslukituskin. Vai onko 86-vuoden 124.ssa moista varustusta alkujaan ollut? Ropleemi on sellattinen, että eipä sitä ovea parane mennä avaimella avaamaan, kun sitten alkaa se pahuksen hälytin huutamaan eikä lopeta ennen kuin puuttuu siihen mesuamiseen kaukosäätimen näppäimellä. Onko moinen ihan normaalia tai hyväksyttävää?

mulla oli 91:ssä sama ongelma,otin vas.etuoven lukkopesästä sen mikrokytkimen pois mikä ohjaa hälyttimen toimintaa,sen jälkeen ei torvet soinu ovea avatessa.
Avatar
wuokila
Viestit: 380
Liittynyt: 07.12.2006 16:58
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Mulla on nyt sama ongelma ('92 farkku) eli avain ei reagoi kuskin oveen mutta apparin puolelta toimii keskuslukko hyvin.

Yllä oli kirjoitusta, että satasella saa kauko-ohjauksen. Toi hinta on varmaan itseasennettuna? Osaisko joku kertoa pk-seudulla jotain kohtuuhintaista paikkaa joka noita myis ja asentelis? Tai suositelkaa jotain merkkiä ja mallia mimmonen tohon kantsis ostaa, vaikka sitten oma-asenteisenakin jos ei muuta.
2103, 99, 4 x Talbot
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Uranium kirjoitti:Minun autoon i on puolestaan jälkeenpäin asennettu hälytin ja varmaan kaukosäätöinen keskuslukituskin. Vai onko 86-vuoden 124.ssa moista varustusta alkujaan ollut? Ropleemi on sellattinen, että eipä sitä ovea parane mennä avaimella avaamaan, kun sitten alkaa se pahuksen hälytin huutamaan eikä lopeta ennen kuin puuttuu siihen mesuamiseen kaukosäätimen näppäimellä. Onko moinen ihan normaalia tai hyväksyttävää?
No yleensä jälkiasennushälyttimet ohjaa keskuslukkoa, eli ne on kytketty sinne piuhojen väliin kukin omalla tavallaan. Sensijaan ne eivät osaa vastaanottaa signaalia sitä kautta sisään, eli hälytin kytkeytyy pois päältä vain omasta kaukosäätimestään...
Jos autossa olis alkuperänen kaukosäätö keskuslukolle, mitä oletettavasti ei tuossa vuosimallissa ole tainnu olla, siihen voitas kytkeä hälytin niin että se lukko ohjais koko roskaa.
Mulla ainaki käy just noin jos erehyn aukoon ovet avaimella ennenku oon kaukosäätäny hälyttimen pois... Toki se häly aukoo ovetkin, paitsi kovalla pakkasella ne menee samantien takas lukkoon, kirottu alipainesysteemi :D
...Itse hälyn asensin, kun ei se kuskin oven lukkopesä toimi ja kyllästyin kiertämään autoa joka kerta :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
TheEki
Viestit: 8
Liittynyt: 05.3.2008 22:35

Viesti Kirjoittaja TheEki »

Jaha, näkyy olevan Mersun ominaisuus. Itse jo kirosin, että taas meikäläisen tuuria, mutta näkyy sitä muissakin Meseissä tälläistä häikkää olevan.
Kuskinpuoleinen lukkopesä ei pelaa suuntaan eikä toiseen minunkaan autossani ja öljyistä / vaseliinista ei tullut muuta tulosta kuin komiat raidat oveen :D

Avainkin näyttää niin kuluneelta, että sitä katsomalla luulisi Meseen pääsevän jäätelötikun avulla. Täytyypä jostain romuttamolta / vastaavasta paikasta hakea uudet lukkopesät + avaimet.

Osaakos kukaan samaan syssyyn sanoa, mikähän takakontin lukossa mahtaa olla, kun sitä joutuu kirjaimellisesti lyömään, että se aukee. Eli hienovarainen kosketus ei auta, vaan reipas pamautus lukkoa päin, jolloin aukeaa.. Jokin jousi kulunut?

Ei sinänsä haittaa ajoa ja keskuslukkokin kontissa pelaa, mutta kädet käy kipeeksi ja näyttää typerältä kaupan parkkipaikalla hakata Mersuaan :D
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Rässi66 kirjoitti:Tästäkin on jo ollut puhetta, haulla löytyi seuraava pikaohje:
ei siinä muuta tarvi kuin irroittaa ovesta kumitulppa lukon paikkeilta, ja kääntää sen alta paljastuvaa kuusiokoloruuvia auki sen verran, että sylinteri irtoaa. Minun autossani oli aika tiukassa, mutta irtosi kuitenkin pienen neuvottelun jälkeen. Auttaa, jos avain on paikoillaan, niin voi vetää sillä sylinterin pois
Onkos tosiaan niin helppo homma? Yksi kuusio pois ja lukkopesä on kädessä? Toisella voorumilla varoiteltiin, että pitää olla aukiasennossa lukko tai menee ..tulleen. Sama kai se on jos keskiasennossa painaa sisään :?:
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
ladalassi
Viestit: 1
Liittynyt: 24.1.2008 23:16
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja ladalassi »

Tossa just mietin yks päivä että onneks ei oo vielä ollu lukkojen kanssa ongelmia ni eiköhän kuskin oven lukko räpsähtäny juntturaan ja pelkääjän paikan oven lukossa alkaa olla merkkejä hajoamisesta Aika samaan aikaaan näköjään hajos. Jos jollain ois myynnissä noita oven lukkoja olisin innokas ostamaan.saako niitä jostain halvalla tai kalliilla uutena?

Niin ja jos jollaki on hyvää 3litran mersua kaupan(124 tai 190)ni ottakaahan yhteyttä ja tietenki halpaa:)
kanerhe
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2008 19:03
Paikkakunta: NIVALA

lukko pelitämään

Viesti Kirjoittaja kanerhe »

Jos lukkopesä kokonaan jumittuu eikä avaimella liiku mihinkään
on vitsit vähissä. lukkopesää ei saa esille eikä irti ovesta mutta jos jotenkin saa Keploteltua osat irralleen.
Ei kun lukkopesä kouraan ja Lukkosepälle niiltä löytyy haittoja mersuu jos ei aivan sopivia niin melkein niistä sitten kokoilee haitat ja viilailee sen sopivaksi uusi (samanlainen kuin entinen) avain myös auttaa asiaa koska sekin saattanut kulua
Olisi mukavaa jos joku tekaisisi ohjeen tähä asiaan. koskee nimittäin monia muitakin.
kurati
Viestit: 12
Liittynyt: 21.7.2007 17:50
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja kurati »

no voe helevetinhelevetti!!! nyt sitten jäi avaimet virtalukkoon ja ovet lukossa!! autosta oli akku tyhjä otin sen irti ja vaihdoin uuden ja mitä persettä ovet oli menny lukkoon kun laitoin uuden akun!!?? onkohan mitään mahdollisuutta päästä autoon rikkomatta lasia!!??
Jell0n4
Viestit: 5
Liittynyt: 14.11.2010 14:14

Viesti Kirjoittaja Jell0n4 »

kurati kirjoitti:no voe helevetinhelevetti!!! nyt sitten jäi avaimet virtalukkoon ja ovet lukossa!! autosta oli akku tyhjä otin sen irti ja vaihdoin uuden ja mitä persettä ovet oli menny lukkoon kun laitoin uuden akun!!?? onkohan mitään mahdollisuutta päästä autoon rikkomatta lasia!!??
ei kai tuohon muuta osaa/saa neuvoa kuin että loppuseppään yhteys niin se tiirikoi sulle lukon auki.

mulla alkoi w124 200TE -90 kuskin lukkopesä myös vähänaikaa sitten reistaamaan ja arvelin, että hankala on varmasti korjata. avain ei tuolloin kääntynyt lukossa mihinkään suuntaan. CRC:tä suihkutin lukkoon puolipurkkia niin, että kylkiä pitkin valui aineet. Kaipa se "tulviminen" sitten poisti lukosta enimmät paskat, koska nyt on lukko pelannut hienosti jo kuukauden päivät.

en tiedä saako tänne ees kirjotella "laita crc:tä" tyylisiä vinkkejä, mutta meikäläisellä tuo ainakin toimi :)
niska-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.11.2010 19:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja niska- »

Kyllä sinne kannattaisi CRC:n perään laittaa jotain mikä voitelisi ja suojaisi sitä lukkoa vähän pidempään. Ei ole kivaa kun lukko hapettuu jumiin CRC:n vietyä vanhat rasvat..
Jell0n4
Viestit: 5
Liittynyt: 14.11.2010 14:14

Viesti Kirjoittaja Jell0n4 »

niska- kirjoitti:Kyllä sinne kannattaisi CRC:n perään laittaa jotain mikä voitelisi ja suojaisi sitä lukkoa vähän pidempään. Ei ole kivaa kun lukko hapettuu jumiin CRC:n vietyä vanhat rasvat..
ai se CRC tekee semmostakin. hyvä tietää :)
ajaako öljyn asiaa CRC MAGIC GRAPHIT?

CRC magic graphit
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3029
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Hiukka vaikea sanoa, mitä se CRC tekee, jos ei kerrota tarkemmin mikä CRC:n tuotteista on kyseessä :roll:

Valikoimaa nimittäin on kyllä puhdistusaineista vaseliiniin jne.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”