Tuulilasi halki autoa pestessä.
Tuulilasi halki autoa pestessä.
Moi
Kävipä mukava ylläri ku halkes tuulilasi autoa pestessä.
Ilmeisesti 31 astetta ja kylmä kraanavesi oli liikaa tolle hiekan turmelemalle lasille.
Huonoo tuuri sinäänsä et uusinta katsastus olis parin viikon sisää. Muuten meni hyvin mutta oikee jarruletku oli turvonnu ja sai sen sit vaihtaa...
Noh onneks ollu jo 2 vuotta tuulilasin vaihto suunnitelmis ni saa senki ny tehä.
Onkos muute kokemuksia miten saa ne ruosteet lasin alta pois ?
Aattelin et joutuu varmaa ottaa ite lasin irti ja korjailla ruosteet. Sitte lasi paikallee "pikaliimalla" ja vaihtamaa jonneki firmaa.
Tai no samalla vaivalla kai ite sen uudenki lasin pistäis...
Kävipä mukava ylläri ku halkes tuulilasi autoa pestessä.
Ilmeisesti 31 astetta ja kylmä kraanavesi oli liikaa tolle hiekan turmelemalle lasille.
Huonoo tuuri sinäänsä et uusinta katsastus olis parin viikon sisää. Muuten meni hyvin mutta oikee jarruletku oli turvonnu ja sai sen sit vaihtaa...
Noh onneks ollu jo 2 vuotta tuulilasin vaihto suunnitelmis ni saa senki ny tehä.
Onkos muute kokemuksia miten saa ne ruosteet lasin alta pois ?
Aattelin et joutuu varmaa ottaa ite lasin irti ja korjailla ruosteet. Sitte lasi paikallee "pikaliimalla" ja vaihtamaa jonneki firmaa.
Tai no samalla vaivalla kai ite sen uudenki lasin pistäis...
Nii ja sitte jossaa paikoissa se ruosteenpoisto tarkottaa sitä et niitä ruosteita pyyhkästää kerran teräsharjalla ja liimataa lasi siiheSergey kirjoitti:niin tosiaan, kyllähä tuo maksoki liki 300 euroo
Tuossa 250-300e tienoilla tuntuu noi asianmukasesti tehdyt vaihtotyöt maksavan ja mun mielestä ihan asiallinen hinta jos tehdää kunnolla.
Jännä juttu muute että kerran ku tottuu uutee lasii nii sen jälkee pitää vaihtaa jokaisee linttaa uus hiekkapuhalletun tilalle
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kävin näyttämäs jarruletkun ja eipä lasista mitää sanomista tullu. Vuosi taas eteenpäin ja jarrutki tuli vähä jämäkämmiks ku vaihto molemmat letkut samalla.
Joutu kyl bilteman jarruletkun teko/jatko setin ostaa ja korjailla ku oli putken pultit ihan homees ja käsiinhän ne hajos pelkääjän puolelta. Noh ihan hyvin sai tol bilteman halvalla setillä jatkettua akun vierestä sinne letkulle sen jarruputken.
Kiitoksia muuten vinkeistä. Pitääpä tuumailla mitä tekee ton lasin kaa.
On se kyl aika ilkeetä ajaa tolla valoo ja varjoo vasten. Myös talvella vastaan tulevan valot maalaa tuulilasin valkoseks ja taas tirkistellään.
Toi ruosteen korjailu kyl väkisin maksaa aikaa(rahaa) ja nihkeetä ku ei oikein es näy et miten se on korjattu.
Pitääpä päivitellä statusta jos saa tolle lasille jotai aikaseks.
Joutu kyl bilteman jarruletkun teko/jatko setin ostaa ja korjailla ku oli putken pultit ihan homees ja käsiinhän ne hajos pelkääjän puolelta. Noh ihan hyvin sai tol bilteman halvalla setillä jatkettua akun vierestä sinne letkulle sen jarruputken.
Kiitoksia muuten vinkeistä. Pitääpä tuumailla mitä tekee ton lasin kaa.
On se kyl aika ilkeetä ajaa tolla valoo ja varjoo vasten. Myös talvella vastaan tulevan valot maalaa tuulilasin valkoseks ja taas tirkistellään.
Toi ruosteen korjailu kyl väkisin maksaa aikaa(rahaa) ja nihkeetä ku ei oikein es näy et miten se on korjattu.
Pitääpä päivitellä statusta jos saa tolle lasille jotai aikaseks.
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
No tämähän nyt on päivän selvä asia ja mä nyt ainaki tarkotin pikku kuprua enkä sellasta mistä menee sormi läpiJaakko Parantainen kirjoitti:mutta jos koko lasin alunen on umpiruosteessa niin ymmärrettävästi ei lasiliikkeissä ole automaalaamon arsenaalia tehdä ruosteenpoistoa/mahdollista hitsausta ja maalausta vajaassa työpäivässä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nuissa näättäs olevan lassiissai melekoverran eroja. Muuan on ollu nätti ja työkin varsin sievää, vellipoijan Polosessa taas on listat ku koiran jättämä p*ska ja ite lasi on kuprusempi ku keskiaikasen kivikirkon punttelissa pyöritetty räppänä. Eikä nuo tunnu ennää kestävän ihan mittään, van milläpä nuita muuten saisi myötyäkkään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.