Sumuvalot ei mene pois päältä
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Sumuvalot ei mene pois päältä
Kyse on -85 vuoden kakkoslankusta, jossa on melko erikoinen vika. Sumuvalot kyllä kytkeytyvät päälle kun valokatkaisijasta vetää ja takasumarikin syttyy kun vetää yhden pykälän lisää.
Mutta voi voi kun se sumu loppuu ja pimeys jatkuu, niin sumuvaloja ei saa pois päältä ei sitten millään vaikka prässillä työntäisi. Ainoa tapa sammuttaa sumuvalot on käyttää ajovaloja keskiasennossa (pois päältä), jolloin sumuvalot saa sammutettua.
Mikähän tässä on logiikkana? Miten tätä voisi korjata? Autolla on kuulemma YK-historia, eli tuontiautona tuotu aikanaan. Rekisteriotteen mukaankin käyttöönottopäivämäärä on 00.00.1985 ja rekisteröinti päivämärää 10/1986. Tiedän, että tällöin valosäännökset ovat olleet hieman erilaiset, joten onko näillä jotain merkitystä tähän?
Noiden valosäännösten takia ei muuten toimi toispuoleiset parkitkaan, eli jos parkkeja haluaa polttaa, on poltettava molempia puolia kerralla. Tämän voisi ilmeisesti kytkeä toimimaan aika helpolla? Mutta entäpä tuo sumuvalo-ongelma?
Mutta voi voi kun se sumu loppuu ja pimeys jatkuu, niin sumuvaloja ei saa pois päältä ei sitten millään vaikka prässillä työntäisi. Ainoa tapa sammuttaa sumuvalot on käyttää ajovaloja keskiasennossa (pois päältä), jolloin sumuvalot saa sammutettua.
Mikähän tässä on logiikkana? Miten tätä voisi korjata? Autolla on kuulemma YK-historia, eli tuontiautona tuotu aikanaan. Rekisteriotteen mukaankin käyttöönottopäivämäärä on 00.00.1985 ja rekisteröinti päivämärää 10/1986. Tiedän, että tällöin valosäännökset ovat olleet hieman erilaiset, joten onko näillä jotain merkitystä tähän?
Noiden valosäännösten takia ei muuten toimi toispuoleiset parkitkaan, eli jos parkkeja haluaa polttaa, on poltettava molempia puolia kerralla. Tämän voisi ilmeisesti kytkeä toimimaan aika helpolla? Mutta entäpä tuo sumuvalo-ongelma?
Se on kasattu "niittaamalla" (väännelty pellin reunat bakeliitin koloihin), joten aikalailla hankala korjata. Purkaminen varmaan onnistuu, kokoamisesta en olisi varma.Sampo N. kirjoitti:Niin notta koko kompleksi vaihtoon ja toisepuoleisen parkin piuhat samalla kiinni? Riittääkö kytkimen vaihto? Voiko sitä kytkintä korjata kotikonstein?
Jos haluat päästä vanhasta eroon, niin voin lunastaa pois. Haluttaisi nähdä miten se on tehty.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mittaa se kytkin, että on varmasti rikki. Tossa vilkku saitissa olevasta kytkentäkuvasta näet mitä mitata. Ei sitä kannata ostaa ennenkuin on varma viallisuudesta, mutta siihen toi kyllä viittaa. Jännitehän menee valoille valojen valvontayksikön kautta, mutta siinä ei ole mitään mikä aiheuttaisi tollaisen vian .
Mulla on roisto 123:sen viallinen valokytkin, jos haluat sen niin tulen poriin pääsiäisenä FK-radalle.
Oletan, että kytkimestä on joku jousi poikki minkä takia ei palaudu normaalisti.
Mulla on roisto 123:sen viallinen valokytkin, jos haluat sen niin tulen poriin pääsiäisenä FK-radalle.
Oletan, että kytkimestä on joku jousi poikki minkä takia ei palaudu normaalisti.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Voisihan tuo kiinnostaa mutta sen raijaamien Poriin ei hinkua hirveästi helpota.mjo33400 kirjoitti:Mulla on roisto 123:sen viallinen valokytkin, jos haluat sen niin tulen poriin pääsiäisenä FK-radalle.
Oletan, että kytkimestä on joku jousi poikki minkä takia ei palaudu normaalisti.
Niijjoo: Ne "puoliparkit" on todennäköisesti poistettu käytöstä irrottamalla / katkaisemalla P30-johto. Siihen pitäisi tulla virtaska, kun virta-avain on nolla-asennossa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tuli tosta virta-avaimen ykkösasennosta mieleen, että tehtäessä virtalukkotöitä, jollakin on ollut vähän kiire tms. Ykkösasennossa ei tapahdu yhtään mitään, kakkosessa tulee valoja kojetauluun, puhaltimet yms. Eikös puhaltimien tai mittarin merkkivalojen pitäisi tulla jo ykkösellä?
Valoboxia pitää alkaa availla ja mittailla kun ehtii, eli aikaisintaan pääsiäisenä. Sitä ennen ehtii hyvin tutustua tuohon vilkkutopicciin
Valoboxia pitää alkaa availla ja mittailla kun ehtii, eli aikaisintaan pääsiäisenä. Sitä ennen ehtii hyvin tutustua tuohon vilkkutopicciin
Valoboksin ei pitäisi vaikuttaa mitään tuohon vikaan, jos se on tosiaan mekaaninen häirä eli nappi tulee ylös mutta ei mene pohjaan kuin nolla-asennossa. Siinä on yksi suht' selvä vika mutta sitten se puoliparkkijuttu voi olla joko katkaisijassa tai jossain muualla.Sampo N. kirjoitti:Valoboxia pitää alkaa availla ja mittailla kun ehtii, eli aikaisintaan pääsiäisenä. Sitä ennen ehtii hyvin tutustua tuohon vilkkutopicciin
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ahaa... täytyykö juosta heti autolle testaamaan Ehkä maltan odottaa huomiseen. Radiokaan ei muuten toimi, kun sieltä kuulemma puuttuu joku osa. No myyjä ei ollut paljon radioa tarvinnut, joten eipä sillä ollut insipiraatiota sitä laittaa toimimaan. Täytyy sitäkin tutkia tässä pääsiäisenä, että onko sitä edes kytketty. Näytti kuitenkin vehkeenä ihan hyvältä, joku Sonyn CD:n pyörittäjä se oli. Nyt on sitten pääsiäisen ohjelma selvinnyt:dealer kirjoitti:Ei, siinä alkaa radio toimimaan.
Ja sähkölasit, kattoluukku ja mitähän lie.
-mersun korjausta
-mämmiä
-mersun korjausta
-pääsiäismunia
-mersun korjausta
-mämmiä, osa 2
-uuden vian paikallistaminen mersusta
-pashaa
-hermot menee näiden vikojen kanssa
-mämmiä, ei tästä mitään tuu!
-jos nyt kuitenkin vähän vielä korjaillaan...
Mietippä, jos sinulla ei olisi mersua ja pääsiäinen niin sehän oli vain mämmin syötiä. On se hiton hyvä, että noi mersut on keksitty.Sampo N. kirjoitti:Ahaa... täytyykö juosta heti autolle testaamaan Ehkä maltan odottaa huomiseen. Radiokaan ei muuten toimi, kun sieltä kuulemma puuttuu joku osa. No myyjä ei ollut paljon radioa tarvinnut, joten eipä sillä ollut insipiraatiota sitä laittaa toimimaan. Täytyy sitäkin tutkia tässä pääsiäisenä, että onko sitä edes kytketty. Näytti kuitenkin vehkeenä ihan hyvältä, joku Sonyn CD:n pyörittäjä se oli. Nyt on sitten pääsiäisen ohjelma selvinnyt:dealer kirjoitti:Ei, siinä alkaa radio toimimaan.
Ja sähkölasit, kattoluukku ja mitähän lie.
-mersun korjausta
-mämmiä
-mersun korjausta
-pääsiäismunia
-mersun korjausta
-mämmiä, osa 2
-uuden vian paikallistaminen mersusta
-pashaa
-hermot menee näiden vikojen kanssa
-mämmiä, ei tästä mitään tuu!
-jos nyt kuitenkin vähän vielä korjaillaan...
Viimeksi muokannut mjo33400, 04.4.2006 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Onko tosiaan näin? Mulla toimii vain radio, joka tosin toimii joka asennossa.. Klasit ja luukut kulkee vasta, kun on virta päällä. Viimeks tänään mäkkärin luukulla testattu Onko mulla lie jotain häröä kytkennöissä? Webasto on jälkeenpäin asennettu, mutta ei pitäis muuta ihmeellistä olladealer kirjoitti:Ei, siinä alkaa radio toimimaan.
Ja sähkölasit, kattoluukku ja mitähän lie.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Kylläpä muuten näin oli. Elikkä luukku alkoi pelaamaan ykkösellä, samoin pyyhin. Puhaltimia ja valoja alkoi tuikkia vasta kakkosella ja kolmosella alkoi kuulumaan krr---prr---krohi kroh---pörr---krrr-- (ei, tämä ei ollut konevaurion ääni, vaan 616 tkm ajetun pannun ääni)veppe kirjoitti:Onko tosiaan näin? Mulla toimii vain radio, joka tosin toimii joka asennossa.. Klasit ja luukut kulkee vasta, kun on virta päällä. Viimeks tänään mäkkärin luukulla testattu Onko mulla lie jotain häröä kytkennöissä? Webasto on jälkeenpäin asennettu, mutta ei pitäis muuta ihmeellistä olladealer kirjoitti:Ei, siinä alkaa radio toimimaan.
Ja sähkölasit, kattoluukku ja mitähän lie.